Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kvalita znalostí o ochraně lidských práv dětí u mladistvých v Jihočeském kraji
HÁJEČKOVÁ, Jana
Tato diplomová práce se zabývá tématikou dětských práv a jejich znalostí u mladistvých v Jihočeském kraji, konkrétně v Táboře a blízkém okolí (Soběslav, Sezimovo Ústí II.). Hlavní cíle diplomové práce byly tři. Prvním cílem bylo zjistit, jaká je znalost práv, která vychází z Mezinárodní Úmluvy o právech dítěte u mladistvých v Jihočeském kraji, konkrétně v Táboře a blízkém okolí (Soběslav, Sezimovo Ústí II.). Druhý cíl zkoumá, v jakých oblastech života jsou využívány a uplatňovány znalosti práv u mladistvých v Jihočeském kraji, konkrétně v Táboře a blízkém okolí (Soběslav, Sezimovo Ústí II.). Byl stanoven také třetí, doplňující cíl, který ověřuje, zda intervenční program, který byl vymyšlen pro účely této diplomové práce, přinesl zvýšení těchto znalostí. Po prostudování odborné literatury k dané problematice byl náhodným výběrem určen soubor dotazovaných. Jednalo se o žáky 9. tříd základních škol a studenty 1. ročníku středních škol Jihočeského kraje, konkrétně z Tábora a jeho okolí (Soběslav, Sezimovo Ústí II.). Sběr dat byl proveden formou dotazníku, který byl sestaven autorkou konkrétně pro tuto diplomovou práci. Ze získaných dat byly vypracovány závěry potřebné k ověření stanovených cílů. Výsledky byly porovnány mezi dívkami a chlapci. Následně byly porovnány s výsledky intervenčního programu, který byl sestaven po sběru dat ze základního dotazníku. Účelem tohoto programu bylo zvýšit dosavadní znalosti mladistvých. Oba tyto výsledky byly porovnány s výzkumem z roku 2010, který tvořil základ pro sestavení dotazníku a cílů této diplomové práce.
Stres a hodnocení
ŠTĚPÁNKOVÁ, Dana
Diplomová práce "Stres a hodnocení" má teoreticko-empirický charakter. Cílem diplomové práce je porovnat výskyt stresu u žáků na druhém stupni základních škol při různých formách hodnocení. V části teoretické je rozebrán pojem stres, jeho druhy a související termíny. Zabývá se projevy stresu, příčinami vzniku a možnostmi zvládání stresu. Oddíl teoretické části je také věnován vývojovému období pubescenta. Další část se zaobírá teoretickým objasněním obsahu školního hodnocení a jeho formami (známkování a slovní hodnocení). Opomenuty též nejsou jednotlivé funkce hodnocení. Praktická část je realizována pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili žáci dvou základních škol. Je stanoven cíl a jednotlivé předpoklady výzkumu. Výsledky výzkumu jsou doplněny zhodnocením předem stanovených předpokladů, přehlednými tabulkami a grafickým přehledem. V závěru práce jsou shrnuty získané poznatky o míře stresu vzhledem ke zvolené formě hodnocení.
Jídelní postoje a návyky u žáků II. st. ZŠ a studentů SŠ na Českotřebovsku
VOSTŘÁK, Vít
Předmětem bakalářské práce je zjištění jídelních postojů a návyků u žáků II. stupně ZŠ a studentů SŠ na Českotřebovsku. Teoretická část je věnována definici pubescentů a adolescentů, jejich jídelním postojům a návykům, zdravé stravě, nejběžnějším poruchám příjmu potravy a obezitě. Zásadní kapitolou je část věnovaná dietám a jejich prevalenci u dětí. Pozornost je věnována bezlepkové dietě a redukčním dietám. Dotazníkové šetření pak monitoruje situaci na Českotřebovsku. Dotazník mj. zahrnuje otázky týkající se pravidelnosti stravování, pitného režimu, zdravé stravy, diet, stravování se doma, ve školních jídelnách a v rychlém občerstvení. Výsledky jsou vyhodnocovány chronologicky podle sledu jednotlivých otázek. Jídelní postoje a návyky jsou porovnávány obecně a také dle stupně vzdělání a pohlaví.
Analýza kvality života u pubescentů a adolescentů s ohledem na cirkadiánní a diurální rytmy v dětských domovech v Pardubickém kraji.
ŠTORKOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá problematikou kvality života pubescentů a adolescentů v dětských domovech v Pardubickém kraji s ohledem na cirkadiánní a diurální rytmy. V teoretické části jsou podrobně vymezeny pojmy kvalita života, pubescence, adolescence, biorytmy s dělením na cirkadiánní a diurální rytmy, spánek a ústavní péče. Větší pozornost je věnována spánku, jeho významu, kvalitě a především spánkovým cyklům, které jsou přímo spojené s následnou výzkumnou částí. Ve výzkumné části jsou stanoveny 4 výzkumné předpoklady. Následně jsou zpracována data z osmi dětských domovů získaných v období prosinec 2011 až červen 2012 v Pardubickém kraji. Dotazníkového šetření se zúčastnilo celkem 125 respondentů z toho 59 pubescentů ve věkovém rozmezí 10 - 14 let a 66 adolescentů ve věkovém rozmezí 15 - 18 let. Pro tento účel byla použita zkrácená verze standardizovaného dotazníku cirkadiánní typologie CIT - Harada, Krejčí (2010). Získaná data jsou vyhodnocena pomocí základních statistických metod. Bylo zjištěno, že pubescenti ve všední dny chodí průměrně spát ve 21:15 hodin a vstávají průměrně v 6:45 hodin. Ve všední dny spí průměrně 9,5 hodiny. O víkendu pubescenti chodí průměrně spát ve 22:30 hodin a vstávají průměrně v 8:30 hodin. O víkendu průměrně spí 10 hodin. Adolescenti chodí ve všední dny spát průměrně ve 22:00 hodin a vstávají průměrně v 6:45 hodin. Průměr spánku ve všední dny tak činní 8 ? hodiny. O víkendu chodí adolescenti spát průměrně ve 23:15 hodin a vstávají průměrně v 9:15 hodin. Z toho vyplývá, že o víkendu spí průměrně 10 hodin. Tři předpoklady byly naplněny, a to ,,Průměrná doba spánku u pubescentů ve všední dny je delší než průměrná doba spánku u adolescentů. Adolescenti mají větší problém se vstáváním ve všední dny než pubescenti. Pubescenti hodnotí svůj spánek z pohledu diurálního rytmu za dostatečný.", jeden předpoklad byl vyvrácen ,,Adolescenti spí průměrně o víkendu kratší dobu ve srovnání s pubescenty. Výzkum byl přínosný, protože přibližuje problematiku života dospívající mládeže ve výchovných zařízeních a může posloužit jak pro další výzkum, tak jako ukazatel kvality života.
Kvalita života u dětí na ZŠ ve Zlivi.
BENEŠOVÁ, Aneta
Ve své diplomové práci se zabývám problematikou kvality života u dětí na základní škole ve Zlivi. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části se zaměřuji na charakterizování kvality života, období pubescence a základními potřebami u dětí. V praktické části se zabývám výzkumem pomocí dotazníků, který zjišťuje hodnotové orientace a další oblasti-životní styl, oblast zdraví a spokojenosti. V závěrečné fázi prezentuji zjištěné výsledky, které jsou vyhodnoceny a následně graficky zpracovány.
Znalost lidských práv u dětí v domovech pro děti ve věku od 10 18 let ve Zlínském kraji
LIBROVÁ, Markéta
Diplomová práce se zabývá znalostí lidských práv u dětí v domovech pro děti ve věku od 10 do 18 let ve Zlínském kraji. Úvod teoretické části je zaměřen především na lidská práva a související dokumenty. Popisuje problematiku právního vědomí, týkající se dětí, jak obecně, tak konkrétně. Dále je v práci popsána ústavní výchova a její vývoj, vybrané příslušné instituce, práva dětí s nařízenou ústavní výchovou a psychická deprivace. Závěr teoretické části rozděluje a charakterizuje cílovou skupinu na pubescenty a adolescenty. Obecným cílem diplomové práce bylo zjistit znalost lidských práv u dětí žijících ve vybraných dětských domovech ve Zlínském kraji. Specifickým cílem diplomové práce bylo zjistit znalost lidských práv ve vybrané oblasti. Jednalo se o oblast přiznávání práv dětem a dospělým. Pro výzkum byl použit dotazník, který vychází z modifikované verze zjišťování dětských práv od amerického vědce Gary Meltona. Vzhledem k určeným výzkumným předpokladům byly pro vyhodnocení vybrány pouze některé části z dotazníku. Jednalo se o oblast obecných otázek a otázky, týkající se přiznávání práv dětem i dospělým. Z výsledků výzkumu vyplývá, že znalost lidských práv u dětí je s ohledem na znalost příkladů práv a zákonů na průměrné úrovni. Ovšem co se týče znalostí pojmů práva a zákona, jsou děti na úrovni nízké. Znalost týkající se přiznávání práv dětem a dospělým je na vysoké úrovni, stejná u pubescentů i adolescentů.
Analýza kvality života u pubescentů a adolescentů s ohledem na cirkadiánní a diurální rytmy v dětských domovech v Jihomoravském kraji
PEVNÁ, Radka
Práce se zabývá Analýzou kvality života u pubescentů a adolescentů s ohledem na cirkadiánní a diurální rytmy v dětských domovech v Jihomoravském kraji. Teoretická část vymezuje pojmy kvalita života, pubescent, adolescent, cirkadiánní a diurální rytmy. Práce je zaměřena na spánkovou oblast kvality života. Je popisován význam a kvalita spánku, spánkové cykly a spánková typologie. Výzkumná část práce se zabývá dotazníkovým šetřením celkem 110 respondentů (60 pubescentů, 50 adolescentů). Metodu výzkumu tvoří výběr otázek ze standardizovaného dotazníku cirkadiánní typologie, CIT Harada, Krejčí, 2010. Získaná data jsou vyhodnocena pomocí základních statistických metod.
Kvalita života u dětí v domovech pro děti ve věku od 10 - 18 let ve Zlínském kraji.
LIBROVÁ, Markéta
Bakalářská práce kvalita života u dětí v domovech pro děti ve věku od 10 - 18 let ve Zlínském kraji se v teoretické části zabývá rozdělením a charakteristikou cílové skupiny pubescenty a adolescenty. Popisuje potřeby obecně a následně základní potřeby dětí. Kvalitu života, zdraví a cirkadiánní rytmy s kvalitou života souvisejícími. Ústavní péči, do ní patřící dětský domov a dětský domov se školou. Krátce se zmiňuje o historii dětských domovů a domovech nacházejících se ve Zlínském kraji. Dále jsou v práci popsány rizika ústavní péče, deprivační syndrom a s ním související subdeprivace. Obecným cílem bakalářské práce bylo zjistit kvalitu života u dětí žijících v dětském domově. Specifickým cílem bakalářské práce bylo zjistit kvalitu života u těchto dětí ve vybraných oblastech kvality života. Jednalo se o oblast zdraví, spokojenosti a cirkadiánní typologie. Pro zjištění údajů byl použit upravený a přeložený standardizovaný dotazník Cummins (1997) ComQoL-S5 a také bylo vybráno několik otázek z dotazníku Cirkadiánní typologie CIT Harada, Krejčí (2010). Vzhledem k rozsáhlosti dotazníku byly pro hodnocení vybrány pouze některé oblasti života. Oblast zdraví, spokojenosti a cirkadiánní typologie podle kterých byla hodnocena kvalita života. Z výsledků výzkumu vyplývá, že kvalita života s ohledem na spokojenost se zdravím je stejná a pozitivní, jak u pubescentů tak u adolescentů. Oblast spokojenosti hodnotí děti ve věku 10 - 18 let pozitivně. Co se týče oblasti cirkadiánní typologie, pubescenti inklinují k večernímu typu.
Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8-15 let
WEINFURTOVÁ, Soňa
Ve své práci na téma "Intervenční pohybový program dětí se zrakovou disabilitou ve věkovém rozpětí 8 - 15 let" se v teoretické části zaměřuji na zrak, jeho význam a anatomii. Zvláštní kapitolu věnuji zrakové disabilitě jako takové, její etiologii a klasifikaci, typům zrakových vad a oboru, který se zabývá výchovou a vzděláním zrakově postižených. Důraz kladu na vývoj a vzdělání dětí se zrakovou disabilitou. Poslední důležitou kapitolou je samostatný intervenční pohybový program, jeho vliv na zdraví a s ním spojená rizika. V praktické části se věnuji působení intervenčního pohybového programu na děti se zrakovou disabilitou. Z naměřených hodnot zdravotního stavu a z testů hodnotové orientace zjišťuji vliv adekvátní pohybové aktivity, jíž byla psychomotorika, aplikovaná na probandy 6. a 7. třídy ZŠ a MŠ pro zrakově postižené v Plzni. Zjištěné výsledky ukazují, že intervenční pohybový program měl na děti pozitivní vliv; přínos je prokazatelný zejména ze zlepšení hodnot zdravotního stavu.
Názory pubescentů na osoby se zrakovým postižením
ADAMCOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce s názvem Názory pubescentů na osoby se zrakovým postižením je ve své teoretické časti zaměřena především na informace o problematice zrakového postižení. Vzhledem ke zvoleným cílům jsou podrobněji rozebrána témata vzdělávání, pracovního uplatnění a začleňování osob se zrakovým znevýhodněním do společnosti. Vymezeny jsou zde také základní charakteristiky období dospívání.Pro vypracování empirické části byla použita metoda kvantitativního výzkumu, která byla realizována pomocí dotazníkového šetření. Výběrový soubor tvořili žáci v pubescentním věku ze ZŠ Smetanova a ZŠ Buttulova v Chotěboři. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou dospívající informováni o problematice zrakového postižení, jak vidí pracovní uplatnění osob s tímto znevýhodněním a jak nahlíží na jejich společenský život, včetně budování vztahů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.