Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15,185 záznamů.  začátekpředchozí15183 - 15185  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.46 vteřin. 

Glacial modelation of cirques and stratigraphy of moraines in the High Tatras
Mida, Peter ; Křížek, Marek (vedoucí práce) ; Kalvoda, Jan (oponent)
Predkladaná diplomová práca sa zaoberá geomorfologickou analýzou vybraných tvarov reliéfu Vysokých Tatier, ktoré v tejto oblasti vznikli ako dôsledok kvartérneho horského zaľadnenia. V skúmanej oblasti sú dokladované stopy po troch posledných zaľadneniach (mindel, riss a würm), prítomnosť starších zaľadnení (biber, donau a günz) je preukázateľná zložitejšie. Cieľom práce je definovať stupeň glaciálnej modelácie eróznych foriem - karov a na základe relatívneho datovania morén určiť počet glaciálov resp. štadiálnych oscilácií ľadovcov v rámci posledného zaľadnenia. Dohromady bolo analyzovaných 122 karov, ktoré je možné rozdeliť na 4 typy: jednoduchý kar, záverový kar, medzistupňový kar a najvyšší kar. Použité morfometrické charakteristiky sú konzistentné s charakteristikami použitými v iných podobných štúdiách. Hodnoty koeficientu k, ktorý vyjadruje mieru prehĺbenia karu a je závislý na vedení profilu karom a pozícii päty karovej steny, sa pohybujú v rozmedzí 0,503 - 1,951. Výsledky morfometrickej analýzy karov poukazujú okrem iného na to, že kary severnej úboče Vysokých Tatier predstavujú v porovnaní s karmi južnej úboče viac vyvinuté tvary glaciálnej erózie a počas pleistocénu tak prekonali intenzívnejšie a/alebo dlhšie trvajúce zaľadnenie. Determinujúci vplyv na vznik a priebeh zaľadnenia vo...

Studie šíření vlhkosti ze zdrojů Mondi SCP a.s. a jeho vliv na mikroklima po realizaci projektu ECO PLUS – Instalace nového papírenského stroje PM19
Sokol, Zbyněk ; Řezáčová, Daniela
Předkládaná zpráva shrnuje výsledky posouzení změny vlivu emisí vlhkosti a tepla ze zdrojů Mondi SCP na vybrané mikroklimatické charakteristiky spojenou s rozšířením výroby o provoz nového papírenského stroje PS19. Posouzení je založeno na porovnání impaktů pro stávající soustavu zdrojů, zahrnující zvýšení výroby buničiny (Projekt 2000), a pro soustavu rozšířenou o zdroje spojené s provozem PS19. Výsledky byly získány aplikací matematického modelu CT-PLUME/MONDI_R. Byla hodnocena modelová oblast 17x17 km2 s polohou areálu Mondi přibližně ve středu oblasti v síti 121x121 gridů s horizontálním krokem cca 141 m. Výpočty byly provedeny pro zimní část let 2011 – 2014 a zahrnují posouzení vlivu bodových a plošných zdrojů na klimatické charakteristiky modelové oblasti. Byly provedeny pro všechny hodinové termíny, pro něž byla k dispozici přízemní měření meteorologické stanice Mondi a hodnotí výsledky 12 314 modelových výpočtů změny charakteristik.

Optimization of Signalling Traffic in IMS Subsystem of NGN Networks
Nagy, Ľuboš ; Orgoň, Miloš (oponent) ; Bezpalec, Pavel (oponent) ; Novotný, Vít (vedoucí práce)
One of causes of increased latency service over the whole IMS network can be unbalanced SIP (Session Initiation Protocol) signalling traffic through CSCF (Call Session Control Function). This thesis is devoted to the proposal of weight-based load balancing algorithm which can be used for the S-CSCF assignment performed by I-CSCF during the initial registration procedure of subscribers over the IMS architecture. The designed mechanism is implemented and evaluated in the mathematical model of IMS subsystem based on single servers with FIFO queues with the unlimited capacity in the numerical computing environment - Matlab. Two test-cases with different performance conditions of available S-CSCFs are described. The influence of measured latency affected by performance of other nodes (e.g. P-CSCF, I-CSCF, HSS, etc.) is minimized. Each of simulated test-cases is measured with various service times of SCSCFs and inter-arrival times. The obtained results of designed algorithm are compared with well-known selection algorithm – the round-robin algorithm. It is shown that new selection mechanism improved the service latency of whole IMS network. The possible weakness of the designed weight-based algorithm is sensitivity to traffic model over the modelled IMS architecture.