Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rizikové chování lidí užívajících drogy injekčně po léčbě virové hepatitidy typu C
Sedláková, Tereza ; Mravčík, Viktor (vedoucí práce) ; Janíková, Barbara (oponent)
Východiska: Lidé užívající drogy injekčně (PWID) představují v ČR 75-100 % nově diagnostikovaných případů virové hepatitidy typu C (VHC). V současné době je k dispozici snadno dostupná léčba přímo působícími antivirotiky bez výrazných nežádoucích vedlejších účinků, která je plně hrazena pojišťovnou. Existuje však riziko reinfekce a pojišťovny ne vždy další léčbu bez problémů uhradí. Cíl: Cílem této práce je podrobné zmapování a popis vývoje rizikového chování u klientů nízkoprahových HR programů organizací SEMIRAMIS a Laxus (dále jen LSA partners), kteří absolvovali léčbu hepatitidy C. Výzkum se zaměřuje na okolnosti léčby, zejména na překážky a podporu při vstupu a samotný průběh léčby. Dílčím cíli jsou: zmapování socioekonomické situace klientů, uživatelských vzorců a navázání na další služby. Dále pak odhalení případných souvislostí mezi těmito faktory a změnami v rizikového chování. Metody: Výzkum proběhl metodou dotazníkové průřezové studie. Výzkumný soubor tvořilo 32 klientů nízkoprahových programů LSA partners, kteří absolvovali alespoň jednu léčbu VHC. Rizikové chování bylo sledováno v následujících doménách: a) injekční užívání jako takové, b) nechráněný pohlavní styk, c) sdílení injekčních stříkaček (IS), d) sdílení parafernálií k injekční aplikaci, e) sdílení hygienických potřeb, kde...
Proměna volného času pramenící ze změny sociální role u rodičů na rodičovské dovolené
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Tato teoreticky empirická diplomová práce se zabývá proměnou volného času u rodičů na rodičovské dovolené, zkoumá volný čas rodičů, kteří se rozhodli být doma s malým dítětem na rodičovské dovolené, zaměřuje se na faktory ovlivňující jejich volný čas, které mají největší vliv právě v tomto období a je primárně zaměřena na vliv samotné změny sociální role na oblast volného času. Dále zkoumá volnočasové preference rodičů a samotný vliv proměny volnočasového chování na ostatní oblasti života rodiče na rodičovské dovolené. Práce se snaží odhalit důležitost volného času v tomto životním období a jeho vliv na rodiče během rodičovské dovolené. Ke zpracování této práce byl vyhotoven teoretický základ čerpající z poznatků týkajících se oblasti volného času, změny sociální role, rodičovské dovolené a z jejich aplikace na konkrétní oblast proměny volného času, pramenící ze změny sociální role, u rodičů na rodičovské dovolené. Závěry této práce vyplývají ze závěrů kvalitativního výzkumu, jenž byl zhotoven na základě kvalitativní analýzy několika hloubkových rozhovorů vycházející z výzkumné strategie metody zakotvené teorie a z jejich aplikace na současné teoretické poznání.
Porovnání změn svalových dysbalancí u studentů fyzioterapie v průběhu jejich bakalářského studia
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá svalovými dysbalancemi, jejich výskytem a vývojem u studentů fyzioterapie v průběhu jejich bakalářského studia. Práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části je popsána stavba a funkce svalu, řízení motoriky, jednotlivé svalové dysbalance, svalové řetězce, pohybové stereotypy, programy, stabilizační systém, vznik funkčních poruch a jejich řetězení. Praktická část obsahuje kazuistiky čtyř respondentů. U vybraných studentů fyzioterapie byl proveden kineziologický rozbor a cílená terapie. Byl zmapován progres svalových dysbalancí těchto studentů, od 1. do 3. ročníku jejich studia. Výsledky byli porovnány s měřením před a po terapii společně s výsledky z 1. ročníku. Cílem bakalářské práce bylo zmapovat výskyt svalových dysbalancí u studentů fyzioterapie a porovnat změny svalových dysbalancí těchto studentů v průběhu jejich bakalářského studia před a po působení terapie. K dosažení vytyčených cílů byla využita kvalitativní forma výzkumu, které se účastnili 4 respondenti. Sběru dat bylo dosaženo polostrukturovaným dotazníkem, kineziologickým rozborem, rozhovorem s respondenty a sekundárně analýzou získaných dat. U tří respondentů ze čtyř došlo k větším či menším pozitivním změnám ve vývoji svalových dysbalancí od 1. do 3. ročníku, a to bez zásahu jiného fyzioterapeuta. Porovnáním svalových dysbalancí před a po terapii byli zjištěny pozitivní změny u tří studentů. Jedna z respondentek v době vyšetření i terapie trpěla dlouhodobými gynekologickými obtížemi. Zřejmě z toho důvodu u ní nedošlo během terapie k příznivým změnám v pohybového aparátu. Bakalářská práce může sloužit jako edukace studentům, zdravotnickým pracovníkům i laické veřejnosti. Může pomoci zlepšit informovanost o svalových dysbalancí a posloužit jako ukázka jejich terapeutického řešení. Může být též použita jako podklad k dalšímu výzkumu.
Arteterapeutická práce s dětmi se specifickými poruchami učení a chování
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Tato práce popisuje arteterapeutickou činnost s dětmi se specifickými poruchami učení a chování. Teoretická část práce vychází z literárních zdrojů uvedených v seznamu použité literatury a zabývá se definicí specifických poruch učení a syndromu ADHD, jejich možnými příčinami a dopady na osobnost a život dítěte. Dále popisuje program péče o děti s těmito poruchami a zabývá se možnostmi, které v této oblasti má arteterapie. V neposlední řadě se zabývá výtvarným projevem dětí a jeho specifiky u dětí se SPU a ADHD. Praktická část předkládá dvě kasuistické studie, na nichž předvádí možnosti arteterapeutické práce s těmito dětmi. Zachycuje výtvarný posun u dvou chlapců v konkrétních oblastech souvisejících s jejich poruchami a jejich dopady na osobnost.
Ošetřovatelské postupy v měření krevního tlaku
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Krevním tlakem je myšlen tlak laterální neboli boční tlak krevního sloupce na stěnu cévy. Je vytvářen díky působení srdce, jako krevní pumpy. Tento tlak je rozdílný v různých částech krevního řečiště. Tlakem krve se míní tlak arteriální neboli tepenný, tedy tlak ve velkých tepnách. Ten se mění v závislosti na čase a to zejména ve velkých tepnách. Nejvyšších hodnot dosahuje v tzv. vypuzovací fázi srdeční akce, což se nazývá systola. Nejnižších hodnot dosahuje ve fázi plnění srdečních komor, při diastole. Samotný ošetřovatelský postup při měření krevního tlaku má celou řadu specifik, která jsou nutná dodržovat. Tato práce se skládá z teoretické a praktické části. Úvod teoretické části tvoří základní terminologie z oblasti fyziologie krevního tlaku. V teoretické práci dále pokračujeme rozdělením na hypotenzi a hypertenzi, jakožto nejčastější onemocnění krevního tlaku s jejich diagnostikou a doporučením pro následnou léčbu. Práce dále nabízí informace týkající se měření krevního tlaku invazivní a neinvazivní metodou. V dalších kapitolách se můžeme dočíst o standardních pomůckách nutných ke správnému měření u obou typů metod. Teoretická část práce je zaměřena na důležitost role sestry při měření krevního tlaku s důrazem na její znalosti a praktické dovednosti.
Využití hry jako metody k rozvoji kompetence k řešení problémů
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá hrou jejími vlastnostmi, kategoriemi, přínosem a je primárně zaměřena na možnosti využití hry jako metody určené pro rozvoj kompetence k řešení problémů. Řeší, jakým způsobem může hra přispívat k učení se řešit problémy. Zároveň upozorňuje na to, že je vhodné využívat ve výchově a vzdělávání (edukaci) i nové metody určené k rozvoji kompetence k řešení problémů, jako např. hru. Proto se práce snaží upozornit na výhody zařazování her určených pro rozvoj kompetence k řešení problémů nejen do předškolní výchovy a školní výuky, ale i do volnočasových aktivit a rodinné výchovy. Dále je v práci podrobně rozebrána kompetence k řešení problémů, jako jedna z klíčových kompetencí. Práce si klade za cíl podrobně seznámit s možnostmi využití hry a herních programů v problematice rozvoje kompetence k řešení problémů.
Učit se být
SEDLÁKOVÁ, Tereza
Sebepojetí, neboli vyvinutá představa o svých charakteristikách, sebehodnocení, emotivní vztah k sobě samému a volní složka, jež určuje naše směřování, je významnou součástí naší osobnosti. Jeho rozvoj vede ke zrání osobnosti a díky tomu může být prevencí některým sociálně patologickým jevům. Je to proces celoživotní a významným činitelem ovlivňujícím jeho průběh je škola. Ve své práci se nejprve zabývám teoretickým rámcem sebepojetí a specifiky sebereflexe žáků první a druhé třídy, následně sleduji, jak je rozvoj osobnosti zohledněn v kurikulárních dokumentech českého školství. V praktické části zkoumám, jak sebepojetí žáka první a druhé třídy vnímají učitelé, jakým způsobem s ním pracují a jak hodnotí možnosti práce na sebepojetí v rámci českého školství.

Viz též: podobná jména autorů
10 Sedláková, Tereza
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.