Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  předchozí11 - 12  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pohádka jako literární žánr, problém komparatistiky
KODETOVÁ, Lucie
Práce zpracovává téma pohádky jako literárního žánru. Navazuje část přibližující problematiku komparatistiky. Součástí je seznámení s významnými osobnostmi literární komparatistiky, folkloristiky a lidové slovesnosti obecně. V práci je k nalezení také konkrétní rozbor nejznámějších pohádek z hlediska jejich původu a variant. Jedním z cílů této bakalářské práce je i seznámení s různým materiálem obsahujícím teorii pohádek či textové databáze jejich různých variant. Praktická část obsahuje výzkum výskytu vybraných lidových pohádek a jejich variant v knihovnách veřejných, školních a domácích. Cílem je zjistit, zda a do jaké míry jsou knihovny ovlivňovány novodobými trendy, případně zda lpí i na tradičních verzích pohádek.
Mateřská škola a lidová pohádka
Litterová, Klára ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Práce je zaměřena na lidovou pohádku a její použití pro děti od tří do šesti let, které navštěvují mateřské školy nebo zájmové kroužky při mateřských centrech. V úvodních částech je popsán přínos a vliv lidové pohádky nebo jejích převyprávění na malé děti. Dále je tu specifikace možností použití tohoto druhu pohádek právě pro děti v mateřských školách, příklady práce s nimi pomocí metod dramatické výchovy. Obsahuje též podrobné náměty na konkrétní lekce a projekty, které již s dětmi tohoto věku byly realizovány. Těžištěm práce je popis vzniku inscenací s žáky ZUŠ, jejichž adresáty byly právě děti v mateřské škole. Zpracovávány byly tři lidové pohádky, které sloužily jako úvodní část preventivního programu v mateřské škole. Popsané postupy a úskalí při vzniku tohoto projektu doplňují scénáře ke dvěma realizovaným představením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   předchozí11 - 12  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.