Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Statistika a její využití ve školské matematice
Štefánková, Martina ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Mošna, František (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na statistiku ve školské matematice se zaměřením na druhý stupeň základní školy. Zahrnuje rešerši současných učebnic, zmapování, s jakými pojmy se žáci seznamují, na jakých úlohách je učivo procvičováno, a sestavení vlastních úloh. Při řešení úloh je ukázáno využití tabulkového kalkulátoru MS Excel.
Znovuobjevování geometrických konstrukcí
Roubíček, Filip
Článek je věnován uplatnění principů badatelsky orientovaného vyučování matematice v didaktickém semináři určeném studentům učitelství prvního stupně základní školy, konkrétně aktivitě zaměřené na konstruování známých geometrických útvarů v prostředí překládaného papíru. V článku je popsáno sedm studentských postupů konstrukce čtverce.
Obsahy rovinných útvarů ve školské matematice
CIGLBAUEROVÁ, Veronika
Tato diplomová práce je zaměřena na průzkum, do jaké míry žáci ZŠ a SŠ rozumějí pojmu obsahy rovinných útvarů a jaké strategie využívají při řešení těchto úloh. Dále je v práci obsažena metodická část, která může sloužit jako podklad pro výuku tématu a sbírka úloh k procvičení a prohloubení znalostí.
Environmentální výchova ve výuce matematiky
KOTLASOVÁ, Michala
Tato diplomová práce se věnuje zavedení témat environmentální výchovy do výuky matematiky na středních školách (resp. na gymnáziích). Práce je reakcí na nedostatek těchto témat ve výuce středních škol, které nejsou zaměřené na přírodní vědy, a aktuálnost ekologických problémů pro naši společnost. Obsahem jsou řešené úlohy s metodickými poznámkami určené vyučujícím matematiky. Snahou bylo propojit environmentální téma úloh se znalostmi studentů z předmětů biologie a zeměpisu v daném ročníku. Obsahem příloh jsou pracovní listy pro studenty. Cílem práce je inspirovat vyučující matematiky středních škol k zapojení těchto nebo vlastních úloh do výuky.
Heronovské trojúhelníky
DOHNALOVÁ, Alice
Práce obsahuje vybrané vlastnosti a problémy spojené s heronovskými trojúhelníky. Je využitelná jako matematická pomůcka pro práci v zájmové matematice na střední škole.
Úlohy o pohybu ve středoškolské matematice
DOSKOČILOVÁ, Renata
Obsahem této práce je průzkum postupů a strategií při řešení slovních úloh o pohybu u studentů středních škol (resp. gymnázií) a analýza studentských řešení. Na tuto část navazuje sbírka úloh k procvičení dané problematiky. Sbírka je rozdělená do několika částí, z nichž každá se zaměřuje na určitý typ úloh.
Využití grafického kalkulátoru ve výuce matematiky
TUPÝ, Petr
Tato diplomová práce pojednává o práci s grafickým kalkulátorem TI-92 Plus, jeho výhodách i nevýhodách při využití ve výuce matematiky. Snahou je zjistit, zda tento nástroj usnadní studentům práci při řešení úloh, či je jeho přínos natolik minimální, že se nevyplatí zahrnout práci s ním, ke které je samozřejmě zapotřebí jistých znalostí studentů, do výuky matematiky. Z tohoto vyplývá snaha o nalezení typových úloh, při kterých je práce s grafickým kalkulátorem rychlejší, snadnější a především lépe pochopitelná. Jedním z dílčích cílů je taktéž uvést čtenáře do problematiky připojení grafického kalkulátoru k PC, díky čemuž jeho majitel získá další nepřeberné množství funkcí spojených s interaktivním prostředím, které tímto vytvoří {--} například možnost zachytávání obrazovky kalkulátoru, instalace dalších aplikací do paměti kalkulátoru, záloha a obnovení dat atd.
Lesson study - může být užitečná i pro vás?
Doing, B. ; Groves, S. ; Macháčková, Jana
Na základních školách v Japonsku bývá v mnoha vyučovacích předmětech organizována "lesson study". Lesson study má čtyři fáze: stanovení a plánování cíle hodiny, "výzkumnou hodinu", vyučovací hodinu, ve které je umožněno pozorování výuky, diskuzi po hodině a následné sjednocení výuky s výhledem na dlouhodobou perspektivu. Je možné říct, že tyto hodiny nutí účastníky a pozorovatele přemýšlet poměrně hluboce o specifických i obecných aspektech vyučování.
Solid geometry in primary school
Roubíček, Filip
The contribution deals with the activity for the development of pupilsďgeometric competences and some results which were obtained by its use. The activity is based on the transformation of representations of a three-dimensional objectand on the communication between pupils.
Sémiotický přístup jako metodologické východisko v didaktice matematiky
Roubíček, Filip
Článek se zabývá paralelou mezi sémiotickým pojmem "znak" a didaktickým pojmem "reprezentace" a sémiotickou analýzou žákovské komunikace ve vyučování geometrii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí15 - 24  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.