Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalost lidských práv u dětí v domovech pro děti ve věku od 10 18 let ve Zlínském kraji
LIBROVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá znalostí lidských práv u dětí v domovech pro děti ve věku od 10 do 18 let ve Zlínském kraji. Úvod teoretické části je zaměřen především na lidská práva a související dokumenty. Popisuje problematiku právního vědomí, týkající se dětí, jak obecně, tak konkrétně. Dále je v práci popsána ústavní výchova a její vývoj, vybrané příslušné instituce, práva dětí s nařízenou ústavní výchovou a psychická deprivace. Závěr teoretické části rozděluje a charakterizuje cílovou skupinu na pubescenty a adolescenty. Obecným cílem diplomové práce bylo zjistit znalost lidských práv u dětí žijících ve vybraných dětských domovech ve Zlínském kraji. Specifickým cílem diplomové práce bylo zjistit znalost lidských práv ve vybrané oblasti. Jednalo se o oblast přiznávání práv dětem a dospělým. Pro výzkum byl použit dotazník, který vychází z modifikované verze zjišťování dětských práv od amerického vědce Gary Meltona. Vzhledem k určeným výzkumným předpokladům byly pro vyhodnocení vybrány pouze některé části z dotazníku. Jednalo se o oblast obecných otázek a otázky, týkající se přiznávání práv dětem i dospělým. Z výsledků výzkumu vyplývá, že znalost lidských práv u dětí je s ohledem na znalost příkladů práv a zákonů na průměrné úrovni. Ovšem co se týče znalostí pojmů práva a zákona, jsou děti na úrovni nízké. Znalost týkající se přiznávání práv dětem a dospělým je na vysoké úrovni, stejná u pubescentů i adolescentů.
Analýza kvality života u pubescentů a adolescentů s ohledem na cirkadiánní a diurální rytmy v dětských domovech v Jihomoravském kraji
PEVNÁ, Radka
Práce se zabývá Analýzou kvality života u pubescentů a adolescentů s ohledem na cirkadiánní a diurální rytmy v dětských domovech v Jihomoravském kraji. Teoretická část vymezuje pojmy kvalita života, pubescent, adolescent, cirkadiánní a diurální rytmy. Práce je zaměřena na spánkovou oblast kvality života. Je popisován význam a kvalita spánku, spánkové cykly a spánková typologie. Výzkumná část práce se zabývá dotazníkovým šetřením celkem 110 respondentů (60 pubescentů, 50 adolescentů). Metodu výzkumu tvoří výběr otázek ze standardizovaného dotazníku cirkadiánní typologie, CIT Harada, Krejčí, 2010. Získaná data jsou vyhodnocena pomocí základních statistických metod.
Kvalita života u dětí v domovech pro děti ve věku od 10 - 18 let ve Zlínském kraji.
LIBROVÁ, Markéta
Bakalářská práce kvalita života u dětí v domovech pro děti ve věku od 10 - 18 let ve Zlínském kraji se v teoretické části zabývá rozdělením a charakteristikou cílové skupiny pubescenty a adolescenty. Popisuje potřeby obecně a následně základní potřeby dětí. Kvalitu života, zdraví a cirkadiánní rytmy s kvalitou života souvisejícími. Ústavní péči, do ní patřící dětský domov a dětský domov se školou. Krátce se zmiňuje o historii dětských domovů a domovech nacházejících se ve Zlínském kraji. Dále jsou v práci popsány rizika ústavní péče, deprivační syndrom a s ním související subdeprivace. Obecným cílem bakalářské práce bylo zjistit kvalitu života u dětí žijících v dětském domově. Specifickým cílem bakalářské práce bylo zjistit kvalitu života u těchto dětí ve vybraných oblastech kvality života. Jednalo se o oblast zdraví, spokojenosti a cirkadiánní typologie. Pro zjištění údajů byl použit upravený a přeložený standardizovaný dotazník Cummins (1997) ComQoL-S5 a také bylo vybráno několik otázek z dotazníku Cirkadiánní typologie CIT Harada, Krejčí (2010). Vzhledem k rozsáhlosti dotazníku byly pro hodnocení vybrány pouze některé oblasti života. Oblast zdraví, spokojenosti a cirkadiánní typologie podle kterých byla hodnocena kvalita života. Z výsledků výzkumu vyplývá, že kvalita života s ohledem na spokojenost se zdravím je stejná a pozitivní, jak u pubescentů tak u adolescentů. Oblast spokojenosti hodnotí děti ve věku 10 - 18 let pozitivně. Co se týče oblasti cirkadiánní typologie, pubescenti inklinují k večernímu typu.
Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8-15 let
WEINFURTOVÁ, Soňa
Ve své práci na téma "Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8 - 15 let" se v teoretické části zaměřuji na zrak, jeho význam a anatomii. Zvláštní kapitolu věnuji zrakové disabilitě jako takové, její etiologii a klasifikaci, typům zrakových vad a oboru, který se zabývá výchovou a vzděláním zrakově postižených. Důraz kladu na vývoj a vzdělání dětí se zrakovou disabilitou. Poslední důležitou kapitolou je samostatný intervenční pohybový program, jeho vliv na zdraví a s ním spojená rizika. V praktické části se věnuji působení intervenčního pohybového programu na děti se zrakovou disabilitou. Z naměřených hodnot zdravotního stavu a z testů hodnotové orientace zjišťuji vliv adekvátní pohybové aktivity, jíž byla psychomotorika, aplikovaná na probandy 6. a 7. třídy ZŠ a MŠ pro zrakově postižené v Plzni. Zjištěné výsledky ukazují, že intervenční pohybový program měl na děti pozitivní vliv; přínos je prokazatelný zejména ze zlepšení hodnot zdravotního stavu.
Názory pubescentů na osoby se zrakovým postižením
ADAMCOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce s názvem Názory pubescentů na osoby se zrakovým postižením je ve své teoretické časti zaměřena především na informace o problematice zrakového postižení. Vzhledem ke zvoleným cílům jsou podrobněji rozebrána témata vzdělávání, pracovního uplatnění a začleňování osob se zrakovým znevýhodněním do společnosti. Vymezeny jsou zde také základní charakteristiky období dospívání.Pro vypracování empirické části byla použita metoda kvantitativního výzkumu, která byla realizována pomocí dotazníkového šetření. Výběrový soubor tvořili žáci v pubescentním věku ze ZŠ Smetanova a ZŠ Buttulova v Chotěboři. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou dospívající informováni o problematice zrakového postižení, jak vidí pracovní uplatnění osob s tímto znevýhodněním a jak nahlíží na jejich společenský život, včetně budování vztahů.
Aspekty duševního a sociálního zdraví u pubescentů ve vztahu k cirkadiánnímu rytmu
KŘESŤAN, Tomáš
V této diplomové práci se zabývám problematikou duševního a sociálního zdraví v souvislosti cirkadiánního rytmu. Tato práce vznikla souběžně s projektem GAJU č.101/2011/S "Psychosociální a somatické ukazatele v komparaci k cirkadiánnímu rytmu". V teoretické části práce se věnuji otázkám duševního zdrav, sociálního zdraví, vymezuji a charakterizuji zde období pubescence a ozřejmuji problematiku cirkadiánních a diurnálních rytmů. V experimentální části práce se zaměřuji na dotazníkové šetření celkem 250 pubescentů (125 dívek, 125 chlapců) Pubescenti byli ve věkovém rozmezí 11 - 13 let. Průměrný věk obou pohlaví byl 13 let. Sběr dat probíhal v období květen 2011 až únor 2012. Metodami výzkumu byly 2 standardizované dotazníky. Otázky ze sociální oblasti pochází z dotazníku Kvality života Cummins (1997), ComQoL S5. Otázky, které se zabývají cirkadiánními rytmy jsou vybrány z dotazníku Cirkadiánní typologie CIT Harada, Krejčí (2010). Získaná data byla vyhodnocena pomocí základních statistických metod a vzájemnou korelací. Z výsledku jsem zjistil, že některá data spolu korelují a sociálně duševní zdraví se ovlivňuje s pojetím a důležitostí spánku. Na počátku práce bylo stanoveno 5 hypotéz. 3 z nich se potvrdily 2 se nepotvrdily.
Období vzdoru v životě člověka
KLOZOVÁ, Andrea
Práce se zabývá obdobím vzdoru, je rozdělena do tří kapitol, které jsou teoretického charakteru. První kapitola se zabývá obdobím vzdoru obecně, druhá kapitola se věnuje období vzdoru u batolat a třetí kapitola se věnuje období vzdoru u pubescentů. Ve druhé a třetí kapitole je časové vymezení daného období, důvody vzdoru, emoční vývoj jedince, vývoj identity a výchovné styly, které mohou pomoci ovlivnit chování dítěte. V praktické části jsou tři kazuistiky, kde je s rodiči rozebírána jejich rodinná situace. Rodiče zde uvedli příklady vzdoru dítěte, jejich řešení a společně jsme určili, který z výchovných stylů, popsaný v teoretické části, rodiče při výchově používají. Bylo zjišťováno, zda se teorie prolíná s praxí.
Problematika výuky sexuální výchovy na druhém stupni základních škol a nižších třídách gymnázií
VOJÍKOVÁ, Klára
Tématem této bakalářské práce je zmapovat současný stav výuky sexuální výchovy na základních školách a v nižších třídách gymnázií. Nejprve se zaměřuji na teoretické zpracování tématu, kdy popisuji vhodný věk pro výuku, obsah sexuální výchovy a důvody, proč je výuka na školách tak důležitá. V druhé části své práce zpracovávám data získaná na několika školách pomocí dotazníků. Snažím se zjistit, jaké jsou nejčastější zdroje informací o sexuální výchově u žáků. Dále se zajímám o znalosti žáků v dané problematice a v neposlední řadě o jejich postoj k celé věci.
Komparace cirkadiánní typologie a cirkadiánních rytmů u sportujících pubescentů (hráčů hokeje) a nesportujících pubescentů
CHRT, Jakub
Cílem bakalářské práce "Komparace cirkadiánní typologie a cirkadiánních rytmů u sportujících pubescentů (hráčů hokeje) a nesportujících pubescentů" bylo analyzovat cirkadiánní rytmy a denní návyky pubescentní mládeže. Prozkoumat a porovnat dva výzkumné soubory tvořené sportujícími (hráči ledního hokeje) a nesportujícími pubescentními chlapci. Na základě získaných výsledků potvrdit, nebo vyvrátit stanovené výzkumné předpoklady. Výzkumné šetření bylo provedeno dotazníky životních rytmů a spánkového režimu 9 - 15 let (HARADA, KREJČÍ, 2010). Naeditovaná data byla statisticky zpracována Univerzitou v Kochi a následně vyhodnocena. Výsledky ukazují rozdílnost testovaných souborů a signifikantně potvrzují většinu výzkumných předpokladů.
Prevalence obezity a nadváhy u žáků II. stupně na Trutnovsku.
TURKOVÁ, Kateřina
Prevalence obezity a nadváhy u žáků II. stupně na Trutnovsku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.