|
Problémy podnikatelského prostředí v ČR - ochrana podniků před podvody
Jambor, Petr ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této bakalářské práce je charakterizovat podvodná jednání jako součást podnikatelského prostředí. Zaměřena je na podmínky v České republice a případně je provedeno srovnání se zahraničím. Také jsou definovány faktory, které vytvářejí potencionální rizika pro podnikatele. Podvodná jednání vůči podnikatelům jsou členěna podle vztahu pachatele k poškozenému a podle trestněprávního kodexu. Uvedena je také typologie pachatelů. Následuje analýza vybraných konkrétních podvodných jednání, jejíž součástí je i pojednání o detekci a opatření proti podvodným jednáním. Práce může sloužit k rozšíření vědomostí týkajících se detekce podvodů a ochrany před nimi.
|
| |
|
Filmový efekt v prozaických vyprávěních Karla Hynka Máchy
Koten, Jiří
Studie se zabývá obecnou charakteristikou Máchových prozaických vyprávění. Vychází z obecně známé analýzy Jana Mukařovského, který ve studii Genetika smyslu v Máchově poezii (1938) tvrdí, že Máchova díla vyvolávají dojem "filmového efektu". Mukařovský tento termín používá v souvislosti s líčením statických scén, v nichž vypravěč zastavuje vyprávěný čas, a také v souvislosti se syžetovou výstavbou, kterou přirovnává k montáži a charakterizuje ji jako řazení působivých obrazů. Autor této studie považuje pojem "filmovosti" v kontextu Máchových próz za výstižný, protože odpovídá i dalším charakteristikám Máchovy prózy: dramatické povaze vyprávění a faktu, že události tvořící dějovou linii zároveň slouží jako indicie vyvolávající působivou atmosféru. Přestože Mácha užívá polohy autorského vypravěče, fokalizace je převážně externí a motivace fikční mysli nejsou průhledné. Vyprávěcí situace se blíží technice známé jako oko kamery.
|
| |
|
Personální marketing
Maršíková, Linda ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o předmětu personálního marketingu, jeho podstatě, fungování, cílech a nástrojích. Rozděluje jej na externí a interní složku, které dále analyzuje. Využití personálního marketingu v praxi je přiblíženo na příkladu společnosti IKEA, Česká republika, s.r.o. V závěru práce je na základě výsledků průzkumu mezi účastníky trhu práce navržena strategie získávání zaměstnanců pro tuto firmu.
|
|
Nástroje interního a externího reportingu ve společnosti Siemens Engineering, a.s.
Vykusová, Michaela ; Pelák, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce zachycuje problematiku reportingu v současných podmínkách podnikání. Zabývá se pojetím reportingu, jeho vývojem a významem, jeho vztahem k účetnictví a controllingu. Práce věnuje velkou pozornost různé klasifikaci reportingu, zejména pak členění na interní a externí reporting. Soustředí se na možné uživatele reportingu a především na jeho nástroje. Diplomová práce zároveň vysvětluje podstatu Mezinárodního účetního standardu IAS 11 Stavební smlouvy. Cílem praktické části práce je popis systému reportingu v konkrétním podniku. Soustředí se na nástroje interního reportingu divize podniku. Prezentuje nástroje interního reportingu v chronologické posloupnosti v průběhu hospodářského roku podniku. Zaměřuje se na účel sestavování jednotlivých reportů, jejich uživatele a především na klíčové ukazatele v nich vykázané.
|