Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 154 záznamů.  začátekpředchozí144 - 153další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fotografická postprodukce - speciální techniky
Červinka, Jaroslav ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na oblast fotografické postprodukce. Popisuje historii, její současné využití a vysvětluje speciální techniky při tvorbě montáže. Cílem této práce je představit vývoj fotografické postprodukce od samotného počátku a názorně vysvětlit a ukázat speciální techniky, které vedou k vytvoření komplexní montáže. Teoretická část se věnuje historii, raným příkladům manipulace v analogové fotografii a jejím technikám a také se zaměřuje na využití postprodukce v současnosti. V praktické části jsou ukázány speciální techniky, které se využívají při tvorbě digitální montáže. U jednotlivých technik je popsán postup k jejich vytvoření a důvod, kdy a proč se využívají. Techniky jsou vysvětlovány na reálném příkladu, jehož výsledek vede ke komplexní fotografické montáži. Práce předpokládá, že čtenář ovládá základní funkce programu Adobe Photoshop.
Postmoderní česká režie v teorii a praxi
Etlíková, Barbora ; CÍSAŘ, Jan (vedoucí práce) ; VEDRAL, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá způsobem, jímž se v českojazyčném prostředí používá v divadelní teorii a kritice pojem "postmodernismus". V první části práce jsem se na zvolenou problematiku podívala především prizmatem zahraničního kontextu. Identifikovala jsem přitom dva hlavní možné způsoby, jimiž zahraniční myslitelé vymezují pojem "postmodernismus" v jeho obecnosti. V prvním případě (např. u Charlese Jenckse) jsem shledala, že sice lze takto vymezený termín "postmodernismus" snadno aplikovat na umění a tím pádem i na divadlo, ale jeho podstata v tomto případě splývá s podstatou modernismu. V druhém případě (např. u Jacquese Derridy) jsem usoudila, že sice toto vymezení postmodernismu nesplývá s vymezením modernismu, ale že jej lze jen s velkými obtížemi aplikovat na divadlo či na výtvarné umění. Následně jsem se pokusila ukázat, jak se tyto přístupy promítly do diskuse o postmodernismu v českojazyčném prostředí. V dalších částech práce jsem se již pevněji držela divadelní problematiky. Na základě podrobné analýzy dvou tzv. postmodernistických divadelních inscenací jsem si vytvořila půdu pro následné teoretické uchopení výrazových prostředků považovaných za postmodernistické. (Terminologie, již jsem přitom použila, náležela tomu proudu v české divadelní teorii, který vychází z díla Otakara Zicha a z českého strukturalismu.) V závěru divadelně teoretické části své práce jsem došla k názoru, že se použité výrazové prostředky tzv. postmodernistických inscenací ve své podstatě neodlišují od těch modernistických, ale že jsou v postmodernistických dílech kladeny jiné nároky na způsob recepce divadelního díla. Na závěr své práce jsem se zamyslela nad problémy, které s sebou přinášejí přímé vztažení filozofie Jacquese Derridy na divadlo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 154 záznamů.   začátekpředchozí144 - 153další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.