Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8,156 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.26 vteřin. 

Visioning Studies: A socio-technical approach to designing the future
Sonnenwald, Diane H.
Za účelem zjištění dopadu technologií budoucnosti byla vyvinuta výzkumná metoda nazvaná “visioning studies”. Cílem této metody je porozumět perspektivám zúčastněných stran a díky tomuto porozumění vyvinout socio-technická konstrukční doporučení ve spolupráci s vědci z oblasti počítačové vědy.
Prezentace: idr-514_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-514_2 - Stáhnout plný textMP4

Národní úložiště šedé literatury a jak ho využívat
Vyčítalová, Hana
Prezentace měla seznámit studenty na České zemědělské univerzitě s Národním úložištěm šedé literatury.
Prezentace: Stáhnout plný textPDF

Vědo, tady veřejnost, otevřete!
Simandlová, Tereza
Říkali mi, stačí 2-3 stránky, tak jsem sedla k internetu a pustila se do hledání materiálů, z kterých bych tu seminárku dala dohromady. Díky otevřenému přístupu (Open Access) a znalostem, kde hledat, jsem do druhého dne měla tolik článků, že bych na jejich základě mohla sepsat knihu. Víte i vy, kde získat kvalitní odborné informace pro vaši školní/vědeckou práci?
Prezentace: Stáhnout plný textPDF

Čeněk Zíbrt a české vědecké společnosti
Kábová, Hana
Studie pojednává o vazbě kulturního historika Čeňka Zíbrta (1864 Kostelec nad Vltavou -1932 Praha) na české vědecké společnosti: Královskou českou společnost nauk (KČSN) a Českou akademii věd a umění (ČAVU). Velkou pozornost věnuje Zíbrtově publikační činnosti a jeho práci v Archeologické komisi při České akademii věd a umění.

Experiences with a bibliometric indicator for performance-based funding of research institutions in Norway
Sivertsen, Gunnar
In 2005, Norway implemented a performance based funding model for the Higher Education Sector with a weighted indicator based on complete data (in journals, series and books) for the scientific publication output at the level of institutions. A similar indicator was implemented in Denmark and Flanders (Belgium) in 2009 and is presently being developed in Finland for implementation in 2015. Norway has recently made all publicly funded research institutions outside the Higher Education Sector use the indicator as well. The data source for the indicator is a national Current Research Information System which is partially supported by import from other relevant sources, such as the ISI Web of Science. An evaluation of the indicator took place in Denmark in 2012. Another one will soon start up in Norway. I will describe how the indicator was designed and report from the experiences with it since 2005, partly by referring the main concerns, discussions and criticisms and partly by demonstrating trends empirically with bibliometrics.
Prezentace: idr-471_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-471_2 - Stáhnout plný textMP4

The Role of Scientometric Criteria in the Formation of Budget and Qualification Growth at Pavol Jozef Šafárik University in Košice, the Slovak Republic
Černák, Juraj
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach počtom študentov (cca 8 700) patrí medzi menšie verejné vysoké školy v Slovenskej republike. Hlavnú časť jej príjmov (cca 2/3) predstavuje priama štátna dotácia. Jej výšku určuje každoročne upravovaná Metodika rozpisu dotácií zo štátneho rozpočtu verejným vysokým školám (http://www.minedu.sk/index.php?lang=sk&rootId=377). Ako vstupné údaje do tejto metodiky vstupujú viaceré údaje súvisiace s úrovňou vedeckovýskumnej činnosti ako sú výsledky ostatnej komplexnej akreditácie, objem získaných finančných prostriedkov za domáce, resp. zahraničné granty, ale aj publikačná činnosť zamestnancov a študentov univerzity a ďalšie. Publikačná činnosť ako scientometrické kritérium sa začalo používať v metodike rozpočtu od roku 2005 a jej váha pri určení výšky štátnej dotácie v ostatnom období výrazne narástla, takže má motivačný charakter smerom k univerzitám. Publikačná činnosť predstavuje významný aspekt aj pri kvalifikačnom raste zamestnancov univerzity. Požiadavky, ktoré musí spĺňať uchádzač o tituly docent a profesor, sú rámcovo definované viacerými legislatívnymi dokumentmi a podrobne sú rozpracované Vedeckou radou univerzity. Kvalifikačný rast zamestnancov je významný aj pre samotnú univerzitu, nakoľko existujúca kvalifikačná štruktúra takisto ovplyvňuje výšku štátnej dotácie. V rámci prednášky sa predstaví význam publikačnej činnosti ako jedného z scientometrických kritérií v živote univerzity, spôsob jej evidencie na úrovni Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu, ako aj univerzity a s tým spojené klady a zápory.
Prezentace: idr-470_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-470_1 - Stáhnout plný textMP4

New rules of evaluation of scholarly journals and scholarly institutions in Poland
Fenrich, Wojciech
Recent amendments to laws on Polish science and higher education have resulted in changes in the system of evaluation of both research institutions and scholarly journals. The final result of the assessment will be a new categorization of academic units. As the majority of scientific institutions in Poland are publicly funded, new criteria will have significant impact on their financing. The next evaluation will be conducted in 2013 and will be supported by currently developed computer applications. The address will present the rules of evaluation of journals and research units in Poland and will iscuss the main allegations made against them.
Prezentace: idr-468_2 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-468_1 - Stáhnout plný textMP4

SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ - XXXIII. Symposium o nových směrech výroby a hodnocení potravin
Výzkumný ústav potravinářský Praha, v.v.i.
Ve sborníku je uvedeno celkem 94 příspěvků ze symposia, pojednávajících o nových poznatcích v potravinářské vědě a v potravinářské výrobě a získaných na odborných pracovištích převážně v České a Slovenské republice.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

&-lt;i&-gt;Potenciál využití brassinosteroidů v lesním semenářství, školkařství a při zakládání lesa&-lt;/i&-gt;
Bach, Petr ; Kuneš, Ivan (vedoucí práce) ; Švec, Otakar (oponent)
Brassinosteroidy (BRs) jsou rostlinné steroidní hormony, které mohou mít za určitých podmínek pozitivní vliv na růst a vývoj rostlin a byly označeny jako v pořadí již šestá skupina rostlinných hormonů. Přírodní brassinolid byl poprvé izolován z pylu řepky olejky (Brassica napus L.). V současné době se vyrábějí především synteticky a jsou účinné při velmi malých koncentracích. V několika studiích byl prokázán jejich pozitivní vliv na růst, kvetení, klíčení a překonávání stresových podmínek u různých druhů rostlin. Dosavadní vědecké studie, zabývající se vlivem brassinosteroidů na rostliny byly aplikovány především na zemědělské plodiny. Výzkum v oblasti lesního semenářství a školkařství donedávna téměř zcela chyběl. V České republice se využitím brassinosteroidů v lesnictví začala v nedávné době zabývat i Katedra pěstování lesů Fakulty lesnické a dřevařské ČZU v Praze. Cílem této diplomové práce je vypracování literární rešerše na téma brassinosteroidy a shrnout dosavadní výzkum jejich vlivu na rostliny. Další část je věnována vlivu brassinosteroidů na klíčení semen borovice lesní (Pinus sylvestris) v běžných podmínkách av podmínkách stresových. Výsledky praktické studie ukazují, že brassinosteroidy mají kladný vliv na klíčení semen borovice v běžných podmínkách, kdy semena ošetřená v BRs roztoku vykazují mnohem vyšší klíčivost, než semena v kontrolních vzorcích. Pozitivní vliv se u semen borovice lesní neprojevil při stresu způsobeném zvýšenou teplotou prostředí. V oblasti lesního školkařství ve středoevropských podmínkách nebyl v dosavadních výzkumech zjištěn prokazatelně pozitivní vliv BRs na sadební materiál.

Příprava středoškolských studentů na vysokou školu v oblasti přírodovědného vzdělávání
DOLEŽELOVÁ, Eva
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku přírodovědného vzdělávání na gymnáziích. Teoretická část popisuje možnosti zvolení vhodné metody výuky, nadstandardní studium žáků jako jsou střední odborná činnost a předmětové soutěže olympiády, dále je zde rozebrána jazyková vybavenost studentů gymnázií. V praktické části je popsána provedená průzkumná sonda zaměřená na zjištění informovanosti studentů gymnázií o střední odborné činnosti a olympiádách a názorů student na důležitost tohoto studia při přijímacích zkouškách na vysokou školu. V poslední sekci teoretické části jsou definovány požadavky vybraných vysokých škol na uchazeče o studium.