Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,541 záznamů.  začátekpředchozí1526 - 1535další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora zdravého životního stylu u dětí předškolního věku
JAHODOVÁ, Lucie
Jak již název prozrazuje, tématem práce je podporování zdravého životního stylu u dětí předškolního věku. V úvodu teoretické části práce je vymezena charakteristika předškolního období, a to především vývoj kognitivní a sociální. Dále jsou uvedena rizika, která ohrožují zdravý vývoj dítěte a způsobují potíže v dalším životě jedince. Také je zde uvedeno porovnání Rámcového vzdělávacího programu s Programem zdravé MŠ. Samostatný Program Zdravé mateřské školy je uveden na závěr teoretické části. V praktické části se práce zabývá porovnáním volné hry v mateřských školách pracující podle programu podporující zdraví a ve školách bez zaměření. Tyto informace jsou získávány pomocí metody pozorování a jejich následného zpracování.
Ekologická výchova v mateřské škole
MRÁZKOVÁ, Kristýna
Mrázková, K.: Ekologická výchova v mateřské škole Hmyz a pavouci jako modelové taxony v ekologické výchově v mateřské škole Byla navržena vzdělávací nabídka pro práci s předškolními dětmi zaměřená na bližší seznámení se životem hmyzu a pavouků. Tato nabídka byla rozpracována do jedenácti integrovaných bloků spojených motivační pohádkou Jirka mezi broučky. Šest z těchto bloků bylo vyzkoušeno a na základě jejich výsledků se připravuje i realizace zbylých pěti. K tématům byly navrženy pracovní a grafomotorické listy pro děti předškolního věku.
Využití projektové metody v mateřské škole pro zrakově postižené
BEJDÁKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá využitím projektové metody v mateřské škole pro zrakově postižené. V teoretické části bakalářské práce je charakterizována projektová metoda, její historie, znaky, hlavní kroky, klady a nedostatky. Popisuji psychomotorický vývoj dítěte se zrakovým postižením a mateřskou školu pro zrakově postižené. V praktické části je popsán vlastní projekt, vytvořený s dětmi z mateřské školy pro zrakově postižené, jeho průběh a hodnocení.
Canisterapie v prostředí mateřské školy
HOŘEJŠÍ, Zuzana
Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu.
Mateřská škola a dítě v náhradní rodinné péči
ČERMÁKOVÁ, Zuzana
Anotace Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na téma náhradní rodinná péče a následně dítě z náhradní rodinné péče v mateřské škole. V teoretické části jsou uvedeny informace z historie náhradní rodinné péče. Dále zde uvádím základní druhy náhradní rodinné péče, co musí žadatelé učinit pro to, aby mohli přijmout dítě do náhradní rodinné péče. Nakonec je zde stanovena spolupráce mateřské školy a rodičů s dětmi z náhradní rodinné péče na základě rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Praktická část mé bakalářské práce je tvořena výslednými informacemi, které mi poskytli rodiče z náhradní rodinné péče. Informace jsou zaměřené na negativa a pozitiva návštěvy mateřských škol u dětí z náhradní rodinné péče. Tyto informace jsem získala díky rozhovoru, který byl veden s rodiči. V neposlední řadě tato část poskytuje informace získané od učitelek mateřských škol, které se vyjadřují k situaci dětí z náhradní rodinné péče v mateřské škole.
Efektivní komunikace v prostředí školy podporující zdraví
IRHOLCOVÁ, Alena
V teoretické části nastiňuji techniky žádoucí komunikace a hledám spojitosti mezi nimi a principy podpory zdraví v MŠ. Praktická část je orientována na komunikační dovednosti učitelek v MŠ podporující zdraví, v běžné MŠ a učitelek v 1. třídách ZŠ.
Spolupráce rodiny v předškolním vzdělávání
MARTÍNKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá spoluprácí rodiny v předškolním vzdělávání. Je složena ze tří částí. Část teoretická, praktická a část příloh. V části teoretické budu vycházet z práce s odbornou literaturou a pokusím se podrobněji popsat specifické rysy dítěte předškolního věku, úvahy rodičů o mateřské škole a specifika spolupráce rodiny a mateřské školy. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením, jeho prezentací a výsledky, které je zaměřeno na spolupráci rodiny a mateřské školy. Výzkumným pracovištěm je Mateřská škola Dělnická 2 ve Znojmě.
Realizace pohybových činností v mateřské škole
DOLEŽALOVÁ, Iva
Bakalářská práce se zabývá významem a realizací pohybu předškolního dítěte v současném způsobu života, především v současné mateřské škole. V teoretické části se nachází informace o pohybu obecně, jeho významu pro fyzickou a psychickou zdatnost, stručná charakteristika pohybového ústrojí a nervového řízení hybnosti, vše je zakončeno stručným vývojem motoriky. Následuje popis pohybových schopností a dovedností a charakteristika pohybových aktivit ve vztahu k současnému předškolnímu vzdělávání. Posledním bodem je tepová frekvence u dětí předškolního věku a jejich reakce na pohybové zátěže. Praktická část pojednává o měření zmíněné tepové frekvence u dětí předškolního věku a o reakci na vybrané druhy organizace pohybových činností. V závěru práce je seznámení s výsledky výzkumu a doporučení vhodných způsobů realizace pohybových činností v mateřské škole.
Výživa předškolních dětí a možné negativní důsledky na zdraví
HYNKOVÁ, Jana
Autor: Jana HYNKOVÁ Název práce: Výživa předškolních dětí a možné negativní důsledky na zdraví Druh práce: Bakalářská práce Vedoucí práce: MUDr. Marie Nosková Místo a rok vydání: České Budějovice 2008 Počet stran: 79 Klíčová slova: předškolní děti, zdravá výživa, rodiče, stravovací návyky, nadváha, mateřská škola
VÝUKA ZÁKLADŮ NĚMECKÉHO JAZYKA V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
TOMÁŠKOVÁ, Jana
Téma, které jsem si vybrala pro svou bakalářskou práci, je velice aktuální, protože ve stále více mateřských školách se učí cizí (německý) jazyk. Dítě má dnes možnost se vzdělávat v cizím jazyce již od raného dětství, a to pomocí hry v mateřské škole. Ve své bakalářské práci se zaměřím především na cíle, obsah a metody rané výuky německého jazyka. Představím zde i zvukovou stránku jazyka, protože předškolní děti neumějí ještě ani psát, ani číst a jejich výuka je tedy úplně závislá na tom, co odposlouchají od učitele. V praktické části popíši, jakým způsobem jsem učila německý jazyk v mateřské škole na Nových Hradech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,541 záznamů.   začátekpředchozí1526 - 1535další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.