Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 880 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova mladistvých a mladých dospělých vězněných osob ke správným stravovacím návykům
Merta, František
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na výchovu mladistvých a mladých dospělých vězněných osob ke správným stravovacím návykům. Hlavním cílem práce je přispět přímým pedagogickým působením k přípravě vězněných mladistvých a mladých dospělých na návrat do civilního života v oblasti stravování a zdravého životního stylu. Vzdělávací aktivity realizované ve vězeňství v současnosti postrádají téma stravovacích návyků buď zcela, nebo je zmiňují pouze okrajově. V teoretické části je cílem vymezit důležitost správných stravovacích návyků a upozornit zároveň na problematiku chybných stravovacích návyků v závislosti na úzu drog v minulosti. Deskriptivním přístupem jsou analyzovány dostupné zdroje z oblasti životního stylu, stravování, lékařství a legislativy. Změnou přístupu k danému problému je iniciován odlišný pohled na oblast stravování vězněných osob ve věznicích. Použitými metodami při zpracování teoretické části jsou analý-za, syntéza a srovnávání zdrojů, tj. odborných a legislativních textů. Cílem praktické části je zjistit stravovací návyky a drogovou minulost u mladistvých a mladých dospělých vězněných osob ve Vazební věznici a Ústavu pro výkon zabezpečovací detence Brno (dále jen „VVaÚpVZD“). Dílčím cílem je prověřit zájem těchto osob o výchovně - vzdělávací aktivitu v oblasti stravování zdravého životního stylu. V praktické části je zvolen empirický výzkum s kvantita-tivním přístupem. V rámci sběru dat je použita metoda dotazování, technika do-tazníku. Jeho pomocí jsou verifikovány problémové otázky zaměřené na zkoumání nejen současného stavu problematiky v konkrétní věznici. Dotazníkové šetření je realizováno v sociální skupině náhodně vybraných vězněných osob ve VVaÚpVZD Brno. Získaná data jsou vyhodnocena standardními statistickými metodami s tabulkovými a grafickými výstupy. Pro pedagogickou praxi ve Vězeňské službě ČR je určen finální výstup – Projekt vzdělávací skupinové aktivity pro obviněné a odsouzené, zaměřený na oblast správných stravovacích návyků.
Motivace mladistvých pro návštěvu klubu mládeže při středisku volného času
Heřmanová, Petra
Ve své práci se zabývám tématem Motivace mladistvých k návštěvě klubu mládeže při Středisku volného času. V teoretické části popisuji pojmy jako je volný čas, pedagogika volného času, výchova, vzdělávání, komunikace, motivace, střediska volného času, otevřené kluby, rámcové a školní vzdělávací programy, hra a zpětná vazba. Jsou to oblasti, témata, která si myslím, že pro práci s dětmi a mládeží v klubech mládeže je velice důležitá. Vše spolu nějakým způsobem souvisí. V další části práce, což je praktická část, je cílem pomocí rozhovorů zjistit, proč klub navštěvují, co návštěvníci ve svém volném čase dělají, co je v klubu baví, jestli ho rádi navštěvují, jak často ho navštěvují, jak vnímají prostředí, jestli se jim tam líbí, co by se jim tam líbilo, co jim v klubu chybí. Popřípadě díky odpovědí respondentů, namyslet v klubu nové činnosti a formy, aby se zvýšila návštěvnost mladých, motivace, kreativita účastníků a jejich smysluplné naplňování volného času.
Tresty na SOU očima žáků
Böhmová, Karolína
Bakalářská práce se zabývá problematikou trestání na SOU. Práce je rozdělená na teoretickou část a praktickou část. Cílem teoretické části je vymezit problematiku týkající se výchovného procesu žáka na SOU a vztahy mezi subjektem a objektem v prostředí školy. Dále také definovat výchovu a charakterizovat učitele SOU jako subjekt výchovy, žáka SOU jako objekt výchovy a výchovné prostředky. Dalším cílem je charakterizovat trest jako výchovný prostředek a vymezit druhy trestu, funkce trestu, způsoby a důvody užívání trestu. Cílem je rovněž objasnit negativní a pozitivní dopad trestů na žáka, protože ovlivňuje nejenom jeho chování ve škole, ale také sociální žití ve společnosti. Posledním cílem teoretické části je představit výzkumy týkající se trestání. Metody použité pro zpracování teoretické části jsou studium odborných literárních zdrojů v tištěné i elektronické podobě, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnávání a syntéza. Cílem praktické části je zjistit, co považují žáci SOU za nejúčinnější trest. V praktické části bakalářské práce je využitý kvalitativní výzkum, metodou pro zpracování praktické části je narativní analýza. Analýza dat je provedená tematickou analýzou. Respondenty tvoří žáci třetího ročníku oboru zahradník na střední škole zemědělského zaměření v moravskoslezském kraji. Na základě zjištění bude vytvořeno doporučení pro pedagogickou praxi.
Odměny a tresty na SOU z pohledu žáků
Jelínková, Lenka
V bakalářské práci, se zajímám problematikou „Odměn a trestů na SOU z pohledu žáků“. Práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části se věnuji ve velké míře výchovnému působení školy, tudíž se zde vyskytuje několik definicí výchovy, školy, školní kázně či nekázně a podobně. Zdů-razňuji „několik definicí“, protože má řada odborníků na tyto pojmy jiný pohled a tedy odlišný názor. Důležitá je i osobnost učitele, kterou budu zde také charakteri-zovat. Teoretická část se bude ale především věnovat hlavnímu tématu, kterým jsou tresty, na SOU. Trestů existuje několik druhů, každý s sebou nese jiné násled-ky, na každého mají jiný vliv. Popíšu situace, ve kterých je vhodné až nutné trest použít a také opačné situace, kdy je trest zvolen nevhodně a jaké může zanechat na jedinci následky. Pojmy, situace a stavy, které zde popisuji, jsou spjaty ve většině se školním prostředím, ale nelze opomenout i domácí prostředí žáka, tedy jeho život mimo školu, protože i tento faktor se vysoce podílí na utváření žáka, způsobu jednání a chování. Je tedy nutno brát v potaz všechny faktory, které na žáka působí a ovlivňují jej, ať už v dobrém slova smyslu nebo špatném. Jak jsem již zmínila, bu-du se zde věnovat především trestům, ale k těm neodmyslitelně patří jejich proti-klad a tím jsou odměny. Co se týče zdrojů informací, které mi posloužily ke tvorbě teoretické části, tak to byly většinou knižní zdroje a v menší míře zdroje elektro-nické. Nyní bych plynule přešla k praktické části, jejímž cílem je zjistit jaké tresty jsou ve škole učiteli voleny, jejich doba trvání a také to, jaké tresty by si žáci sami volili. Kromě trestů se ve výzkumu objevují i odměny. Celý výzkum je směřován k žákům, jaký mají na problematiku pohled právě oni. V praktické části jsem pro získání informací využila kvantitativní výzkumnou metodu, a to dotazník. V závěru práce uvedu, jaký má přínos pro pedagogickou praxi.
Autorita učitele očima žáků posledního ročníku SOŠ
Věžník, Pavel
V bakalářské práci je zpracováno téma autority učitele v kontextu střední odborné školy. Cílem teoretické části je definice autority, její obecná charakteristika, rozdělení autority na přirozenou a formální, vysvětlení hlavních rozdílů, objasnění pojmu kritika autority, pohled na autoritu z hlediska sociálního, na základě typů legitimní moci (racionální, tradiční a charismatická). Dále pak popis autority, kterou by měl mít učitel obecně. Metody, které byly použity pro zpracování teoretické části, jsou analýza, srovnání a syntéza poznatků, které vyplynuly ze studia odborných literárních zdrojů. Cílem praktické části bakalářské práce je zjistit preference žáků ve smyslu vlastností učitele, tak, aby ho respektovali a považovali za přirozenou autoritu. Co jim vůbec říká pojem autorita a co si pod ním představují. Jaký typ učitele žákům vyhovuje. Použita byla dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat byl dotazník, vytvořený pro účely průzkumu. Respondenty byli žáci posledních ročníků střední odborné školy. Právní doložka:
Odměny a tresty ve výuce na SOŠ
Doubková, Michaela
Bakalářská práce se zabývá problematikou odměn a trestů ve školním prostředí. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je vymezena problematika školy a jejího výchovného působení na žáka, kde je nastíněna oblast výchovy, školy a s ní spojená problematika osobnosti učitele a jeho výchovného stylu, dále se zabývá oblastí kázně respektive nekázně žáků ve škole. Větší pozornost je věnováno oblasti odměn a trestů, a to především na jejich druhy, funkce, zásady a rizika odměn a trestů. Pro teoretickou část jsem informace získávala z knih a elektronických zdrojů. Průzkumná část je zaměřena na dotazníkové šetření, kterým jsem zjišťovala názory žáků vůči odměnám a trestům. V diskuzi věnuji pozornost shrnutí poznatků z průzkumného šetření, které jsem prostřednictvím dotazníků získala. V závěru práce uvádím přínos pro pedagogickou praxi v rovině doporučení pro učitele.
Vzdělávání žáků se sluchovým postižením na speciálních středních školách
Řimková, Jolana
Cílem této bakalářské práce je objasnit problematiku vzdělávání žáků středních škol se sluchovým postižením. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část objasňuje problematiku vzdělávání žáků se sluchovým postižením. V teoretické části je charakterizováno a definováno sluchové postižení, dále je pozornost věnována komunikaci žáků se sluchovým postižením a vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Praktická část je vztažena k realizovanému kvantitativnímu průzkumnému šetření, jehož záměrem je zjistit z jakého důvodu si žáci se sluchovým postižením vybrali svou střední školu dále zjistit, jaký je přístup učitelů k žákovi se sluchovým postižením a jaká opatření jsou využívána při vzdělávání žáků se sluchovým postižením. Na základě výsledků šetření je navrženo doporučení pro pedagogickou praxi.
Návrh víkendového pobytu, zaměřeného na ekologickou výchovu s využitím prvků skautingu
Pavlatová, Alena
Skauting se považuje za všestranné výchovné hnutí úzce spojené s přírodou. Vý-chova se ve skautingu zaměřuje na celou osobnost a realizuje se v malé skupině. Ochranu přírody mají skauti v programu již od počátku minulého století. Hlavním cílem bakalářské práce je návrh víkendového pobytu, zaměřeného na ekologickou výchovu, s využitím prvků skautingu. Bakalářská práce je rozdělená do dvou částí. Teoretická část obsahuje objasnění základních pojmů skauting, výchova, ekologie a environmentalistika, ekologická a environmentální výchova, projektová výuka. Autorka si klade za dílčí cíl poukázat na význam skautingu pro pedagogickou praxi, na jeho souvislosti s jednotlivými složkami výchovy, včetně výchovy ekologické a environmentální. Cílem praktické části bakalářské práce je návrh víkendového pobytu pro žáky vybrané střední odborné školy, v němž se prolínají prvky skautingu a ekologické výchovy. Pobyt je navržen ve formě projektové výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 880 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.