Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,062 záznamů.  začátekpředchozí1029 - 1038dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifické poruchy učení u žáku na zkladní škole a jejich minimalizace
BAŤKOVÁ, Anna
Práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí na Základní škole. Snaží se přiblížit jednotlivé typy poruch a jejich příznaky, které jsou u dětí nejčastější. Dále se práce zabývá nejznámějšími teoriemi příčin specifických poruch učení, diagnostikou a v neposlední řadě cestami k minimalizaci a nápravě poruch. Jednotlivé kapitoly se opírají o nejznámější poznatky z oblasti specifických poruch učení. Problematice je věnována pozornost ve čtyřech kapitolách. První kapitola se věnuje příčinám poruch, tedy teoriím, které se snaží specifické poruchy učení vysvětlit z hlediska genetiky, poruch mozku, špatného dekódování informací, lehkých mozkových dysfunkcí a v neposlední řadě se věnuje vlivu prostředí. Následující kapitola rozděluje a vysvětluje jednotlivé diagnostické vyšetření, které dítě podstupuje před stanovením diagnózy. Třetí kapitola se zabývá jednotlivými specifickými poruchami učení. Popisuje definice poruch a jejich příznaky. Poslední kapitola je věnována minimalizaci poruch. Je zde seznámení s Individuálním vzdělávacím plánem a cvičeními pro jednotlivé poruchy.
VÝTVARNÝ PROJEV DĚTÍ SE SPU
KŘÍŽKOVÁ, Tereza
Diplomová práce je zaměřena na výtvarný projev dětí se specifickými poruchami učení a jejich možné souvislosti s grafomotorickými dovednostmi, zrakovým a prostorovým vnímáním apod. V teoretické části jsou charakterizované specifické poruchy učení, jejich projevy a jejich diagnostika a reedukace. Z dostupných materiálů jsou naznačeny některé rysy vizuálního zobrazování dětí se specifickými poruchami učení. Dále pojednává o dětském výtvarném projevu a jeho vývojových stádiích. Ve výzkumné části jsou na základě vzorku obrázků od dětí se specifickými poruchami učení naznačeny některé typické rysy jejich vizuálního zobrazování. Prokázaly se některé zvláštnosti jejich výtvarného projevu, které jsou shrnuty v závěrečné kapitole.
Canisterapie v prostředí mateřské školy
HOŘEJŠÍ, Zuzana
Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu.
Hry a rozvoj myšlenkových operací
TÁBORSKÁ, Nikola
Téma, které jsem si vybrala pro svoji bakalářskou práci je velice aktuální, protože hra tvoří nezastupitelnou součást života dětí i některých dospělých. Dítě si hraje a neví, že současně se rozvíjí po stránce fyzické, psychické i sociální. Formou hry získává nové poznatky a další dovednosti, rozvíjí své myšlenkové operace. Ve své bakalářské práci se zaměřím na hru, herní činnost, hračku a v neposlední řadě představím kritické myšlení jako nástroj efektivní výuky v mateřské škole. V praktické části vysvětlím účinnost her v mateřské škole a svojí bakalářskou práci doplním DVD {\clqq} Hry v mateřské škole``, výzkumem a zásobníkem her.
Holistický přístup při poskytování ošetřovatelské péče u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních
GUIDOVÁ, Hana
Holistická ošetřovatelská péče vyžaduje orientaci na tělo i psychiku. To znamená, že zdůrazňuje jak tělesné, tak psychosociální potřeby člověka. Je nutné, aby sestry chápaly podstatu psycho-sociální interakce a pečovaly o celého člověka, včetně jeho nejbližších ve zdraví i nemoci. Cílem diplomové práce "Holistický přístup při poskytování ošetřovatelské péče u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních" bylo zjistit, jakým způsobem jsou uspokojovány potřeby u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních z hlediska holistického přístupu. Práce zahrnovala kvalitativní i kvantitativní výzkum. Dotazník vyplnilo 104 sester a v kvantitativním výzkumu bylo pozorováno 10 respondentů. Byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza byla zaměřena na děti se zdravotním postižením ve zdravotně sociálních zařízeních a na uspokojování potřeb z hlediska holistické teorie. Většina sester se domnívá, že poskytují holistickou ošetřovatelskou péči. Ale na druhé straně velká část sester odpověděla, že upřednostňuje zajištění fyziologických potřeb oproti psychosociálním potřebám. Toto zjištění nepotvrzuje plně holistický přístup při poskytování ošetřovatelské péče. Druhá hypotéza udává, že sestry více pečují holisticky v neziskových zařízeních než v zařízeních zřízených krajským úřadem. Nezisková zařízení nemohla být zařazena do výzkumu, neboť zde nejsou zaměstnané sestry a ty, které jsou zde zaměstnané, pracují na pozicích sociálních pracovníků a pečovatelů nikoli na pozici sester. Ke srovnání došlo pouze mezi zařízeními, kde zřizovateli jsou společnost s ručením omezeným a krajský úřad. Ve výzkumu byl též porovnán přístup k holistické ošetřovatelské péči mezi vrchními a staničními sestrami a sestrami, pracujícími ve směnném provozu. Sestry manažerky odpovídaly pozitivněji než sestry ve směnném provozu. Sestra, která poskytuje holistickou ošetřovatelskou péči, pohlíží na člověka jako na jedinečnou celostní bytost nikoli na její pouhé části. Taková sestra je odhodlána pomáhat lidem, aby dosáhli a udrželi si optimální zdraví, pomáhá při prevenci a redukci chorob nebo poskytuje podporu nevyléčitelně nemocným. Je důležité si uvědomit, že tělo a psychika jsou úzce propojeny nikoli odděleny. Tato diplomová práce může být využita pro sestry pracující u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních. Výstupem diplomové práce pro praxi je vytvoření standardu pro holistickou ošetřovatelskou péči u zdravotně postižených dětí ve zdravotně sociálních zařízeních.
Výživa předškolních dětí a možné negativní důsledky na zdraví
HYNKOVÁ, Jana
Autor: Jana HYNKOVÁ Název práce: Výživa předškolních dětí a možné negativní důsledky na zdraví Druh práce: Bakalářská práce Vedoucí práce: MUDr. Marie Nosková Místo a rok vydání: České Budějovice 2008 Počet stran: 79 Klíčová slova: předškolní děti, zdravá výživa, rodiče, stravovací návyky, nadváha, mateřská škola
Příčiny a důsledky rizikového chování dětí a mládeže na Českokrumlovsku
KRÁKOVÁ, Zdeňka
Cílem diplomové práce je zjistit příčiny a důsledky rizikového chování dětí a mládeže na Českokrumlovsku. Stanovila jsem si dvě hypotézy. Ty jsem ověřovala na vzorku klinetů kurátorek pro děti a mládež působících při Městské úřadě v Českém Krumlově. Zde pracují dvě pracovnice. Každá z nich má v evidenci 160 živých opatrovnických spisů, což znamená, že s klienty pracovaly minulý kalendářní rok. K výzkumu jsem použila zhruba každý třetí spis, tedy celkem 100 spisů. Jako metodu ověřování hypotéz jsem zvolila metodu analýzy dokumentů, techniku sekundární a obsahové analýzy dat.
Raná péče o děti s poruchami zraku
MOTTLOVÁ, Marie
Bakalářská práce pojednává o problematice rané péče v České republice. Věnuje se vysvětlení základních pojmu a systému komplexní péče o rodinu a dítě s postižením. Dále se zabývá vývojem poskytování služeb rané péče a poskytovatelům rané péče v České republice. Práce mapuje současnou situaci bývalých klientů Střediska rané péče České Budějovice. Hlavním cílem této práce bylo získat zpětnou vazbu od bývalých klientů Střediska rané péče České Budějovice a zjistit tak přínos rané péče. Dále pak získat data využitelná pro komunitní plánování sociálních služeb v jihočeském kraji Všechny cíle byly naplněny. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že práce střediska přispěla především ke kompenzaci vzniklých postižení dítěte, k přijetí dítěte rodinou a ke zvýšení míry soběstačnosti rodiny. Ze získaných dat dále vyplynula zvýšená potřeba osobní asistence pro děti s postižením v době, kdy nejsou v péči opatrovníků.
Role primární sestry v prevenci obezity u dětí
PULZOVÁ, Alena
Obezita patří celosvětově k závažným zdravotním problémům a její prevalence neustále narůstá. Obezita u dětí představuje závažný problém nejen ve vyspělých státek světa. Česká republika se řadí na první místo v Evropě ve výskytu obezity u dětí. Boj s touto nemocí je složitý, avšak ne tak složitý, jak to na první pohled vypadá. Většinou stačí přikročit k celkem přijatelné a absolutně bezbolestné změně životního stylu, stravovacích návyků, pohybových aktivit a k léčbě této nemoci u lékaře. Mnohem snadnější je však této nemoci předcházet a právě sestra má v této prevenci nezastupitelnou roli. Teoretická část této bakalářské práce je zaměřena na současný stav dětské obezity. Další část této práce je věnována rozdělení dětského věku, výživě v dětském věku, definici, příčinám a komplikacím obezity u dětí. Poslední část teorie je zaměřena na úlohu sestry v prevenci, diagnostice a léčbě obezity u dětí. Ke kvantitativnímu výzkumu byla použita technika dotazníku. Otázky byly určeny pro zdravotní sestry v primární péči v Českých Budějovicích, Strakonicích, Prachaticích, Jindřichově Hradci, Písku a v některých menších městech. Prvním cílem této práce bylo zjistit, jaká je informovanost sester v primární péči o prevenci obezity u dětí. Druhým cílem bylo zjistit, zda se sestry aktivně podílejí na prevenci obezity u dětí. Oba tyto cíle byly splněny. První hypotéza měla potvrdit informovanost sester v primární péči o prevenci obezity u dětí. Druhá hypotéz a měla potvrdit, že sestry se aktivně nepodílejí na prevenci obezity u dětí. Obě tyto hypotézy byly rovněž potvrzeny. Bakalářskou práci na téma {\clqq} Role primární sestry v prevenci obezity u dětí jsem si vybrala proto, že v poslední době je toto téma velmi aktuální a také proto, že mě zajímá, zda se sestry opravdu snaží tomuto onemocnění u dětí předcházet.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,062 záznamů.   začátekpředchozí1029 - 1038dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.