Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Japonské pohádky a jejich využití v dramatické výchově
Hanáková, Radka ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy na 1. stupni základní školy. Cílem této práce je posoudit vhodnost japonských pohádek v hodinách dramatické výchovy. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V první kapitole teoretické části se zabývám stručnou teorií pohádek. Druhá kapitola pojednává o japonských pohádkách. Je zde popsána klasifikace japonských pohádek a pro představu také příklady těchto pohádek. Třetí kapitola pojednává o pohádkách v dramatické výchově. Praktická část slouží k ověření cíle diplomové práce. Jsou v ní zpracovány a zreflektovány čtyři japonské pohádky, v niž byly využity metody a techniky dramatické výchovy. Všechny lekce byly realizované na 1. stupni základní školy.
Utváření bezpečného třídního klimatu v 1. třídě ZŠ metodami dramatické výchovy s využitím dětské literatury D. Mrázkové.
Bičíková, Anna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na sledování vlivu metod a technik dramatické výchovy s využitím konkrétních tematických knih spisovatelky a malířky Daisy Mrázkové na utváření pozitivního klimatu dané třídy prvního ročníku základní školy. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část představuje odbornou terminologii z oblasti klimatu školní třídy, přístupů, metod a nástrojů jeho měření. Seznamuje také čtenáře s odborným pohledem na charakteristiku žáků mladšího školního věku, kteří jsou hlavními subjekty realizace praktické části práce, a s odbornými pojmy týkajícími se dramatické výchovy. Zároveň stručně představuje osobu Daisy Mrázkové a stěžejní témata jejích dětských knih, která jsou úzce provázána se sledovanými prvky klimatu školní třídy. Ve vlastním úvodu praktické části si stanovuji cíl a s ním související výzkumné otázky. Také je zde blíže představen vlastní proces vzniku finální podoby nástroje měření klimatu - použitého dotazníku. V dané třídě bylo v průběhu druhého týdne školní docházky provedeno první měření vybraných prvků třídního klimatu a následně zde bylo realizováno celkem devět lekcí dramatické výchovy. Praktická část představuje jednotlivé scénáře i reflexe těchto lekcí, po nichž následovalo druhé měření vybraných prvků třídního klimatu a srovnání s...
České svátky prostřednictvím metod dramatické výchovy
Rauchová, Petra ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na české lidové svátky v první polovině kalendářního roku představené žákům pomocí metod a technik dramatické výchovy. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část obsahuje charakteristiku dramatické výchovy, jejích principů, cílů a vybraných metod. Dále jsou představeny některé české lidové i netradiční svátky v první polovině kalendářního roku. Teoretická část umožňuje hlubší pohled do metod dramatické výchovy v souladu s obsahy svátků, které zároveň korespondují s cíli v oblasti "Člověk a jeho svět" uvedenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části je sepsáno pět scénářů jednotlivých lekcí, které byly realizovány ve třetím ročníku základní školy. Kromě toho, že jsou lekce zaměřeny na vybrané české svátky, zabývají se také pozitivním rozvojem spolupráce a komunikace žáků ve třídě i osvojením některých základních metod a technik dramatické výchovy. Lekce jsem se snažila tvořit tak, aby byly uchopitelné pro každého učitele či lektora nejen dramatické výchovy. Součástí praktické části jsou reflexe jednotlivých lekcí, které popisují pokroky žáků a následné vyhodnocení vlastního akčního výzkumu. V závěru práce najdete zhodnocení výzkumných otázek a dozvíte se, jak zvolené metody a techniky dramatické výchovy...
Tvorba Jaroslava Foglara jako východisko pro využití metod dramatické výchovy na první stupni ZŠ
Sedláková, Veronika ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá možností využití díla Jaroslava Foglara v dramatické výchově na prvním stupni základní školy. Cílem diplomové práce je prostřednictvím textů Jaroslava Foglara ověřit vliv metod a technik dramatické výchovy v oblasti formování hodnotových žebříčků a postojů v životě žáků 5. ročníku ZŠ. Zjistit a zhodnotit, jak dramatická výchova pomáhá jednak v hlubším přijetí díla Jaroslava Foglara a jednak k většímu pochopení a přijetí vlastních hodnot a postojů. Teoretická část je zaměřena na osobnost, dílo Jaroslava Foglara a jeho nadčasové poselství. Věnuje se pojmu dramatická výchova, jejím cílům, principům, formám, metodám a technikám. Zároveň se zaměřuje na analýzu díla z hlediska dramatické výchovy. V praktické části diplomové práce jsou na podkladě knih a povídek Jaroslava Foglara zpracovány tři tematické celky, zaměřené na morální vlastnosti člověka, v nichž byly využity metody a techniky dramatické výchovy. Pro experiment byly vybrány dvě třídy pátého ročníku základní školy. V jedné třídě - zkušební, byly celky realizovány pomocí metod a technik dramatické výchovy. Ve druhé třídě - nezkušební, byl žákům předložen pouze text k přečtení. Pomocí pretestu a posttestu byly poznatky o účinnosti metod DV vyhodnoceny a reflektovány. KLÍČOVÁ SLOVA Jaroslav Foglar, dětská literatura,...
Vliv dramatické výchovy na upevňování přátelských vztahů ve skupině v MŠ
Navrátilová, Zuzana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem dramatické výchovy na upevňování přátelských vztahů ve skupině v MŠ. Cílem je zjistit, zda může dramatická výchova ovlivnit chování dětí a posílit vzájemné vztahy mezi nimi. Práce se skládá ze dvou částí. Teoretická část vymezuje pojem dramatická výchova a analyzuje jednotlivé metody, které jsou následně využity ve výzkumu v praktické části. Důležitou složkou, kterou teoretická část popisuje, je prosociální chování. Tento koncept se zabývá interakcí a vzájemnou spoluprací v průběhu volné hry, řízených činností a pobytu venku. Praktická část se snaží odhalit převažující vztahy ve skupině. Zabývá se také přípravou, realizací a následným pozorováním dramatických lekcí. Práce dále zkoumá skupinu jako celek, jejich denní program a spolupráci dětí v rámci skupiny. Na základě rozhovorů s dětmi a s paní učitelkou pozoruji změny v chování dětí, jejich začlenění do skupiny a jak je pro ně přátelství důležité. Téma dramatických lekcí vychází z dětské knihy Petra Síse - Šťastný skřítek. Hlavními metodami jsou polostrukturované rozhovory, zúčastněné i nezúčastněné pozorování, akční výzkum a následná pedagogická reflexe jednotlivých lekcí. Práce zjišťuje, které dramatické metody jsou vhodné pro posílení vztahů ve skupině. Nejvhodnější metody jsou takové, které mají...
Možnosti využití obrázkové knihy v dramatické výchově pro předškolní věk
Hlavsová, Jana ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá testováním využitelnosti metod a technik dramatické výchovy pro práci s obrázkovou knihou Bilderbuch v předškolním věku. V teoretické části je vymezen vývoj předškolního dítěte, obecné principy dramatické výchovy, role učitele v dramatické výchově, dále metody a techniky vhodné pro předškolní věk, stručná charakteristika obrázkových knih a specifika směru Bilderbuch, a seznam deseti obrázkových knih, které se hodí pro tento typ práce a jsou dostupné na současném českém trhu. Praktickou část tvoří soubor pěti výzkumných lekcí opřených o obrázkovou knihu Nádherné Úterý, čili Slečna Brambůrková chodí po světě, od autorky Daisy Mrázkové. V těchto lekcích jsou jednotlivé metody a techniky dramatické výchovy testovány a jsou vyhodnoceny na základě své využitelnosti pro tento typ práce. Praktická část take popisuje specifika práce s ilustrací v dramatické výchově na základě zkušeností získaných během tohoto výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, obrázková kniha, Bilderbuch, ilustrace
Možnosti uplatnění metod dramatické výchovy v projektovém vyučování
Cihelková, Magdaléna ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce na téma "Možnosti uplatnění metod dramatické výchovy v projektovém vyučování" se zabývá různými strategiemi propojení dramatické výchovy a projektového vyučování, které vyhodnocuje z hlediska jejich přínosu pro žáka. Metody jsou předvedeny na třech praktických příkladech. V teoretické části diplomové práce je vymezen pojem dramatická výchova, jsou definovány principy a cíle dramatické výchovy a klasifikovány metody, které používá. Dále jsou nastíněny možnosti využití jejích metod v jednotlivých vzdělávacích oblastech a v průřezových tématech školního vzdělávacího programu pro 1. stupeň základní školy. Diplomová práce se dále zabývá základní charakteristikou projektového vyučování a hledá různé možnosti propojení dramatické výchovy a projektového vyučování. Praktická část je postavena na zásadách akčního učitelského výzkumu. Přináší podrobný popis plánu a samotné realizace tří projektů integrovaných do výuky v prostředí málotřídní školy, ve kterých jsou v různé míře uplatněny různé metody dramatické výchovy. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v reflexi realizovaných projektů a jsou dále analyzovány a vyhodnoceny z hlediska přínosu pro jeho účastníky. Výstupy projektů ukazují, že některé projekty by se bez zapojení prvků dramatické výchovy obešly, aniž by to mělo výrazný vliv na jejich...
Možnosti využití metod a technik dramatické výchovy v mateřské škole a v lesní mateřské škole
Zemanová, Bohuslava ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit rozdíly uplatnění metod a technik dramatické výchovy v lesní mateřské škole a běžné mateřské škole. V teoretické části se věnuje charakteristice dítěte předškolního věku, dramatické výchově v mateřských a lesních mateřských školách. Další kapitoly jsou věnovány principům, metodám a technikám dramatické výchovy. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na využití literární látky v dramatické výchově a charakteristiku vybrané knihy. Praktická část se zabývá přípravou, realizací a následným porovnáním konkrétních lekcí dramatické výchovy v třídě lesní mateřské školy a třídě klasické.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.