Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využitelnost hry postcrossing ve výuce regionálního zeměpisu na 2. stupni ZŠ
NOVÁKOVÁ, Eliška
Diplomová práce se zabývá možností využití hry Postcrossing ve výuce regionální geografie na 2. stupni základních škol. Hlavní cílem práce je tvorba přehledu základních principů a pravidel hry a vytvoření návrhů na výukové aktivity, které z hry Postcrossing vycházejí. Součástí práce je také praktická část, která obsahuje popis realizace výukových aktivit. Práce dále popisuje problémy i pozitivní poznatky, které při realizaci vyvstaly. Výsledkem práce je přehled námětů na výukové aktivity využívající hru Postcrossing, které jsou uplatnitelné ve školní praxi.
Kde a jak bydlí české domácnosti?
Český statistický úřad
Publikace analyzuje způsob a úroveň bydlení bytových domácností podle jejich typu a dalších diferenciačních faktorů na základě výsledků Sčítání lidu, domů a bytů 2011. Samostatně jsou zkoumány i bytové poměry v závislosti na věkové skupině osoby v čele domácnosti. Analýza hodnotí vývoj bydlení domácností v polistopadovém období a věnuje se i prostorovému srovnání základních charakteristik bytového fondu podle typu domácnosti na regionální úrovni.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
CESTOPISNÁ LITERATURA VE VÝUCE REGIONÁLNÍ GEOGRAFIE AMERIKY
JELÍNEK, Ondřej
Diplomová práce je složena ze dvou základních celků. V první části je provedena rešerše odborné zeměpisné literatury, populárně naučné literatury, cestopisné a didaktické literatury a učebnic zeměpisu pro druhý stupeň základních škol a nižší stupně víceletých gymnázií. Druhá část práce je tvořena vlastní výukovou příručkou pojednávající o regionální geografii Severní Ameriky, konkrétně o Spojených státech amerických. Autor na základě svých vlastních cestovatelských zkušeností předkládá žákům zeměpisné učivo 2. stupně základních škol prostřednictvím cestopisného příběhu. Výuková příručka je vytvořena v programu Microsoft Publisher 2010. Cestopis je doplněn rozšířenými definicemi použitých pojmů, tabulkami, barevnými schématy a vlastními fotografiemi, které byly pořízeny během cest po USA.
Využití projektového vyučování při výuce regionální geografie Jižní Ameriky
KARALUPOVÁ, Jana
Hlavním cílem diplomové práce je vypracování vlastního konceptu výukového materiálu věnující se výuce regionální geografie Jižní Ameriky na 2. stupni ZŠ s využitím zásad projektového vyučování a jeho možností výuky mimo prostředí základní školy. Navržený výukový materiál je vytvořený v podobě pracovní učebnice, která obsahuje pracovní listy k navrženým projektům zabývající se tématem Jižní Ameriky a amazonského pralesa. K pracovní učebnici byla sepsána také metodická příručka pro učitele, která má být pomocníkem pedagogů v organizaci těchto navržených projektů. Učební text odpovídá zásadám definovaným platnými vzdělávacími dokumenty. Teoretická část je zaměřená na zhodnocení významu učiva regionální geografie v kontextu RVP ZV a ŠVP sledovaných škol. Další kapitoly se věnují funkční analýze učebnic a pracovních sešitů pro 2. stupeň ZŠ a zhodnocení významu projektového vyučování ve výuce zeměpisu.
VÝUKA MÍSTNÍHO REGIONU NA 2.STUPNI ZŠ NA PŘÍKLADU REGIONU ŽDÁRU NAD SÁZAVOU
KRAFTOVÁ, Ivana
Diplomová práce se zabývá problematikou výuky místního regionu na 2. stupni základní školy. Hlavním cílem je tvorba návrhu koncepce učiva k výuce místního regionu SO ORP Žďár nad Sázavou. Diplomová práce se skládá ze tří částí. Část teoretická se zabývá geografickou charakteristikou řešeného území, postavením učiva v kontextu RVP ZV a moderními metodami ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ. V části výzkumné jsou rozpracovány a vyhodnoceny výsledky dotazníkového šetření, prováděného na vybraných základních školách. Praktická část zahrnuje výukové materiály v podobě dvou multimediálních učebnicích, pracovních listů pro žáky a metodické příručky pro učitele.
GEOGRAFICKO-ETNOGRAFICKÁ CHARAKTERISTIKA REGIONU PODLUŽÍ
JABORNÍK, Lukáš
Diplomová práce s názvem ?Geograficko-etnografická charakteristika regionu Podluží? se zaměřuje na vymezení hranic regionu Podluží, charakteristiku fyzicko-geografické sféry, socio-ekonomické sféry a etnografie regionu. Teoretická část diplomové práce se věnuje pojmům, jenž jsou základními pilíři diplomové práce. Navazující praktické pasáže se věnují vymezení regionu Podluží na základě komparace zdrojových map a na základě dotazníkové studie. Geografická a etnografická charakteristika slouží mj. jako zdroj informací pro didaktickou transformaci, jejímž výsledkem je výroba billboardu, který obsahuje syntézu charakteristických prvků vytvářející originální obraz regionu Podluží.
Telčsko - místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ
PROKOPOVÁ, Michaela
Prokopová, M. (2013): Telčsko ? Místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ. Diplomová práce, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Pedagogická fakulta, katedra geografie, 85 stran. Diplomová práce Telčsko ? Místní region ve výuce na 2. stupni ZŠ pojednává o problematice výuky místního regionu na 2. stupni základní školy a víceletých gymnázií. Práce se skládá ze dvou částí ? teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá charakteristikou řešeného území a postavením daného tématu ve vzdělávacích dokumentech s důrazem na naplnění klíčových kompetencí. Praktická část na základě empirického výzkumu a šetření shrnuje poznatky o znalostech žáků o místním regionu a dotazníky pro učitele zjišťují způsoby výuky tohoto tématu. Na základě tohoto šetření navrhuji vlastní návrh koncepce výuky Telčska (metodika výuky, exkurze, projekt a pracovní učebnice), vycházející z platného Rámce vzdělávacího programu pro základní vzdělání.
Cestopis jako praktická pomůcka ve výuce regionálního zeměpisu na 2. stupni ZŠ (na příkladu výuky Jihozápadní Asie)
NEDOROSTOVÁ, Alena
Název diplomové práce zní: ?Cestopis jako praktická pomůcka ve výuce regionálního zeměpisu na 2. stupni ZŠ (na příkladu výuky Jihozápadní Asie).? Skládá se ze dvou částí. První část je věnována rozboru literatury a materiálů vztahujících se k tématu diplomové práce (učebnice zeměpisu, cestopisná a populárně naučná literatura). Dále se práce zabývá pojmem cestopis a možnostmi využití cestopisné literatury jako pomůcky pro pedagogickou praxi na 2. stupni ZŠ. Hlavní část práce tvoří vlastní zpracování učebního textu v podobě výukové příručky, která využívá prvky cestopisu pro výuku regionální geografie států Jihozápadní Asie na 2. stupni ZŠ. Učební text je rozdělen na cestopisnou a výukovou část, která představuje základní geografické ukazatele celého regionu Jihozápadní Asie. Každá kapitola je ukončena shrnutím a otázkami a úkoly. Jednotlivé části cestopisného vyprávění čtenáře postupně provázejí po Íránu, jako vybraném zástupci regionu.
Metodika výuky přírodovědy regionu na příkladu Klatovska
NOVOTNÁ, Anežka
Diplomová práce se zabývá metodikou výuky přírodovědy regionu na příkladu Klatovska. V první části je z odborné literatury vytvořen teoretický úvod, který popisuje Klatovsko z různých hledisek. Je zde probírána charakteristika, vymezení a členění území, fyzickogeografické údaje, socioekonomické údaje a ochrana krajiny a přírody. Práce se nezaměřuje pouze na obor přírodovědy, ale věcně a logicky ho doplňuje o informace z vlastivědy, které společně dávají ucelený pohled na řešené území. Nezbytnou částí diplomové práce je vlastní šetření, které provádí průzkum znalostí žáků 4. a 5. tříd základních škol. Pro tento výzkum používá metodu mentálního mapování doplněnou dotazníkovým šetřením. Výsledky šetření jsou následně v práci analyzovány a interpretovány pomocí přehledných grafů. Na základě zjištěných údajů o znalostech žáků týkajících se zájmového regionu Klatovska jsou připraveny praktické učební pomůcky pro pedagogy vyučující regionální přírodovědu a vlastivědu v daném regionu. Vytvořeny jsou učební texty pro přímou výuku žáků a navazující pracovní listy pro kontrolu hloubky znalostí a kvalitu výuky. Jako alternativní možnost výuky jsou zde předkládány zábavné projekty použitelné pro výuku celého Klatovského regionu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.