Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  předchozí11 - 12  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Magazín Bel Mondo: zrod nového společenského titulu a jeho proměny v prvním roce existence na českém mediálním trhu
Bolková, Lucie ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Hájek, Roman (oponent)
Diplomová práce mapuje fungování společenského měsíčníku Bel Mondo, který na českém trhu vycházel v období od října 2012 do prosince 2013. Záměrem autorů bylo přinést na český trh nový typ časopisu, který bude po vzoru zahraničních titulů typu britského Intelligent Life kombinovat zábavu s inteligencí a nabídne čtenářům jednak původní texty i licencovaných překladů ze zahraničních magazínů. Práce představuje magazín Bel Mondo, zasazuje jej do kontextu českého časopiseckého trhu, přibližuje principy jeho fungování a hledá důvody, které vedly k předčasnému ukončení po prvním roce na trhu. Teoretická východiska čerpá práce z odborných textů zaměřených na oblast produkce tištěných periodik, respektive časopisů. Výzkumná část se věnuje analýze tematického a inzertního pokrytí, ohlasů veřejnosti a komentářů redakce. Získaná data pomáhají přiblížit motivy pro vznik nového titulu a kriticky zhodnotit, zda bylo Bel Mondo skutečně unikátním konceptem schopným obohatit českou mediální scénu a zda představovalo ekonomicky životaschopný model. Magazín fungoval pod záštitou týdeníku Respekt, výzkumná část se proto věnuje i míře provázanosti s tímto titulem.
Vliv zavedení placeného obsahu na zpravodajský server IHNED.cz
Janíková, Simona ; Hájek, Roman (vedoucí práce) ; Němeček, Tomáš (oponent)
Diplomová práce shrnuje vliv zavedení placeného obsahu na server ihned.cz, který je webovou mutací deníku Hospodářské noviny. Vliv paywallu sleduje v období od srpna 2014 do dubna 2015. Za zavedením paywallu byla snaha ukázat, že obsah tvořený na serveru má hodnotu. V teoretické části se práce zabývá novými výzvami médií, které tvoří jak finanční tak technologické změny, popisuje rostoucí komercializaci a reakci médií v podobě konvergence a konceptu digital-first. Práce se opírá o přístup politické ekonomie médií. Zabývá se zpoplatněním obsahu, ochotou čtenářů za obsah médií na internetu platit, možnostmi tradičních i alternativních příjmů médií, a příklady deníků, které paywall zavedly. V praktické části práce popisuje, jaký vliv mělo zavedení placeného obsahu na ekonomické výsledky, konkrétně na webové předplatné, inzerci a hospodářské výsledky vydavatelství Economia. Zabývá se také vlivem paywallu na návštěvnost serveru ihned.cz, kterou sleduje skrze počet page views, visits a reálných a unikátních uživatelů, na čtenost rubrik serveru a na práci novinářů. Součástí praktické části práce jsou kromě statistických dat a reportů také rozhovory s vedoucími pracovníky vydavatelství a redakce. Klíčová slova paywall, placený obsah, ihned.cz, Economia, sloučení redakcí, předplatné, návštěvnost, inzerce,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   předchozí11 - 12  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.