Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,056 záznamů.  začátekpředchozí1010 - 1019dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání možností vzdělávání zdravých a mentálně postižených dětí
CHMELAŘOVÁ, Jaroslava
Práce se zabývá problematikou vzdělávání mentálně postižených dětí. Seznamuje s pojmem mentální postižení (mentální retardace), Downův syndrom, alternativní škola, základní škola, speciální a praktická škola a nakonec i s pojmem domácí vzdělávání. Práce zjišťuje ideální způsob vzdělávání lehce mentálně postižených dětí.
Formy a úroveň spolupráce základních škol se středisky výchovné péče při prevenci sociálně patologických jevů
SÁDOVSKÁ, Petra
Bakalářská práce zjišťuje, jaké jsou formy a úroveň spolupráce základních škol (ZŠ) se středisky výchovné péče (SVP) při prevenci sociálně patologických jevů. V teoretické části jsem se věnovala základní škole a prevenci, která zde probíhá, dítěti školního věku a faktorům ovlivňujícím možnost vzniku sociálně patologického jevu jako je osobnost, její vývoj a socializace, a rodina. Dále jsem popsala činnost SVP a možnosti spolupráce se ZŠ a nakonec vybrané sociálně patologické jevy. Cílem práce bylo zmapovat spolupráci ZŠ se SVP při prevenci sociálně patologických jevů, její formy a úroveň, na které tato spolupráce probíhá, a to v Jihočeském a Pardubickém kraji. Dále zjištěný stav mezi sledovanými kraji porovnat a zjistit, zda je spolupráce dostatečná. Vytyčeného cíle práce bylo dosaženo. K tomu jsem v praktické části použila kvantitativního výzkumu, metodu dotazování, techniku dotazníkového šetření a řízený rozhovor. Na základě vytyčeného cíle jsem stanovila 2 hypotézy. První hypotéza: "Více než polovina dotazovaných základních škol spolupracuje se středisky výchovné péče při prevenci sociálně patologických jevů" se nepotvrdila. V Jihočeském kraji se středisky výchovné péče spolupracuje 44% základních škol a v Pardubickém pouze 29% základních škol. Ale bylo zjištěno, že většina škol, které nespolupracují, jsou školy venkovské a těch se mého výzkumu zúčastnilo v obou krajích více, proto první hypotéza nebyla potvrzena. Druhá hypotéza: "Počet středisek výchovné péče není ani v jednom ze sledovaných krajů dostačující pro pokrytí prevence sociálně patologických jevů na všech základních školách ve zmíněných lokalitách" byla potvrzena výpovědí pracovníků SVP i ZŠ. Výzkum tedy odhalil, že spolupráce ZŠ se SVP při prevenci sociálně patologických jevů je nedostatečná v obou sledovaných krajích, přičemž v Pardubickém kraji je situace horší, než v kraji Jihočeském. Jako řešení této problematiky navrhuji zvýšení počtu SVP, kvalifikovaných pracovníků v nich a kvalitnější propagaci jejich služeb. Práce a její výsledky mohou být využity k informování laické i odborné veřejnosti, jako podklad pro další práce a výzkumy zaměřené na problematiku prevence na ZŠ.
Motivace ke škole u předškolních dětí
KEJVALOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá motivací ke škole u předškolních dětí. Teoretická část začíná popisem předškolního věku dítěte. Dále se zaměřuje na změny související s nástupem do školy, na školní zralost a připravenost. Je zde také zahrnuto pojetí vzdělávání v mateřské škole a na prvním stupni základní a školy. V praktické části popisuji průběh a výsledky výzkumu, který měl za cíl zjistit, na co se děti do školy těší, co očekávají a čeho se obávají. Ve výzkumu jsou využity dvě výzkumné metody ? polostrukturovaný rozhovor a analýza kresby.
Srovnání výkonnosti 14-15letých žáků ve vybraných atletických disciplínách
KOLÁŘOVÁ, Tereza
Diplomová práce sleduje výkonnost 14-15letých ţáků, ve čtyřech vybraných atletických disciplínách: běh na 60m, skok do dálky, vrh koulí, běh na 800m (dívky), 1500m (chlapci). Cílem práce je srovnat výkony ţáků pomocí statistických metod a komparativní metody. Srovnávání výkonnosti proběhlo na vybraných školách v okrese České Budějovice. Výzkumu se zúčastnilo celkem 88 ţáků z toho 44 dívek a 44 chlapců. Ze zpracovaných výsledků vyplynulo, ţe dané školy se z hlediska výkonnosti neliší.
Účetnictví příspěvkových organizací od 1.1.2010 na příkladu základní školy
Pavlasová, Barbora ; Svoboda, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá účetnictvím příspěvkových organizací a analyzuje vlivy reformy veřejných financí. Dále je v práci zhodnoceny cíle reformy a její připravenost v rámci právní úpravy (zákony, vyhlášky, účetní standardy). V praktické části byly popsány jednotlivé účetní změny, mezi které se řadí formy účetní výkazů, povinnosti účetní jednotky nebo změna jednotlivých účetních metod. Jako výsledek práce byly ukázány změny, které lze aplikovat na příkladu základní školy.
Analýza plnění rozpočtu příspěvkové organizace - základní školy v časové řadě let 2008 - 2010
Kollinová, Blanka ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá hospodařením příspěvkových organizací, jejich vztahu ke zřizovateli a státu, v konkrétních podmínkách základních škol. V první části jsou zařazeny příspěvkové organizace do veřejného sektoru. Následují charakteristiky příspěvkových organizací zřízených územním samosprávným celkem a základních škol. V závěru teoretické části je uveden princip hospodaření škol. Praktická část se zabývá plněním rozpočtu a hospodařením s příspěvky od zřizovatele a státu konkrétní základní školy. V praktické části je dále analyzován vývoj nákladů, výnosů a výsledku hospodaření za hospodářské roky 2008, 2009, 2010.
Podnikatelský plán - Soukromá základní škola
Koudelková, Věra ; Kešner, Martin (vedoucí práce) ; Šimková, Klára (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zpracovat podnikatelský plán založení soukromé základní školy a zjistit rentabilitu tohoto projektu. V teoretické části jsou popsány důvody, proč by měl být podnikatelský plán zpracován, jaké zásady je dobré při jeho zpracování dodržovat a kterými částmi může být tvořen. V části praktické je představen vlastní podnikatelský plán soukromé základní školy dle struktury definované v teoretické části. Více pozornosti bylo věnováno popisu nabízených služeb, analýze trhu, marketingovému plánu, identifikaci rizik a finančnímu plánu, v rámci kterého byla kvantifikována čistá současná hodnota a rentabilita projektu.
Etická výchova na základní škole
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá popisem zavádění doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova na základní školy. Teoretická část se zaměřuje na výklad základních pojmů, dále charakterizuje předmět Etická výchova, jeho obsah, cíle a metody. Uvádí potřebné vzdělání učitelů, přibližuje důvody zavádění tohoto předmětu do školního vzdělávání, popisuje vybrané koncepce. V závěru se zaměřuje na přiblížení aktuálního stavu výuky etické výchovy na základní škole. Praktická část je zacílena na výzkum zavádění etické výchovy a aktuální stav výuky tohoto předmětu ve školách. Práce poskytuje komentář výsledků výzkumného dotazníkového šetření mezi učiteli etické výchovy a vyhodnocuje získaná data.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,056 záznamů.   začátekpředchozí1010 - 1019dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.