Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání somatotypů současných studentů UK FTVS a studentů UK FTVS před čtyřiceti lety
Zapala, Michal ; Honsová, Šárka (vedoucí práce) ; Kovářová, Lenka (oponent)
Název: Porovnání somatotypů současných studentů UK FTVS a studentů UK FTVS před čtyřiceti lety. Cíle: Cílem této bakalářské práce je srovnat současnou úroveň somatických předpokladů studentů k úspěšnému plnění studia na UK FTVS ve srovnání s úrovní studentů UK FTVS před čtyřiceti leti. Dalším cílem této práce je ztvárnění ilustrace metody měření podkožního tuku kaliperem. Soubor a metody: Celkový soubor tvoří 901 somatotypů studentů a studentek UK FTVS, zpracovaných z protokolů o výsledcích měření, které obsahující hodnoty komponent somatotypu a somatických parametrů nutných k jejich stanovení. Zpracované hodnoty se následně srovnaly statistickými postupy a prostřednictvím somatografů. Kresby byly vytvořeny tužkou, jednoduše v lince s minimálním šrafováním. Výsledky: Hodnoty endomorfní komponenty somatotypů současných studentů se v porovnání se souborem ročníků studentů před čtyřiceti lety zvýšily. Vyšší hodnoty mohou mít za následek případné problémy při plnění praktických zápočtových požadavků vytrvalostního charakteru. Naopak hodnoty mezomorfní komponenty jsou opět v porovnání s druhým souborem nižší, což může mít za následek problémy při plnění zápočtových požadavků na UK FTVS silového charakteru. Klíčová slova: somatotyp, retrospektivní studie, tělesný typ, studenti UK FTVS, kaliperace, ilustrace
Možnost využití principů Alexanderovy techniky na základních školách a ve sportu dětí a mládeže
Zapala, Michal ; Parry Martínková, Irena (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Název: Možnost využití principů Alexanderovy techniky na základních školách a ve sportu dětí a mládeže Cíle: Cílem této diplomové práce je představit Alexanderovu techniku a vztáhnout ji do školního prostředí, jako prvek (převážně) primární prevence. Nejprve vysvětlíme problematiku školního prostředí ve vztahu k pohybovým návykům žáka a výchově ke zdraví. Poté navrhneme možnost obohacení školní TV a podpory rozvoje zdraví dětí a mládeže pomocí využití principů Alexanderovy techniky ve školních pohybových hrách a vysvětlení přínosu těchto her do běžného života. Metody: Analýza, argumentace, kritické uvažování, kreativní myšlení, kvalitativní (nestrukturované) pozorování Výsledky: Vztažení Alexanderovy techniky do školního prostředí. Návrhy dětských pohybových her na základě principů Alexanderovy techniky. Klíčová slova: Alexanderova technika, postura, prevence, školní tělesná výchova, sport
Možnost využití principů Alexanderovy techniky na základních školách a ve sportu dětí a mládeže
Zapala, Michal ; Parry Martínková, Irena (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Název: Možnost využití principů Alexanderovy techniky na základních školách a ve sportu dětí a mládeže Cíle: Cílem této diplomové práce je představit Alexanderovu techniku a vztáhnout ji do školního prostředí, jako prvek (převážně) primární prevence. Nejprve vysvětlíme problematiku školního prostředí ve vztahu k pohybovým návykům žáka a výchově ke zdraví. Poté navrhneme možnost obohacení školní TV a podpory rozvoje zdraví dětí a mládeže pomocí využití principů Alexanderovy techniky ve školních pohybových hrách a vysvětlení přínosu těchto her do běžného života. Metody: Analýza, argumentace, kritické uvažování, kreativní myšlení, kvalitativní (nestrukturované) pozorování Výsledky: Vztažení Alexanderovy techniky do školního prostředí. Návrhy dětských pohybových her na základě principů Alexanderovy techniky. Klíčová slova: Alexanderova technika, postura, prevence, školní tělesná výchova, sport
Porovnání somatotypů současných studentů UK FTVS a studentů UK FTVS před čtyřiceti lety
Zapala, Michal ; Honsová, Šárka (vedoucí práce) ; Kovářová, Lenka (oponent)
Název: Porovnání somatotypů současných studentů UK FTVS a studentů UK FTVS před čtyřiceti lety. Cíle: Cílem této bakalářské práce je srovnat současnou úroveň somatických předpokladů studentů k úspěšnému plnění studia na UK FTVS ve srovnání s úrovní studentů UK FTVS před čtyřiceti leti. Dalším cílem této práce je ztvárnění ilustrace metody měření podkožního tuku kaliperem. Soubor a metody: Celkový soubor tvoří 901 somatotypů studentů a studentek UK FTVS, zpracovaných z protokolů o výsledcích měření, které obsahující hodnoty komponent somatotypu a somatických parametrů nutných k jejich stanovení. Zpracované hodnoty se následně srovnaly statistickými postupy a prostřednictvím somatografů. Kresby byly vytvořeny tužkou, jednoduše v lince s minimálním šrafováním. Výsledky: Hodnoty endomorfní komponenty somatotypů současných studentů se v porovnání se souborem ročníků studentů před čtyřiceti lety zvýšily. Vyšší hodnoty mohou mít za následek případné problémy při plnění praktických zápočtových požadavků vytrvalostního charakteru. Naopak hodnoty mezomorfní komponenty jsou opět v porovnání s druhým souborem nižší, což může mít za následek problémy při plnění zápočtových požadavků na UK FTVS silového charakteru. Klíčová slova: somatotyp, retrospektivní studie, tělesný typ, studenti UK FTVS, kaliperace, ilustrace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.