Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16,787 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.64 vteřin. 

Daňové úniky u spotřební daně z minerálních olejů se zaměřením na prodej pohonných hmot
Mikesková, Jana
Bakalářská práce se zabývá problematikou daňových úniků u spotřební daně, se zaměřením na trh s pohonnými hmotami. V teoretické části je nejprve popsána problematika daní a daňového systému České republiky, dále je pozornost věnována spotřební dani z minerálních olejů a pohonným hmotám, zejména pak automobilovému benzínu a motorové naftě. V této části práce je taktéž definován pojem daňový únik. Praktická část popisuje možné způsoby podvodů, jejichž výsledkem je krácení spotřební daně. Poté je provedena analýza současných opatření. Z ní vychází návrhy na nová opatření či úpravu stávajících opatření, jejichž cílem je eliminace daňových úniků.



Využití konceptu Bazální stimulace na základní škole speciální
SIEBENSTICHOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá aplikací konceptu Bazální stimulace na základních školách speciálních, tedy škol určených pro děti s těžšími formami mentálního postižení, případně v kombinaci s dalšími postiženími. Koncept Bazální stimulace vytvořil německý speciální pedagog prof. Andreas Fröhlich v 70. letech 20. století pro vzdělávání žáků s těžkým mentálním nebo kombinovaným postižením ve speciálních školách. V 80. letech 20. století jej uplatnila v ošetřovatelství prof. Christel Binstein. V této oblasti byl také na začátku tohoto století poprvé využit v České republice, a to zásluhou dr. Karolíny Friedlové.Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký způsobem lze využít Bazální stimulaci v základní škole speciální a jak ji lze začlenit do vzdělávacího programu. V souladu s tímto cílem obsahuje práce vymezení základních pojmů, stručný přehled dějin vývoje Bazální stimulace a její teoretická východiska a následně jsou představeny jednotlivé techniky, jichž koncept využívá. Zásadní pasáží je teoretické vymezení možností uplatnění konceptu ve speciálně pedagogické praxi, konkrétně v základní škole speciální. Tato část je doplněna třemi kazuistikami, které představují reálné využití konceptu Bazální stimulace ve třech základních školách speciálních v rámci celé České republiky.

Územně plánovací dokumentace obcí zaměřená na krizové řízení a ochranu obyvatelstva
ŠVORC, Jaroslav
Diplomová práce obsahuje současný stav, který podrobněji rozepisuje územně plánovací dokumentaci, věnuje se také tématu krizového řízení a ochrany obyvatelstva včetně jednotlivých činností. V poslední části současného stavu krátce popisuji integrovaný záchranný systém a zvláště rozepisuji jeho jednu základní složku a to Hasičský záchranný sbor České republiky. Další části diplomové práce z navrácených dotazníků, které byly rozeslány vedoucím pracovníkům odboru výstavby, odboru územního rozvoje a pracovištím krizového řízení v obcích s rozšířenou působností v Jihočeském kraji. Dotazník se zaměřuje na stav zpracování zmíněné územně plánovací dokumentace obcí s rozšířenou působností v Jihočeském kraji. Po výsledcích následuje krátká empirická statistika. Z výsledků výzkumného šetření vyplynulo, že územní plánovací dokumentace obcí, která se zaměřuje na krizové řízení a ochranu obyvatelstva je zpracována v rozsahu, který je možné považovat za uspokojivý.

Migrace obyvatelstva v regionu ORP Týn nad Vltavou
ROUBÍNKOVÁ, Jitka
Předložená bakalářská práce se zabývá migračním vývojem správního obvodu obce s rozšířenou působností Týn nad Vltavou v období mezi lety 1992 ? 2009. Práce podává stručnou fyzicko-geografickou a sociálně-geografickou charakteristiku předmětného území, s důrazem na jeho demografickou analýzu. Dále vytváří obraz o přehledu vývoje vnitřní migrace na území České republiky. V hlavní části práce je rozebírána migrační analýza a jsou zkoumané základní ukazatele hodnocení migrace, jako je její objem, saldo, bilance migrace a migrační toky v rámci Jihočeského kraje a celé České republiky. Struktura migrantů je sledována podle jejich pohlaví, vzdělání, věku, rodinného stavu a vzdělání.

Vliv Programu rozvoje venkova na živočišnou výrobu v podmínkách České republiky
Majvelder, Libor
Cílem disertační práce bylo určit vliv Programu rozvoje venkova na živočišnou výrobu v podmínkách České republiky. Z dostupných údajů zjistit potenciální vliv jednotlivých sektorů, resp. jak se choval daný sektor po získání dotace. Dále definovat kolik peněz šlo přímo do daného sektoru (nosnice, prasata, skot, ovce). Práce je diferencována do sedmi jednotlivých dílčích kapitol zahrnujících literární přehled související s danou problematikou, na který přímo navazuje aplikační část využívající údaje z centrálního pracoviště Státního zemědělského intervenčního fondu a Integrovaného zemědělského registru, pro roky 2007-2012 včetně. Detailněji práce zaznamenala hodnoty pro předem definovaná opatření, tedy pro záměr I.1.1.1.a) Modernizace zemědělských podniků -- živočišná výroba a pro opatření I.3.2. Zahájení činnosti mladých zemědělců. Z výsledků naší práce lze konstatovat, že Program rozvoje venkova České republiky za rok 2007-2012 přispěl k udržení, či navyšování počtu hospodářských zvířat v MSK kraji, pomohl fyzickým i právnickým osobám přečkat nelehkou situaci během hospodářské krize, zajistil vyšší míru konkurenceschopnosti agrosektoru, přispěl k udržení počtu pracovních míst ve venkovských oblastech. Dále podpořil rekonstrukci či výstavbu hospodářských budov a areálů, a nakoupení nových strojů a technologií. Práce však také poukazuje na některé aspekty, které by bylo vhodné změnit pro nové programovací období pro roky 2014-2020 v sektoru Ministerstva zemědělství České republiky.

Kriminalita a delikvence v rámci základních škol na Uherskohradišsku
BARTOŠOVÁ, Lucie
V té to práci je docela podrobně rozebírána kriminalita dětí a mladistvých na území České republiky. Částečně je v ní také popsána kriminalita celková, její současný stav a vývoj. Studie je zaměřena na výzkum kriminality a delikvence na základních školách na území uherskohradišťského okresu. Je zde popsán aktuální (rok 2006) stav četnosti drobných krádeží na základních školách na Uherskohradišťsku, což bylo provedeno pomocí dotazníkové techniky na vybraném vzorku základních škol. Jsou popsány nejdůležitější vnější faktory, které se podílejí na vzniku kriminality, jako jsou rodina, škola a vrstevníci, společnost a média. Studiem literatury, policejních statistik a informací od vedení základních škol byly zjištěny základní informace o kriminalitě jak na celém území ČR tak na území okresu Uherské Hradiště. Bylo zjištěno, že celková kriminalita v ČR má klesající tendenci a tento trend na celém území republiky sleduje také kriminalita dětská, avšak v oblasti Uherskohradišťska je tento jev nepozorovatelný - kriminalita se nezvyšuje, ale ani neklesá (nemá nic společného s počtem krádeží). Výzkumem dotazníkovou technikou bylo zjištěno, že krádeže na základních školách se nevyskytují často, ale spíše se jedná o drobné přestupky ve formě odcizení věcí, které nemají velkou hodnotu. Přesto tyto drobné krádeže nejsou podle dětí častější než dříve a nelze také říci, že se krádeže vyskytují častěji v městských školách než ve školách na vesnici. Krádeže věcí s vyššími hodnotami se objevují na školách v minimálním počtu, jak plyne z informací získaných od vedení škol. Podle policie v Uherském Hradišti však počet krádeží páchaných nezletilými a mladistvými má stoupající tendenci a je také stále častější setkání dětí s trestným činem ať už jako svědek, účastník nebo oběť. Práce slouží ke zorientování se ve stavu a vývoji kriminality v České republice u definované věkové skupiny a také pro školy v okresu Uherské Hradiště, aby mohly lépe předcházet drobným krádežím a jiným přestupkům mezi dětmi.

Klíčové kompetence ve vzdělávacích programech školních družin
PLÍVOVÁ, Klára
Práce se zabývá zařazením a rozpracováním klíčových kompetencí ve školních vzdělávacích programech školních družin. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku školní družiny, vymezení jejích cílů, poslání a funkce. Dále se práce okrajově zmiňuje také o dokumentaci školní družiny. Podrobněji se však věnuje školnímu vzdělávacímu programu, který školní družina vypracovává. Práce upozorňuje na propojenost školního vzdělávacího programu školní družiny se školním vzdělávacím programem základní školy. Poukazuje na různé přístupy k začlenění klíčových kompetencí do dokumentu ? zda se jedná o povinnost či nikoliv. Představuje také různé možnosti rozvíjení klíčových kompetencí ve školní družině. Praktická část je poté zaměřena na konkrétní zpracování klíčových kompetencí v školních vzdělávacích programech školních družin z celé České republiky. Dokumenty byly rozčleněny do různých skupin podle jejich hloubky zařazení a rozpracování klíčových kompetencí. Práce se dále zabývala pouze třetí skupinou, kde zkoumá obsah, styl a rozsah zpracování klíčových kompetencí. Také je zde poukázáno na nedostatky při propojení jednotlivých činností a rozvíjených kompetencí.

Zahraniční investice, korporativní vlastnictví a rozvoj: dohání firmy v nově vznikajících trzích světový standard?
Sabirianova Peter, K. ; Švejnar, Jan ; Terrell, K.
Zkoumáme rozsah sbližování České republiky a Ruska jakožto dvou reprezentantů uplatňování rozdílných modelů Washingtonského konsensu. Testujeme hypotézu, že jenom firmy na hranici efektivnosti mohou profitovat z těchto opatření a z konvergence.