Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ošetřovatelská péče o nemocnou po transplantaci hematopoetických kmenových buněk pro akutní myeloidní leukémii
Zappová, Dana ; Vylitová, Lucie (vedoucí práce) ; Marková, Markéta (oponent)
Tématem bakalářské práce je případová studie u nemocné se základní diagnózou akutní myeloidní leukemie (AML) po alogenní transplantaci kmenových buněk krvetvorby. Na Klinickém úseku Ústavu hematologie a krevní transfuze jsem pracovala 13 let a tato problematika je mi velmi blízká. Nemocná, jejíž případ popisuji, je téměř šedesátiletá žena. Riziko provedení transplantace bylo v souvislosti s jejím věkem a přidruženými chorobami vyšší, avšak, z hlediska prognózy onemocnění, jedinou šancí na trvalé vyléčení. Bez této možnosti léčby by pravděpodobně zemřela na progresi základního onemocnění. Nemocná souhlasila s uvedením všech důležitých údajů z lékařské a ošetřovatelské dokumentace. Bakalářská práce je rozčleněna do několika částí. V klinické části se věnuji fyziologii, popisu krevních elementů, fyziologii krevního srážení, krevním skupinám, obranným vlastnostem krve. V patolofyziologii zmiňuji základní hematologické malignity, podrobněji popisuji AML - základní příznaky, průběh, diagnostiku, možnosti léčby. V samostatné kapitole je rozpracována problematika transplantace hematopoetických buněk. V klinické části jsou rovněž uvedeny důležité údaje z lékařské anamnézy a podrobněji popsán průběh hospitalizace.
Vzdělávání nelékařského personálu - systém vzdělávání sester ve zdravotnické organizaci
Molčanová, Andrea ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Vylitová, Lucie (oponent)
Magisterská práce se věnuje popisu systému vzdělávání a rozvoje pracovníků nelékařského personálu, zejména podskupině všeobecných sester. V teoretické části práce poskytuje obecný pohled na postavení a význam vzdělávání ve zdravotnické organizaci. Systematické vzdělávání zdravotnických pracovníků přináší řadu předností pro pacienty, organizaci i samotného pracovníka. Podporuje poskytování kvalitní zdravotní péče, která směřuje ke zlepšení zdravotního stavu pacienta. Dále přináší uspokojení z dobře odvedené práce pro personál, úspěch celé zdravotnické organizace a zvýšení kvality zdraví pro společnost. Výzkumná část magisterské práce odpovídá na předchozí řádky zhodnocením systému vzdělávání všeobecných sester v Ústavu hematologie a krevní transfúze v Praze. Cílem šetření bylo analyzovat, jak současný systém vzdělávání funguje a jaká je provázanost jednotlivých postupů celého systému. Metodologickým základem pro získávání dat byla analýza dokumentů, dotazníkové šetření a strukturované rozhovory. Zjištěná data ukázala, že ačkoliv jsou základní postupy systému vzdělávání nastavené, je potřeba provést určité úpravy, např. lépe provázat výběr vzdělávacích aktivit s určováním kompetencí a hodnotícími pohovory, změnit adaptační proces na jednom z klinických oddělení, lépe využívat nové poznatky získané v rámci...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.