|
Statické řešení střešní konstrukce
Duda, Tomáš ; Bažant, Zdeněk (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh konstrukčního systému a provedení statické analýzy zastřešení objektu. Vzhledem k povaze zvoleného konstrukčního systému se jedná o návrh a posouzení střešní skořepiny (membrány) z předpjatého betonu, která je podepřena visutým lanem. Práce je rozdělena do několika samostatných celků dle zadání. V textové části je popsán úvod do problematiky visutých lanových konstrukcí a zobrazeny jejich možné tvary, typy a realizace. Také je zde uvedena technická zpráva posuzované skořepiny, která byla vypracována na základě použitých podkladů, vyhotovené výkresové dokumentace a statického výpočtu.
|
|
Most přes přeložku silnice I/46
Hurta, Adam ; Pozdíšek, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Tématem práce je bezpečný a hospodárný návrh nosné konstrukce mostu v souladu s platnými normami a předpisy. Posouzení konstrukce je provedeno dle mezních stavů únosnosti a použitelnosti. Řešení zahrnuje časově závislou analýzu konstrukce.
|
|
Dálniční estakáda přes široké údolí
Bobek, Lukáš ; Daněk, Ing Stanislav (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je návrh a posúdenie diaľničného mosta. Konštrukcia slúži na prevedenie úseku diaľnice D1 cez široké údolie nachádzajúce sa medzi slovenskými obcami Doľany a Klčov. Boli navrhnuté tri varianty riešení – komorový most s veľmi vyloženými konzolami, dvojica trámových mostov a dvojica komorových mostov. Jednotlivé návrhy boli navzájom porovnané a za najhodnejšiu variantu je vybratý jednokomorový predpätý most s veľmi vyloženými konzolami, ktoré sú po celej dĺžke mosta podopierané prefabrikovanými železobetónovými vzperami. Vybraný návrh bol následne podrobne rozpracovaný, nosná konštrukcia je analyzovaná pomocou programu Scia Engineer 16. Pri výpočte vnútorných síl je zohľadnený vplyv spôsobu výstavby, ako aj časovo závislá analýza TDA. Pri návrhu nosnej konštrukcie je uvažované s pôsobením stáleho zaťaženia, tiež zaťaženia od dopravy a teploty. Následne bol prevedený návrh prepínacej výstuže. Konštrukcia je posúdená z hľadiska medzných stavov použiteľnosti a únosnosti podľa platných noriem. Mostovka je vybudovaná vysúvaním. Metóda spočíva vo výrobe segmentov vo forme situovanej za oporou. Každý segment je kontaktne betónovaný voči predchádzajúcemu, po zatvrdnutí betónu je predpínacími káblami pripnutý k zvyšku konštrukcie zhotovenej v predošlých fázach výstavby. Následne je mostovka vysunutá na vzdialenosť rovnajúcu sa dĺžke segmentu. Postup sa opakuje do doby, než je vysunutá celá dĺžka mostovky. Tento spôsob výstavby je veľmi rýchly a efektívny, počas stavby nedochádza poškodzovaniu krajiny v údolí.
|
| |
| |
|
Průzkum a návrh rekonstrukce zděného objektu v Medlicích
Košárek, Jan ; Cikrle, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá průzkumem a rekonstrukcí novogotické kaple v Medlicích. Je zpracován přehled zkušebních metod vhodných pro danou konstrukci. Při diagnostice byla provedena vizuální prohlídka celé konstrukce. Byla zjištěna pevnost zdících prvků stanovená ze vzorků odebraných z konstrukce (jádrové vývrty a celé cihly). Zdící prvky se zkoušely i nedestruktivně pomocí tvrdoměru Schmidt LB. Malta byla zkoušena Kučerovou vrtačkou. Ze získaných hodnot byla vypočtena pevnost zdiva potřebná pro statický výpočet. Po prozkoumání poruch konstrukce byla navržena rekonstrukce pomocí dodatečného předpětí stavby.
|
|
Dálniční estakáda přes široké údolí
Bobek, Lukáš ; Daněk, Ing Stanislav (oponent) ; Klusáček, Ladislav (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je návrh a posúdenie diaľničného mosta. Konštrukcia slúži na prevedenie úseku diaľnice D1 cez široké údolie nachádzajúce sa medzi slovenskými obcami Doľany a Klčov. Boli navrhnuté tri varianty riešení – komorový most s veľmi vyloženými konzolami, dvojica trámových mostov a dvojica komorových mostov. Jednotlivé návrhy boli navzájom porovnané a za najhodnejšiu variantu je vybratý jednokomorový predpätý most s veľmi vyloženými konzolami, ktoré sú po celej dĺžke mosta podopierané prefabrikovanými železobetónovými vzperami. Vybraný návrh bol následne podrobne rozpracovaný, nosná konštrukcia je analyzovaná pomocou programu Scia Engineer 16. Pri výpočte vnútorných síl je zohľadnený vplyv spôsobu výstavby, ako aj časovo závislá analýza TDA. Pri návrhu nosnej konštrukcie je uvažované s pôsobením stáleho zaťaženia, tiež zaťaženia od dopravy a teploty. Následne bol prevedený návrh prepínacej výstuže. Konštrukcia je posúdená z hľadiska medzných stavov použiteľnosti a únosnosti podľa platných noriem. Mostovka je vybudovaná vysúvaním. Metóda spočíva vo výrobe segmentov vo forme situovanej za oporou. Každý segment je kontaktne betónovaný voči predchádzajúcemu, po zatvrdnutí betónu je predpínacími káblami pripnutý k zvyšku konštrukcie zhotovenej v predošlých fázach výstavby. Následne je mostovka vysunutá na vzdialenosť rovnajúcu sa dĺžke segmentu. Postup sa opakuje do doby, než je vysunutá celá dĺžka mostovky. Tento spôsob výstavby je veľmi rýchly a efektívny, počas stavby nedochádza poškodzovaniu krajiny v údolí.
|
| |
|
Most přes přeložku silnice I/46
Hurta, Adam ; Pozdíšek, Jan (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Tématem práce je bezpečný a hospodárný návrh nosné konstrukce mostu v souladu s platnými normami a předpisy. Posouzení konstrukce je provedeno dle mezních stavů únosnosti a použitelnosti. Řešení zahrnuje časově závislou analýzu konstrukce.
|
|
Průzkum a návrh rekonstrukce zděného objektu v Medlicích
Košárek, Jan ; Cikrle, Petr (oponent) ; Kocáb, Dalibor (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá průzkumem a rekonstrukcí novogotické kaple v Medlicích. Je zpracován přehled zkušebních metod vhodných pro danou konstrukci. Při diagnostice byla provedena vizuální prohlídka celé konstrukce. Byla zjištěna pevnost zdících prvků stanovená ze vzorků odebraných z konstrukce (jádrové vývrty a celé cihly). Zdící prvky se zkoušely i nedestruktivně pomocí tvrdoměru Schmidt LB. Malta byla zkoušena Kučerovou vrtačkou. Ze získaných hodnot byla vypočtena pevnost zdiva potřebná pro statický výpočet. Po prozkoumání poruch konstrukce byla navržena rekonstrukce pomocí dodatečného předpětí stavby.
|