Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 184 záznamů.  začátekpředchozí162 - 171dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
EU and NATO enlargements and Russia´s reactions: another division of Europe?
Hejhalová, Zuzana ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce) ; Sršeň, Radim (oponent)
Tématem této diplomové práce je rozšiřování EU a NATO a reakce Ruska na tyto rozšiřování. Cílem práce je analyzovat, jestli rozšiřování EU a NATO po konci studené války vytváří novou dělící linii v Evropě. Analýza je zasazená do konstruktivistického teoretického východiska. Zkoumány budou tedy hlavně odlišné identity Západu (pro potřeby této práce reprezentovaného EU a NATO) a Ruska. Tyto odlišné identity by pak měly způsobovat, že aktéři vnímají rozšiřování EU a NATO z jiného pohledu. Odlišné vidění určité reality má za následek vytváření napětí mezi dvěma "hodnotovými bloky" a tím může připomínat studenou válku.
Filosofický kontext sociálního konstruktivismu jako teorie mezinárodních vztahů
Vácha, Ondřej ; Kratochvíl, Petr (vedoucí práce) ; Rolenc, Jan Martin (oponent)
Tato práce interpretuje hlavní Onufovu knihu World of Our Making. Text se pokouší zhodnotit poststrukturalistické argumenty Majy Zehfuss a Charlotty Epstein proti konstruktivistické teorii MV a pokouší se problém vyřešit v rámci širšího filosofického kontextu. V závěrečné části je přihlédnuto k argumentům týkajícím se vnitřní tenze Onufova konstruktivismu a jsou navrhovaná možná řešení.
Válka jako videohra: konstrukce sociokulturní jinakosti v blízkovýchodním konfliktu
Pavelka, Kamil ; Kratochvíl, Petr (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent)
Tématem diplomové práce je výzkum konstrukce blízkovýchodního konfliktu, jeho aktérů a problematiky vztahu "Já -- Druzí" v digitálních hrách. Tento blízkovýchodní konflikt je možné nahlížet jako konstruovaný, myšlený objekt či reprezentaci s nezaostřenými prostorovými a časovými hranicemi, který nemusí být totožný s "hmotnou realitou", přesto však přispívá k tvorbě identit účastníků této reality a tím ovlivňuje jejich chování a chování vůči nim. Na poli mezinárodních vztahů může mít takto konstruovaná identita zásadní význam.
Diplomacie s čínskými rysy: Kulturní aspekt čínské zahraniční politiky v příkladu čínsko-americké vztahy
Fawcett, Alicia ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Nejednoznačnost v odpovědi, nedostatek komunikace a zdůvodnění opatření mají za následek negativní zobrazení čínsko-amerických vztahů. Chtěl bych dokázat kulturní význam jako hlavní faktor ovlivňující čínskou zahraniční politiku týkající se například čínsko-amerických vztahů. Použitím prvky konstruktivismu, je člověk schopen pochopit kulturní perspektivu čínské zahraniční politiky na příkladu čínsko-amerických vztahů. Kromě toho, je to osvědčený přes filozofický aplikace teorie her lstí.
Náměty na exkurze v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ
VOKURKOVÁ, Vlasta
Tématem diplomové práce jsou Náměty na exkurze v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ. Teoretická část práce je věnována rozvoji myšlení žáků, teorii učení, se zaměřením na konstruktivismus a objasnění klíčových pojmů: technické myšlení, technická gramotnost, tvořivost, a technická tvořivost. Dále se zabývá současným pojetím technicky zaměřených předmětů v rámcově vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, vyučovací formou exkurze a možnými aktivizujícími metodami výuky, které lze při exkurzi uplatnit. Praktická část práce obsahuje soubor patnácti návrhů exkurzí s navazujícími vyučovacími celky. Ověření efektivity a funkčnosti návrhů byli použity dotazníky, určené učitelům prvního stupně ZŠ. Dále byly dva návrhy zrealizovány ve 3. třídě základní školy.
Diagnostika vybraných prekonceptů k technickému vzdělávání žáků 4. - 5. tříd ZŠ
KORBA, Kryštof
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a diagnostikou prekonceptů, které se vztahují k technické výchově. V teoretické části se věnuje procesu učení, konstruktivistické pedagogice, obsahu technického vzdělávání na 1. stupni ZŠ a metodám sběru dat v pedagogickém výzkumu. V praktické části zjišťuje míru zastrukturování daných prekonceptů pomocí dotazníků a kognitivních map. V praktické části jsou uvedeny informace o provedeném výzkumu, zpracování výsledků a z nich vyvozené závěry. Výzkumným vzorkem byli žáci 4. a 5. tříd ZŠ Nuselská v Havlíčkově Brodě.
Terénní výuka ekologické problematiky na gymnáziu s využitím badatelsky orientovaného vyučování
KUCHAŘOVÁ, Petra
V diplomové práci byly navrženy úlohy pro terénní výuku ekologické problematiky s využitím badatelsky orientovaného vyučování. Pro modelové úlohy bylo zvoleno šest stěžejních témat, a to problematika společenstva mravenců a jejich role v ekosystémech, mezidruhových vztahů mezi organismy, potravních vztahů mezi organismy, adaptace živočichů v závislosti na prostředí, adaptace na různé potravní niky a oběh vody v přírodě.
Interaktivní výuka vybraných témat z algebry na SOU s využitím matematických programů - funkce, statistika
TUREK, Jindřich
V diplomové práci se zabývám interaktivní výukou funkcí a statistiky pomocí mnou vytvořených počítačových výukových materiálů. Práce je rozdělena na tři části. První část je teoretická, která obsahuje základní didaktické poznatky o výuce funkcí, statistiky a matematiky obecně. Druhá část je věnována popisu výukového prostředí a výukových materiálů. Ve třetí části je popsán výzkum provedený v druhém ročníku gymnázia.
Využití autorských nástrojů k tvorbě fyzikálních modelů a simulací
KOREŠ, Jaroslav
Práce se zabývá možnostmi využití autorských nástrojů ve výuce fyziky, zejména při vytváření fyzikálních modelů a simulací, a jejich přínosem pro jednotlivé oblasti výuky. Využívání autorských nástrojů je v práci úzce diskutováno v souvislosti s didaktickými teoriemi konstruktivismu a didaktickými znalostmi obsahu. Konkrétní obsah těchto teorií a důvody jejich propojení se sledovaným tématem jsou uvedeny v teoretické části práce. Zde je také zmapován současný stav vývoje ICT nástrojů s přihlédnutím k jejich možnému uplatnění při výuce fyziky. Jsou uvedeny některé vybrané autorské nástroje i s příklady jejich využití. V stěžejní experimentální části práce jsou nejdříve formulovány výzkumné otázky a příslušné výzkumné hypotézy. Ty budou pak v rámci výzkumu testovány. Výzkumná otázka zněla: "Vede využití autorských nástrojů k prokazatelnému zlepšení výsledků žáků v oblasti pochopení a aplikace učiva?". Důvod této formulace a příslušné hypotézy jsou v práci uvedeny. Na základě výzkumných hypotéz byl zvolen výzkumný přístup a použitá metoda - v tomto případě (didaktický) experiment. Do výzkumu byly zapojeny různé školy a učitelé. Obsahem testování vlivu autorských nástrojů byly i různé oblasti fyzikálního vzdělávání. Jednotlivé experimenty a jejich výsledky jsou popisovány v samostatných kapitolách. Součástí každého popisu je i didaktický rozbor vybrané simulace a zdůvodnění smyslu využití autorského nástroje v daném případě. U každého experimentu jsou uvedeny zjištěné hodnoty statistické pravděpodobnosti potvrzující/vyvracející testované hypotézy. V závěru práce je provedeno celkové zhodnocení experimentů a na tomto základě jsou doporučeny způsoby implementace autorských nástrojů do výuky. Některé další návrhy na využití autorských nástrojů, jdoucí za rámec experimentu, vycházejí z autorovy osobní zkušenosti a výukové praxe. Je doporučeno věnovat opomíjené problematice autorských nástrojů ve výuce větší pozornost v dalším didaktickém výzkumu.
Projekt: "Využití přírodních a recyklovatelných materiálů při výuce technických prací na primární škole"
MRÁZKOVÁ, Hana
Teoretická část diplomovové práce přibližuje témata související s projektovým vyučováním, s konstruktivistickým přístupem k učení, aktivizujícími výukovými metodami a technickým primárním vzděláváním. Závěrečná část teoretické práce je zaměřena na řemesla spojená s přírodními a recyklovatelnými materiály. Praktická část obsahuje popis šestnácti projektů. Součástí všech technických námětů jsou nákresy. Závěr praktické části je věnován orientačnímu ověřování vytvořených projektů a vyhodnocení realizovaných projektů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 184 záznamů.   začátekpředchozí162 - 171dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.