Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Design of low-subsonic blade cascade model for aero-structural dynamic testing
Pešek, Luděk ; Hála, Jindřich ; Šulc, Petr ; Chládek, Štěpán ; Bula, Vítězslav ; Uruba, Václav ; Cibulka, Jan
Low-subsonic blade cascade model for aerodynamic testing was design in the Institute. The aim is to study the flow dynamics and flutter phenomenon in the cascade with moving blade profiles. The numerical calculations of two proposed cascades were performed for analysis of influence of stagger angle, incident angle of flow and inter-blade phase angles of the relative movement of blades. The results of numerical simulations of fluid dynamics of non-stationary flow both as viscid and non-viscid are presented. Futhermore the solution of the physical model of the designed cascade including excitation of profiles, measuring of the profile displacement and aerodynamic forces are described.
Measurement, analysis and identification of complex modulus of elasticity of a ruber segment pressed onto a rubber-damped whell
Pešek, Luděk ; Šulc, Petr ; Bula, Vítězslav ; Cibulka, Jan
The aim of this study was to measure, analyze and identify the complex modulus of elasticity of rubber segments pressed onto the "Hong Kong" rubber-damped railway wheels in relation to the deformation nodes of wheel vibrations. The main goal was to improve the description of the frequency dependence of the material constants of the rubber segments pressed between the disk and the rim with large pre-stress (about 20%) during the production of the rubber-damped wheel. The solution consists of two parts: a) the modal analysis of the railway wheel, b) the identification of the frequency dependence of Youngś modulus and the loss factor of the wheel rubber by the finite element method. The obtained results are in good accordance with the behavior of hard synthetic rubber.
Modelování proudových procesů v turbostrojích užitím aerodynamických tunelů
Šafařík, Pavel ; Luxa, Martin ; Šimurda, David
V příspěvku jsou popsány postupy přípravy a provedení vysokorychlostního aerodynamického výzkumu na modelech průtočných částí lopatkových strojů. Dosažené výsledky z výzkumu proudění v lopatkových mřížích reprezentujících řezy v lopatkování strojů jsou podrobně diskutovány. Užitím optických měřících metod jsou vytvořeny podklady pro popisy struktury vysokorychlostních proudových polí a pro kvantifikaci parametrů proudícího vzduchu. Užitím měřící metody traverzování, jejíž nedílnou součástí je redukce dat naměřených proudových veličin, jsou získány významné aerodynamické parametry pro návrhy, výpočty a další výzkum lopatkových strojů. Uvedené výsledky jsou vybrány z rozsáhlých souborů dat z modelování průtočných částí posledních stupňů parních turbín velkého výkonu, záběrníku oběžného kola odstředivého kompresoru a z výzkumu proudění v kompresorové mříži. Jsou uvedeny a diskutovány i výsledky výzkumu proudových polí při modelování nenávrhového provozu lopatkových strojů.
Výzkum tlakových pulsací a vibrací na turbíně 1000 MW
Procházka, Pavel ; Vaněk, František ; Sadílek, J.
V příspěvku jsou popsány metody a zařízení použité při experimentálním výzkumu tlakových pulsací se současným měřením vibrací statoru a lopatek třetího oběžného kola turbosoustrojí 1000 MW v Jaderné elektrárně Temelín v roce 2012. Cílem těchto prací bylo nalézt vazby a možné zdroje vibrací lopatek během najíždění turbíny. Pozorované jevy jsou analyzovány se zaměřením na příčiny vzniku vibrací lopatek stupně L-1.
Výuka rozšířené hudební výchovy na základní škole
ŠTRUPLOVÁ BARTOŠKOVÁ, Magdalena
Diplomová práce s názvem ?Výuka rozšířené hudební výchovy na zá­kladní škole? se zabývá původní myšlenkou autora prof. Ladislava Daniela od jejího založení až po vývoj, kterým prošla za uplynulých 45 let svého trvání v České republice. Na základě této metody byl proveden výzkum, který se konkrétně zaměří na 2. základní školu v Jindřichově Hradci, kde výuka rozšířené hudební výchovy probíhá. Smyslem této práce je zjistit, jak se tato škola vypořádala s rozší­řeným vyučováním (důvod jejího založení, problémové situace ve vyu­čování, kam výuka hudební výchovy směřuje) a zda je způsob výu­ky s metodou prof. Daniela srovnatelný.
Vybrané otázky experimentálního výzkumu vnímání prostoru: Deformace vizuálního prostoru, vztah mezi deskriptory prostoru, Achillova pata metodologie výzkumu
Šimeček, Michal ; Šikl, Radovan
Příspěvek shrnuje hlavní výsledky pětiletého výzkumného snažení autorů. Jedna linie výzkumu byla zaměřená na vzájemný vztah dílčích deskriptorů definujících prostor při formování komplexního trojrozměrného vjemu; experimentálně byla testovaná součinnost velikosti a orientace podnětu při jeho percepčním zpracování. Další skupina výzkumů se věnovala srovnání geometrie vizuálního a fyzikálního prostoru, přičemž hlavním zjištěním je postřeh anizotropie zakřivení vnímaného prostoru. Konečně jsme se pokusili poukázat na rizika používání metrických úloh při výzkumu zrakového vnímání prostoru, kdy se po pozorovateli v experimentu požaduje absolutní přesnost (explicitní formát odpovědi). Prvním z řady argumentů proti takovému zadání je jeho odlehlost vzhledem ke všednodenní zkušenosti; přílišná náročnost spolu s interpretací výsledků neuzpůsobenou specifické úloze se pak podepisují na nízké ekologické validitě zjištění.
Stanovení vlastních fekvencí a vlastních tvarů kmitání a ztrátového činitele pro monoblokové železniční kolo
Pešek, Luděk ; Veselý, Jan
Cílem této práce bylo experimentálně stanovit vlastní frekvence, vlastní tvary kmitání a ztrátové činitele pro železniční kolo typu monoblok ve variantě: a) bez akustické tlumící desky, b) s akustickou tlumící deskou. Tento úkol byl předmětem hospodářské smlouvy s podnikem na výrobu dvojkolí Bonatrans a.s., Bohumín. Buzení bylo realizováno elektrodynamickým vibrátorem s různými úrovněmi buzení a kladívkem. Železniční kolo bylo testováno při nalisování v dvojkolí, jež bylo uloženo ve speciálním stojanu. Frekvenční rozsah modální analýzy byl do 6400Hz s krokem 0.25Hz.Dané měření a analýza byla provedena pro všechny identifikovatelné vlastní frekvence s důrazem na identifikaci vlastních tvarů s dvěma až sedmi uzlovými čarami na ploše kola bez uzlové obvodové kružnice. Pro určení vlastních frekvencí a ztrátového činitele příslušných vlastních tvarů byly provedeny modální analýzy pro dané kolo ve všech variantách tlumících desek.
Návrh, vývoj a realizace měření vibrací jedoucího kola metra bez a s přídavným tlumičem
Pešek, Luděk ; Vaněk, František ; Vaněk, Petr ; Cibulka, Jan
Cílem této práce byl návrh, vývoj a realizace měření vibrací (zrychlení) jedoucího kola vozu metra bez a s přídavným tlumičem radiotelemetrickou metodou s čtyřmi měřícími kanály při provozním měření vibrací a hlučnosti. Ve zprávě je popsána metodika měření a způsob dynamické analýzy provozního srovnávacího měření kol metra bez a s přídavnými tlumícím členy při jízdě na různých profilech trati jako oblouk či přímá trať při různých rychlostech a při režimu brždění. Výstupní signály akcelometrů se vysokofrekvenčně přenášely radiotelemetrickou aparaturou vyvinutou v ÚT. Pro digitálně zaznamenané časové průběhy signálů byly vyhodnoceny 1/3 oktávové a časo-frekvenční charakteristiky zrychlení a akustického tlaku pro jednotlivé režimy jízd.
Návrh, vývoj a realizace měření vibrací jedoucího tramvajového kola bez a s přídavným tlumičem
Pešek, Luděk ; Veselý, Jan ; Vaněk, František ; Cibulka, Jan ; Bula, Vítězslav
Cílem této práce byl návrh, vývoj a realizace měření vibrací (zrychlení) jedoucího tram.kola bez a s přídavným tlumičem radiotelemetrickou metodou s čtyřmi měřícími kanály při provozním měření vibrací a hlučnosti. Postup řešení byl rozdělen do čtyř etap: a) návrh, vývoj, laboratorní zkoušky a výroba upravené radiotelemetrické aparatury pro měření na kole tramvaje; b) intalace snímačů a radiotelemtrické aparatury, c) realizace měření vibrací provozních zkoušek na voze KT8D5, d) zpracování měření a zpráva s popisem měřící aparatury a výsledků provozních měření.Ve zprávě je popsána metodika měření a způsob dynamické analýzy provozního srovnávacího měření složených gumo-odpružených tramvajových kol bez a s přídavnými tlumícím členy.
Vstup vody a znečištění z vodního aerosolu v mlze v horské oblasti Krkonoš : časová variabilita
Tesař, Miroslav ; Šír, Miloslav ; Fottová, D. ; Harčarik, J.
Předložený příspěvek se zabývá sledováním, vyhodnocováním a modelováním vlivu usazených srážek v pramenné oblasti Krkonoš. Tato oblast je dlouhodobě sledována z hlediska hydrologického (jednotlivé komponenty vodní bilance) i ekologického (hlavní složky látkových toků). Monitoring probíhá v povodí Modrý potok (2,62 km2, 1010 - 1554 m n.m.) a na lokalitách Studniční hora (1554 m n.m.) a Labská louka (1370 m n.m.).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.