Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnost volnočasových pohybových aktivit na území města České Budějovice
LOUDOVÁ, Petra
Bakalářská práce na téma "Možnosti volnočasových pohybových aktivit na území města České Budějovice" je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů. Dále je problematika volného času a pohybových aktivit rozebrána v širším kontextu se zaměřením na dnešní dobu. Praktická část obsahuje stručný popis dané oblasti, včetně zmínky o historii tělovýchovy a sportu v Českých Budějovicích. Stěžejní část práce obsahuje zmapování možností volnočasových pohybových aktivit a vytvoření přehledné informační brožury, která bude sloužit jako pomocník při výběru pohybové aktivity. Bakalářská práce je určena pro potřebu širší veřejnosti, které usnadní výběr pohybové aktivity a doporučí vhodné trávení volného času.
Možnosti trávení volného času dětí s poruchou autistického spektra v Českých Budějovicích
HOŠTIČKOVÁ, Věra
V současné době v Českých Budějovicích existuje specializované zařízení (Auticentrum), kde mohou děti s poruchou autistického spektra (dále jen PAS) trávit svůj volný čas. Porucha autistického spektra je pervazivní vývojová porucha, všepronikající, tedy zasahující do všech důležitých oblastí vývoje dítěte. Nedostatky se projevují ve třech hlavních oblastech sociální, komunikační a v oblasti představivosti. Deficity se promítají do běžného každodenního života dítěte. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do třech kapitol. První kapitola se zabývá charakteristikou poruch autistického spektra, druhá kapitola vymezuje pojem volný čas ve vztahu k autismu a třetí kapitola je věnována vybraným neziskovým organizacím v Českých Budějovicích. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit skutečné možnosti trávení volného času vybraných dětí s PAS v Českých Budějovicích, analyzovat a zjistit objektivní důvody, které limitují děti při výběru volnočasové aktivity. Informace byly získávány metodou kvalitativního výzkumu. Sběr dat byl realizován pomocí polostrukturovaných rozhovorů v rámci vybrané výzkumné složky respondentů. Rozhovory byly vedeny podle předem připravených okruhů otázek s vybranými respondenty, které tvořily matky dětí s poruchou autistického spektra. Výsledky práce obsahují volný přepis rozhovorů s respondentkami, kdy klíčové otázky odpovídající na výzkumné cíle jsou zpracovány v přehledné tabulce. Z výsledků rozhovorů matek vyplývá, že při výběru kroužků jsou děti s PAS limitovány především svými odlišnostmi v chování. Při výběru volnočasových aktivit je nutné brát ohledy na jejich specifické potřeby a individualitu. Tyto děti mají specifické možnosti a schopnosti, a proto i přístup k nim musí být specifický. V rámci výzkumu bylo zjištěno, jaké výhody má pro děti s PAS specializované zařízení (Auticentrum), které všechny vybrané děti navštěvují nebo navštěvovaly. Respondenti jako největší pozitivum vidí to, že si jejich děti našly kamarády, se kterými mohou trávit volný čas i mimo řízenou zájmovou činnost. Respondenti jsou si vědomi dalších možností trávení volného času v rámci nabídky škol, které děti navštěvují, ale vyjma školní družiny navštěvují pouze kroužky ve specializovaném centru. Tato bakalářská práce potvrzuje fakt, že možností, kde děti s autismem mohou trávit volný čas, je nedostatek. Poukazuje na to, že při volbě aktivit je podstatný individuální přístup, zohlednění specifických potřeb a možností dítěte. Práce by mohla sloužit rodičům dětí s autismem jako informační materiál o možnostech využívání volnočasového vzdělávání v Auticentru v Českých Budějovicích. Dále pak pro ostatní organizace, jako inspirativní materiál pro nabídku volnočasových aktivit dětem s autismem.
Aplikace výtvarné činnosti v práci s literaturou pro děti s přesahem do prosociální výchovy
SRPOVÁ, Pavlína
Téma, které jsem si zvolila pro svou diplomovou práci, považuji pro sebe, jako vychovatelku, i pro děti, za velmi přínosné. Prosociální chování je důležitou funkční součástí společnosti. Děti potřebují vzájemně přijímat i dávat různé formy prosociálního chování, aby z nich mohli vyrůst plnohodnotní lidé. Domnívám se, že základy prosociálního chování musíme dětem vštěpovat od narození. Existují jakési základy pravidel lidského soužití, které musíme všichni akceptovat. Hlavním cílem mé práce je oživit a upevnit prosociální způsoby chování dětí.
Některé aspekty kvality života v kontextu volného času a životního stylu
JAROŠOVÁ, Erika
Diplomová práce se zabývá problematikou kvlaity života, jejíž nedílnou součástí je subjektivní pohoda v kontextu volného času jako důležitého prostoru, umožňujícího zvyšovat kvalitu života jedince a tím celé společnosti. Důležitým faktorem, který ovlivňuje kvlaitu života i využívání volného času, je životní styl. Hodnoty, které jedinec uznává, ovlivňují jeho životní styl a pohled na oblast volného času i způsob jeho využívání. Také jsou zde uvedeny výsledky některých výzkumů. které byly zaměřeny na oblast hodntové orientace, životní spokojenosti a na volný čas.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.