Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Velfl, Martin ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Téma, které se v Brně probírá již několik desítek let, je bezesporu objekt nového vlakového hlavního nádraží a jeho lokalita. Zejména v roce 2018 bylo vypracováno velké množství architektonicko-urbanistických studií, které prověřovaly tři možná umístění nového nádraží. Po zvážení možností došlo k rozhodnutí umístit nové hlavní nádraží u řeky Svratky, tedy přibližně v místech současného Dolního nádraží. Výhodou bude možnost vybudování vysokorychlostní dráhy, která z technických důvodů není ve stávající pozici nádraží možná. Dále tato oblast umožňuje výstavbu nového nádraží téměř na zelené louce, neomezený provoz vlakové dopravy během výstavby nádraží včetně potřebné infrastruktury. V porovnání kapacit odbavených cestujících navrženého a současného nádraží se jedná o navýšení o 30-40 tis. cestujících denně. Nově navržená kapacita činí přibližně 100 000 cestujících během dne. Stavební činnost v území je však omezena zejména faktorem povodňového rizika kvůli nedaleké řece. Je snaha toto riziko eliminovat prvky blízkými přírodě. Řešení zahrnují například rozšíření bermy řeky, stanovení rozlivových ploch nebo vybudování valů takovým způsobem, aby se zachoval přístup k řece. Diplomová práce přináší možný pohled na architektonické řešení nového nádraží a jeho přilehlých prostranství. Vstupní hala nového nádraží je umístěna na jednom konci pohledové osy, kterou znázorňuje uvažovaný bulvár. Dominantní stavbu na opačné straně osy představuje katedrála sv. Petra a Pavla na Petrově. Stanovené požadavky a umístění nového hlavního nádraží znamenají předpoklad pro vznik nové ikony města. Ikonicky zaklenutá konstrukce, která prochází napříč drážním tělesem, odkazuje k dřívější slávě a věhlasu města. Křivka takzvané řetězovky, která je využita v profilu zaklenutí, představuje symbol nového nádraží. Stavba nového nádraží znamená výrazný impuls nejen pro rozvoj celého Brna, ale především pro výstavbu Jižní čtvrti. Obdobný efekt vyvolalo zbudování areálu veletrhů před sto lety.
Zlepšení kvality mobility v přednádražním prostoru Brno – hlavní nádraží
Ištvánková, Veronika ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí v přednádražním prostoru Brno – hlavní nádraží. Prostor je významným přestupním uzlem v Brně a také díky sousedícímu vlakovému nádraží se zde vyskytují velké intenzity chodců. Tito pěší se v řešeném prostoru nekoordinovaně pohybují (zejména v oblasti křižovatky). Cílem práce je zlepšení kvality mobility chodců v tomto prostoru, zajistit bezbariérové přístupy zejména na zastávky městské hromadné dopravy, které dnes zajištěny nejsou a dále zredukování statické a tranzitní dopravy, která do tohoto prostoru nepatří.
Rekonstrukce železniční stanice Vsetín
Maixner, Pavel ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout rekonstrukci železniční stanice Vsetín tak, aby vyhovovala současnému provozu a požadavkům pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Jsou navržena dvě ostrovní oboustranná nástupiště s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnic. Dále je zvýšena rychlost v předjízdných kolejích i ve směrových obloucích před polaneckým zhlavím.
HW akcelerace unixových síťových nástrojů
Bartoš, Peter ; Martínek, Tomáš (oponent) ; Kořenek, Jan (vedoucí práce)
Na světě se objevují stále rychlejší technologie pro síťovou komunikaci. Některé síťové nástroje nejsou schopné pracovat při tak vysokých rychlostech, nadměrně zatěžují systém, takže nestíhají vykonávat potřebné funkce. Nedokážou dokonale monitorovat sítě a zajistit bezpečný provoz. Práce podrobně analyzuje síťové nástroje, jejich operace a hledá kritická místa pro budoucí hardwarovou akceleraci. V souvislosti s tím představuje efektivní platformy pro hardwarové programování. Na základě měření vyhodnocuje omezení nástrojů a poukazuje na možnosti akcelerace, které jsou návrhem pro další práci.
Studie modernizace železničního uzlu Žilina
Mastilová, Hana ; Podolec, Ondrej (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je studie modernizace železničního uzlu Žilina. Ve stanici dochází k úpravě osobního nádraží, redukci odstavného kolejiště a zrušení třídicího nádraží. V práci je navrženo nové vedení průjezdných kolejí Košicko – Bohumínské dráhy a trati od Bratislavy v souběhu. Původní traťová rychlost 40 km/h je zvýšena na 80 km/h.
Studie přestavby železniční stanice Solnice
Volštát, Michal ; Brůha, Bohuslav (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rekonstrukce železniční stanice Solnice, tak aby splňovala podmínky pro pohyb osob se sníženou schopností pohybu a orientace. V té souvislosti bylo nutno navrhnout nástupiště s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice. Dále byla zvýšena užitečná délka kolejí č. 1 a 2 a upraveno napojení vleček Škoda auto a dřevařských závodů. Další částí práce bude rekonstrukce odvodnění.
Návrh rekonstrukce žst. Krahulov
Tumpach, Jan ; Wrana, Radim (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je rekonstrukce železniční stanice Krahulov tak, aby umožňovala přístup pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. V souvislosti se změnou nástupišť byla vyřešena úprava kolejiště a odvodnění při zachování napojení na přilehlé vlečky.
Přestupní uzel Brno - Merhautova
Krejčí, Petr ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám návrhem přestavby křižovatky ulic Merhautova a Provazníkova v Brně, aby zde vznikl komfortní přestupní uzel mezi všemi projíždějícími linkami. Přestavba křižovatky zahrnuje návrh nové tramvajové zastávky a úpravu chodeckých tras umožňujících snadný přestup mezi okružními linkami trolejbusů a tramvají.
Rekonstrukce železniční trati Olomouc hl.n. - Nezamyslice mezi km 69,877 a km 75,583 včetně návrhu technologie prací
Fabiánová, Lucie ; Sobotka, Lukáš (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavním cílem bakalářské práce je úprava geometrických parametrů koleje a rekonstrukce železničního svršku v úseku mezi železniční stanicí Pivín a železniční stanicí Bedihošť v km 69,877 – 75,583 na jednokolejné železniční trati č.301 Olomouc hl.n. – Nezamyslice se snahou o maximalizaci traťové rychlosti. Při rekonstrukci je potřeba řešit také železniční přejezdy a železniční zastávku Čelčice podle platných právních předpisů. V rámci rekonstrukce bude navržena také obnova stávajícího odvodnění a návrh technologie práce.
Možnosti a formy on-line testování na 2. stupni ZŠ pří výuce anglického jazyka
ČERNÝ, Ondřej
Cílem diplomové práce je představení možností on-line testování anglického jazyka na 2. stupni základních škol pomocí různých platforem a porovnání známek žáků z testů klasických na papír a testů psaných pomocí on-line platformy. Teoretická část se zabývá tvorbou metodicky a didakticky správných testů. Funkce samotných platforem je pak dále hlouběji analyzována, aby si každý učitel mohl zvolit tu, která nejvíce vyhovuje vlastním požadavkům i potřebám žáků. Praktická část je zaměřena na návody/manuály k tvorbě testů v různých platformách a jejich ověření v praxi při výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. Dále praktická část popisuje vlastní tvorbu sad konkrétních testů, které jako celky mohou být využity k procvičování, ke zpětné vazbě i hodnocení studentů. Tyto testy jsou též ověřeny v praxi při výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.