Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 128 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj i-CT frameworku a jeho aplikace pro komunikaci typu ANO/NE
Kalina, Jan ; Kočí, Radek (oponent) ; Fiala, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývoje aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci (AAK) v prostředí speciálního vzdělávání mentálně postižených žáků s poruchami komunikace. Představuje současné problémy vývoje aplikací a navazuje na návrhové principy projektu Počítačové terapie, jejichž dodržení při návrhu a implementaci aplikací by mělo současným problémům zabránit. Cílem práce je vytvoření aplikace pro AAK typu ANO/NE a i-CT frameworku - rámce zjednodušujícího tvorbu dalších podobných aplikací pro uvedené prostředí. Obě části práce jsou funkční na systémech iOS a Android a byly otestovány v prostředí osob s mentálním hendikepem.
Integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základních uměleckých škol
DVORSKÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do základních uměleckých škol na území Českých Budějovic. Na území Českých Budějovic jsou zřízeny tři státní základní umělecké školy, jejichž zřizovatelem je Jihočeský kraj nebo město České Budějovice a tři soukromé základní umělecké školy. Převážnou část žáků na základních uměleckých školách tvoří žáci intaktní. Cílem teoretické části práce je zpracovat východiska vyplývající z daného tématu na základě odborných zdrojů. Teoretická část práce se zabývá kategorií žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, tuto kategorii tvoří žáci se zdravotním postižením, kategorie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami zahrnuje také žáky se zdravotním znevýhodněním a žáky ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, tyto dvě skupiny jsou však samostatným tématem, a proto se práce zaměřuje pouze na žáky se zdravotním postižením. V další části se teoretická práce zaměřuje na integrované vzdělávání na základních uměleckých školách, blíže se věnuje legislativnímu zakotvení integrovaného vzdělávání a charakteristice vzdělávání na základních uměleckých školách. Cílem praktické části je pomocí kvalitativního šetření zjistit kvalifikovanost a připravenost pedagogů, po stránce didaktické, a připravenost základních uměleckých škol, po stránce materiální, na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Pro sběr dat byl použit polo strukturovaný rozhovor, který byl veden s vedením a pedagogy základních uměleckých škol a analýza dokumentů. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že v současné době základní umělecké školy nedisponují žádným materiálním vybavením pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále bylo zjištěno, že na základních uměleckých školách nejsou pedagogové připravováni, v oblasti didaktické, na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, uvedené je platné pro šetřený vzorek.
Aplikace pro alternativní a augmentativní komunikaci pro osoby s mentálním postižením
Vejtasa, Ondřej ; Zbořil, František (oponent) ; Kočí, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací multi-platformní mobilní aplikace pro alternativní a augmentativní komunikaci u osob s mentálním postižením a kombinovanými vadami. Aplikace určená pro platformy iOS a Android umožňuje sestavování vět na základě skládání piktogramů včetně hlasového výstupu sestavených vět. Pro implementaci aplikace byl zvolen multi-platformní Java & HTML5 vývojový framework Oracle ADF Mobile. Aplikace byla verifikována prostřednictvím případové studie přímo v prostředí osob s mentálním postižením. Hlavním přínosem této práce je naplnění a verifikace požadavků počítačové terapie, která kromě jiného usiluje o řešení problematiky vhodného návrhu a použitelnosti implementace pro popsanou cílovou skupinu.
Zvuk jako nástroj herce
Čtvrtník, Jan ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám využíváním zvuku v divadle, a to především zvuku, který tvoří herec. Práce se skládá z náhledu do teorie zvuku na divadle, který obsahuje obecnější pohled na problematiku a snaží se formulovat pojmy. Ty posléze využívám v části druhé, kterou je reflexe praktické tvorby, pro níž jsou vybrány tři konkrétní příklady realizovaných inscenací.
Vyučovacie štýly učitelov dramatickej výchovy
Poluchová, Denisa ; KRČMÁŘOVÁ, Tereza (vedoucí práce) ; MARUŠÁK, Radek (oponent)
Diplomová práca prináša informácie o vyučovacích štýloch a ich kategorizácii. Venuje sa sebareflexii ako kľúčovej kompetencii učiteľa. Popisuje špecifiká profesie učiteľa dramatickej výchovy. Empirická časť diplomovej práce je zameraná na pozorovanie vyučovacích štýlov vybraných učiteľov pri vyučovaní dramatickej výchovy. Ďalej analyzujeme vyučovací štýl každého učiteľa a spoločne výsledky reflektujeme. Ako východisková teória k zisťovaniu vyučovacích štýlov bola zvolená publikácia Fenstermachera a Soltisa: Vyučovací styly učitelů.
Arteterapie jako podpůrná metoda u integrovaných žáků
LANČOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá využitím arteterapie na základní škole jako podpůrné metody při integraci žáků s různými poruchami. Odpovídá na otázku, jak efektivně začlenit arteterapii do integrace žáků se znevýhodněním, specificky do systému individuální péče a do reedukace poruch. Posuzuje vhodnost různých metod a forem práce pro tuto skupinu dětí. Pedagogům základních škol tato práce ukazuje konkrétní příklady začlenění arteterapie do systému podpůrných opatření při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Účinnost arteterapie jako metody je zde ověřena prostřednictvím pozorování výtvarného posunu zkoumané skupiny dětí. Autorka dospěla k závěru, že arteterapii lze zařadit mezi podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Stejně jako je na školách prováděna reedukace specifických poruch učení, je vhodné do podpůrných opatření zařadit arteterapii.
Podpora dítěte s vývojovou dysfázií v předškolní vzdělávací instituci
ČERMÁKOVÁ, Irena
Cílem bakalářské práce je přispět ke zkvalitnění podpory dětí s vývojovou dysfázií v předškolní vzdělávací instituci. V teoretické části jsem vycházela z vývoje dětské řeči, dále jsem specifikovala narušený vývoj řeči a zaměřila se na problematiku vývojové dysfázie z hlediska diagnostiky, terapie, ale také vzdělávání a podpory dítěte s vývojovou dysfázií. V praktické části jsou zpracovány případové studie tří dětí s cílem rozkrýt pozitiva i rizika vzdělávání v logopedické třídě při speciální mateřské škole. Pozornost byla věnována jejich posunu ve vzdělávání v závislosti na pedagogickém působení, spolupráci mateřské školy s rodinou a poradenskými zařízeními. Součástí kvalitativního výzkumu jsou rozhovory s matkou dítěte.
Optimalizace sociálních služeb pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v Mikroregionu Bystřicko
BERANOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá rozmístěním, druhovostí a kapacitou sociálních služeb pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v Mikroregionu Bystřicko. Charakterizuje současnou situaci cílové skupiny a počet dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v mikroregionu. Dále mapuje současný stav poskytovatelů a nabízených služeb pro danou cílovou skupinu. Reaguje na údaje zjištěné z rozhovorů s vedoucími pracovníky jednotlivých zařízení a vedoucí odboru sociálních věcí a zdravotnictví. Představuje Návrh řešení v komunitním plánu sociálních služeb města Bystřice nad Pernštejnem 2008-2016 a reaguje optimalizací sociálních služeb v rámci vlastního návrhu řešení, ve které zohledňuje počet dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a priority při zajištění komplexní péče o cílovou skupinu.
POSTOJE RODIČŮ A UČITELŮ K ZAŘAZENÍ DÍTĚTE SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI DO ŠKOLY
LINHARTOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných základních školách a základních školách speciálních. U vybraných žáků charakterizuje jejich speciální vzdělávací potřeby (syndrom ADHD/ADD, specifické poruchy učení, dětská mozková obrna, autismus, epilepsie, mentální retardace, poruchy sluchu, kombinované vady) a zjišťuje postoje rodičů a učitelů k zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných a speciálních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 128 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.