Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,171 záznamů.  začátekpředchozí19162 - 19171  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.59 vteřin. 

Založení cestovní kanceláře se zaměřením na horskou turistiku
PANSKÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce byla zvolena problematika spojená se založením cestovní kanceláře se zaměřením na horskou turistiku a analýza předpokladů pro rozvoj cestovního ruchu v Ledči nad Sázavou. Vedlejší cíl práce spočíval v provedení analýzy podnikatelského prostředí. Na jejím základě byly stanoveny silné a slabé stránky podniku, eventuelně příležitosti a ohrožení. Závěry analýzy vedly ke zvolení vhodné marketingové strategie a vypracování marketingového mixu. Následně byl navržen postup a doporučení pro založení cestovní kanceláře ve zkoumané oblasti a po vyhodnocení marketingového průzkumu potvrzena pracovní hypotéza.

Možnosti fyzioterapie u chronického přetížení pohybového aparátu u skokanů na lyžích
LATZKOVÁ, Darina
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi fyzioterapie u chronického přetížení pohybového aparátu u skokanů na lyžích, zaměřené na děti v mladším školním věku. Skok na lyžích je individuální sport acyklického charakteru, jehož hlavním cílem je dosažení co nejdelšího a technicky správně provedeného skoku. V celém jeho průběhu jsou kladeny vysoké nároky na pohybový aparát. Velká zátěž a přetěžování lokomočního systému může vést ke vzniku svalových dysbalancí či funkčních poruch, snižující stabilitu, koordinaci i celkový výkon sportovce a naopak zvyšující riziko pádu a následného zranění skokana. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část zahrnuje teoretické poznatky, jako je seznámení se skoky na lyžích, nahlédnutí do historie daného sportu a analýza jednotlivých, na sebe navazujících fází skoku z kineziologického hlediska. V teoretické části jsou dále obsaženy souhrnné poznatky o přetížení pohybového aparátu, s následným vznikem funkčních poruch a nastínění konkrétních obecných i speciálních metodik použitých v terapii. Ve druhé, praktické části byla použita metoda kvalitativního výzkumu. Daný výzkum byl zpracován na základě kazuistik, zahrnujících odebrání anamnestických údajů pacienta, vstupní kineziologický rozbor a navržení krátkodobého terapeutického plánu, průběh jednotlivých terapií a následný výstupní kineziologický rozbor, celkové zhodnocení terapie a navržení dlouhodobého terapeutického plánu. Sběr dat probíhal prostřednictvím rozhovoru s pacienty i trenéry, pozorováním, odběrem anamnézy a kineziologickým vyšetřením. Výzkumný soubor byl tvořen třemi skokany na lyžích ze Sportovního klubu v Novém Městě na Moravě. Terapie probíhala 3x týdně po dobu tří měsíců, přičemž 2x týdně bylo zvoleno cvičení v rámci autoterapie a 1x týdně proběhla společná setkání v prostorách tělocvičny gymnázia nebo na rehabilitačním oddělení v Novém Městě na Moravě. V rámci terapie byly využity techniky měkkých tkání, mobilizace, jemné trakce, centrace kloubů, postizometrická relaxace, protahovací a dechová cvičení, aktivace hlubokého stabilizačního systému, prvky školy zad, cviky na plochonoží, proprioceptivní neuromuskulární facilitace, senzomotorická stimulace, kinesiotaping, dále vybrané prvky z dynamické neuromuskulární facilitace, Klappova lezení a vzpěrných cvičení dle Roswithy Brunkow. Cílem práce bylo přiblížit problematiku přetížení pohybového aparátu u skokanů na lyžích z hlediska fyzioterapie a nastínit možnosti konkrétních metodik kinezioterapie a fyzioterapie jako prevence zranění a přetížení. Z výsledků vyplývá, že zvolený terapeutický postup pozitivně ovlivnil stav všech tří pacientů, ať už ve větší nebo menší míře. Došlo ke zmírnění hypertonu šíjových svalů, úpravě některých zkrácených svalů s převahou na dolních končetinách, mírnému posílení dolních fixátorů lopatek, podélné i příčné klenby nožní, a tudíž zlepšení celkového držení těla a zmírnění svalových dysbalancí. Možnost ovlivnění chronického přetížení pohybového aparátu u skokanů na lyžích je tedy reálná, vyžaduje však dlouhodobý a intenzivní trénink. Vypracovaná bakalářská práce může sloužit jako edukační materiál pro lepší orientaci v dané problematice studentům fyzioterapie, odborné veřejnosti, trenérům i samotným skokanům na lyžích.

Připravenost sester na poskytování specifické ošetřovatelské péče na neurochirurgickém oddělení
ČEŠKOVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce je připravenost sester na poskytování specifické ošetřovatelské péče na neurochirurgickém oddělení se zabývá zjišťováním, zda jsou sestry po dostudování připravené na práci na jednom ze specializovaných odděleních a to na neurochirurgii. Práce se skládá z teoretické a výzkumné části. Teoretická část je zaměřená na základní anatomii a fyziologii neurologické soustavy na nejčastější vyšetřovací metody a na jejich péči před a po výkonu. Dále se zaměřuje na neurochirurgická onemocnění a ošetřovatelskou péči u nich. Poslední pátá podkapitola teoretické části se zaměřuje na vzdělávání sester. Výzkumná část objasňuje tuto problematiku z pohledu jak studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulty oboru Všeobecná sestra, tak sester, které již na tomto oddělení pracují a to v Nemocnici České Budějovice a.s a Ústřední vojenské nemocnici Praha. Prvním cílem práce je zjistit znalosti studentů oboru Všeobecná sestra o poskytování specifické ošetřovatelské péče na neurochirurgickém oddělení, kdy jsme si stanovili hypotézy: 1. Studentky ZSF JU mají znalosti o poskytování specifické ošetřovatelské péči na neurochirurgickém oddělení. 2. Studentky zvládají komunikovat s pacienty po operaci mozku. Druhým cílem práce je zjistit rozdíl v připravenosti sester na poskytování specifické ošetřovatelské péče na vybraných neurochirurgických odděleních resp. klinikách, a k lepší orientaci byly stanoveny výzkumné otázky: 1. Jakým způsobem probíhá proces zapracování u sester na neurochirurgickém oddělení? 2. Jakým způsobem probíhá proces zapracování u sester na chirurgickém oddělení? 3. V čem spočívá rozdíl v zapracování na chirurgickém a neurochirurgickém oddělení? Z šetření vyplynulo, že sestry po dostudování nemají dostatečné informace k práci na neurochirurgickém oddělení, pokud je jejich nejvyšší dosažené vzdělání středoškolské, anebo vysokoškolské bakalářské studium. Studentky ZSF JU oboru Všeobecná sestra by měly mít více informací o této specifické ošetřovatelské péči na tomto oddělení. Výsledky šetření jsou shrnuty v manuálu pro vyučující předmětu Ošetřovatelská péče v chirurgických oborech na Zdravotně sociální fakultě, kde je uvedeno, co studentům z neurochirurgického oboru chybí.

Informovanost o stalkingu na ZSF JU v Českých Budějovicích
VONDRŮ, Mirka
Stalking neboli nebezpečné pronásledování, je považováno za specifickou variantu násilí. Jejím hlavním znakem je, že se pachatel upne na známou či neznámou osobu, kterou obtěžuje nevyžádanou a nechtěnou pozorností. V současné době je stalking aktuálním tématem politiky a legislativy. Bakalářská práce se zabývá problematikou stalkingu a domácího násilí. V teoretické části jsou shrnuty nejdůležitější poznatky a aktuální informace o stalkingu a domácím násilí. V praktické části je zpracována informovanost studentů ZSF JU o těchto tématech. Cílem bakalářské práce je zjistit informovanost studentů na ZSF JU v Českých Budějovicích o stalkingu a domácím násilí. V souladu s tímto cílem byla stanovena tato hypotéza: ? Studenti vyšších ročníků budou lépe informováni o stalkingu než studenti nižších ročníků.? Tato hypotéza byla vyvrácena. Výzkum byl proveden kvantitativně, byla použita metoda dotazování a technika ankety. Výzkumný soubor byl tvořen studenty ZSF JU v Českých Budějovicích. Výzkumem bylo zjištěno, že studenti ZSF JU jsou o stalkingu a domácím násilí informováni. I přes toto tvrzení se ale domnívám, že široká veřejnost o těchto problémech není dostatečně informovaná. Ke zvýšení informovanosti veřejnosti můžeme dospět osvětovou činností, která by se měla orientovat především na žáky základních a středních škol. Přínos této práce spatřuji především ve zvýšení informovanosti studentů o těchto aktuálních tématech. Dále i v možnosti využití získaných dat ve výzkumné části a také v získání většího nadhledu do problematiky stalkingu a domácího násilí u veřejnosti a zájemců o danou problematiku.

Účinnost vybraných vyučovacích metod v učení o přírodě na 1. stupni ZŠ
VAJGLOVÁ, Lucie
Cílem této práce je ověřit prvky badatelsky orientovaného vyučování (BOV) v praxi a poukázat na možnosti využití této metody z hlediska cílů přírodovědného vzdělávání na 1. stupni ZŠ. Nedílnou součástí práce je příprava vyučovacích hodin a ověření jejich cílů v praxi. Obsah příprav na hodiny je zpracován se zřetelem na aktuální obsah učebnic prvouky a přírodovědy. V práci je popsán průběh a výsledky osvojování učiva žáky metodou BOV bez využití pomocného materiálu, v další fázi práci s ním a porovnání účinnosti jednotlivých přístupů. Diplomová práce byla řešena v rámci projektů GA JU č. 078/2013/S

Zpracování a edukační účinnost webových stránek Jóga pro děti
BARTOŠOVÁ, Jana
Snahou této práce je poukázat na internet, který je dnes již všude přítomný, jako na možnost výchovně zdravotní edukace, na možnost příjemného i účelně tráveného času podporujícího tvořivost, samostatnost, celkovou osobnost ? jako na přítele, vychovatele, učitele. Cílem práce je zpracování a edukační účinnost webových stránek s tématem "Jóga pro děti" zahrnující nejenom jógu, ale i relaxaci pro děti. Z toho vyplývá, že je práce zaměřená na děti, zdraví, jógu a počítačovou technologii. V teoretické části jsem analyzovala sebrané materiály k danému tématu, definovala a charakterizovala výše zmíněné pojmy. Dále jsem provedla kvantitativně orientovaný výzkum pomocí anonymního nestandardizovaného dotazníku pro zjištění zpětné vazby na nově vytvořené webové stránky. Vyhodnocení zjištěných dat ve výzkumné části práce přineslo zjištění o pozitivních reakcích na tyto stránky a potvrdil se tím 1. předpoklad, že webové stránky zpracované přehlednou a atraktivní formou určenou primárně dětem s podstatnými informacemi k tématu, budou respondenti hodnotit výborně a s nadšením. Dále se na 100 % potvrdil i 2. předpoklad a to, že pokud budou pozice dobře graficky znázorněny, podpořeny vhodným designem a popisem, lze podle nich cvičit. Přesto doporučuji prvotní edukaci na kurzech jógy pod vedením odborníka, který dohlédne na správné technické provedení, které následně umožní osamostatnění se za pomoci webových stránek "Jóga pro děti".

Mixtools 3000 interaktivní referenční příručka
Andrýsek, Josef ; Přikryl, Jan ; Šmídl, Václav
Tento dokument spadá do rozsáhlejšího projektu, který ma za cíl vytvoření objektově orientovaného MATLAB toolboxu pro podporu dynamického rozhodování za neurčitosti. Shrnutí všech implementovaných tříd a metod je prezentováno ve formě hypertextového pdf souboru.

Jaroslav Průšek (1906-1980)
Mádlová, Vlasta
V inventáři je zpracován osobní fond profesora Jaroslava Průška (1906-1980), významného českého sinologa, zakladatele české sinologické školy, řádného profesora a proděkana Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, vedoucího Katedry sinologie na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, dlouholetého ředitele Orientálního ústavu ČSAV, člena mnoha českých i mezinárodních vědeckých společností a světově uznávaného sinologa.

Nákupní atmosféra ve vybrané maloobchodní jednotce
GOLKOVÁ, Iveta
Diplomová práce se v závislosti na svém hlavním cíli zabývá analýzou nákupní atmosféry vybrané maloobchodní jednotky. V rámci první části práce - literární rešerše - je zpracován teoretický základ dané problematiky. Druhá část - vlastní práce - se již zabývá samotnou analýzou. Pro tuto analýzu byla vybrána nákupní atmosféra maloobchodní jednotky Tesco České Budějovice, jejíž popis je v práci zahrnut. Za hlavní metodu analýzy bylo zvoleno on-line dotazníkové šetření mezi zákazníky této prodejny, na jehož základě byly vyhodnoceny výsledky a potvrzeny resp. vyvráceny stanovené hypotézy. Pro úplnost analýzy byla vybrána další maloobchodní jednotka, jejíž nákupní atmosféry byla popsána za účelem srovnání. Na základě takto získaných dat bylo zjištěno, že prvky nákupní atmosféry vybrané maloobchodní jednotky jsou užívány poměrně stroze a v omezeném rozsahu, a to v souladu se strategií zaměření na nízké ceny na trhu. Zákazníci přesto, až na výjimky, nevyjadřovali nespokojenost s takovýmto provedením nákupní atmosféry, což naznačuje, že zákazníci, kteří zde nakupují, jsou zaměřeni spíše na praktická hlediska nákupu, jakými jsou např. nízká cena či šíře sortimentu. V rámci práce byla navržena čtyři zlepšení pro problematické oblasti, jakými jsou oblast vchodu, orientace a barevnosti v prodejně, pultového prodeje a pro oblast zvýšení využívání samoobslužných prodejen. Tato zlepšení by měla přispět ke zvýšení efektivity a atraktivnosti prodejny.

Život menšin v Jihočeském a Jihomoravském kraji
HOREHLEĎOVÁ, Veronika
Bakalářská práce s názvem "Život menšin v Jihočeském a Jihomoravském kraji" se zabývá problematikou romské menšiny a jejím vzděláváním. Vzdělání a vzdělávání je v současné době klíčovým předpokladem pro vzestup romského etnika a jeho začlenění do společnosti. V teoretické části této práce je popsána charakteristika, původ a dělení Romů a historické souvislosti vývoje Romů na našem území. Zmínili jsme současné problémy pojící se s romskou menšinou, jako jsou například sociální exkluze, diskriminace, aj. Další kapitoly byly věnovány romské kultuře, rodině a výchově. Nejpodstatnější kapitolou je vzdělávání, jelikož celá práce byla orientována tímto směrem. Uvedli jsme zde také současný stav vzdělanostní úrovně romského etnika. V empirické části jsou prezentovány výsledky výzkumu zaměřeného na vzdělávání romského etnika v oblasti středoškolského studia. Výzkum byl zpracován systémem sekundární analýzy dat a kvantitativního zhodnocení dotazníku. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké typy středních škol žáci romského etnika upřednostňují, zda studia dokončují nebo ukončují předčasně a zda jim během studia pomáhá asistent pedagoga pro děti, žáky a studenty se sociálním znevýhodněním. Dále jsme zjišťovali, jestli romští studenti středních škol využívají státních dotací ke studiu. Preferovanými typy středních škol byly nejčastěji mezi Romy střední odborná učiliště. Jen malá část respondentů si vybírala obory ukončené maturitní zkouškou. Tento výsledek měl rovněž potvrdit nebo vyvrátit formulovanou hypotézu, která zní: Romská menšina dokončuje středoškolské vzdělání. Hypotéza byla vyvrácena, jelikož převážná většina romských žáků středních škol studium nedokončila. Práce poukazuje i na faktory ovlivňující postoje romského etnika ke vzdělání a vzdělávání. Výsledky práce jsou přínosné pro praxi. Se školami zapojenými ve výzkumu byla navázána spolupráce. Zpětnou vazbou jim byly poskytnuty výsledky výzkumu. Pro školy mohou tyto informace znamenat lepší orientaci v tom, co studenti od vzdělávání očekávají, jak k němu přistupují, jakým volbám studia dávají přednost. Zároveň mohou výsledky výzkumu posloužit jako informační a edukační materiál pro širokou veřejnost i odborníky