Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Simulátor pro ověření funkce bezpečnostních pásů
Neuwirth, Zdeněk ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh konstrukce univerzálního zařízení pro představení a zkoumání účinků zpomalení a nárazu s možností nastavení počáteční rychlosti. Základním použitím navrhované zkušební stanice je simulace nárazu pro ověřování funkce bezpečnostních pásů. Nejprve jsou v práci představeny fyzikální veličiny, které popisují děje probíhající při nárazu, dále bezpečnostní pásy, jejich testování a zkušební zařízení. Značná část práce je věnovaná návrhu pohonu, systému maření kinetické energie a základní konstrukce. Postupně je prezentována navržená konstrukce a provedené pevnostní výpočty. V závěru práce jsou shrnuty základní vlastnosti navrhované konstrukce, uveden stručný finanční náhled, postup montáže a bezpečnostní pravidla pro používání tohoto zařízení.
Návrh a realizace výukové úlohy postavené na převodových motorech SEW Eurodrive
Kantor, Martin ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí solárního trackeru z profilového systému MayTec, s využitím elektropohonů a příslušenství firmy SEW Eurodrive. V práci je popsán návrh laboratorní úlohy s využitím těchto prvků. V úvodu práce je seznámení s konstrukcemi solárních trackerů, které jsou podkladem diplomové práce. Další části jsou věnovány jednotlivým krokům v návrhu konstrukce a jejím variantám. Způsob řízení pohonů včetně schématického návrhu zapojení je poslední částí před zhodnocením práce po technologické a konstrukční stránce. V závěru je ekonomické zhodnocení navržené konstrukce.
Přední nezávislá náprava pro autobus
Moravec, Jan ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Prokeš, František (vedoucí práce)
V této diplomové práci byla řešena problematika přední nezávislé lichoběžníkové nápravy pro nízkopodlažní model autobusu NB12 CITY firmy SOR Libchavy s.r.o. Práce byla rozdělena do dvou hlavních částí: řešení kinematiky závěsu kola a pevnostní výpočet vybraných dílů závěsu kola pomocí metody konečných prvků. V závěru práce byl proveden únavový výpočet vybraných dílů nápravy dle Rešetovy metody predikce únavového poškození vycházející z tzv. metodiky zkrácených únavových zkoušek.
Simulátor pro ověření funkce bezpečnostních pásů
Neuwirth, Zdeněk ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh konstrukce univerzálního zařízení pro představení a zkoumání účinků zpomalení a nárazu s možností nastavení počáteční rychlosti. Základním použitím navrhované zkušební stanice je simulace nárazu pro ověřování funkce bezpečnostních pásů. Nejprve jsou v práci představeny fyzikální veličiny, které popisují děje probíhající při nárazu, dále bezpečnostní pásy, jejich testování a zkušební zařízení. Značná část práce je věnovaná návrhu pohonu, systému maření kinetické energie a základní konstrukce. Postupně je prezentována navržená konstrukce a provedené pevnostní výpočty. V závěru práce jsou shrnuty základní vlastnosti navrhované konstrukce, uveden stručný finanční náhled, postup montáže a bezpečnostní pravidla pro používání tohoto zařízení.
Návrh a realizace výukové úlohy postavené na převodových motorech SEW Eurodrive
Kantor, Martin ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí solárního trackeru z profilového systému MayTec, s využitím elektropohonů a příslušenství firmy SEW Eurodrive. V práci je popsán návrh laboratorní úlohy s využitím těchto prvků. V úvodu práce je seznámení s konstrukcemi solárních trackerů, které jsou podkladem diplomové práce. Další části jsou věnovány jednotlivým krokům v návrhu konstrukce a jejím variantám. Způsob řízení pohonů včetně schématického návrhu zapojení je poslední částí před zhodnocením práce po technologické a konstrukční stránce. V závěru je ekonomické zhodnocení navržené konstrukce.
Přední nezávislá náprava pro autobus
Moravec, Jan ; Prášil, Ludvík (oponent) ; Prokeš, František (vedoucí práce)
V této diplomové práci byla řešena problematika přední nezávislé lichoběžníkové nápravy pro nízkopodlažní model autobusu NB12 CITY firmy SOR Libchavy s.r.o. Práce byla rozdělena do dvou hlavních částí: řešení kinematiky závěsu kola a pevnostní výpočet vybraných dílů závěsu kola pomocí metody konečných prvků. V závěru práce byl proveden únavový výpočet vybraných dílů nápravy dle Rešetovy metody predikce únavového poškození vycházející z tzv. metodiky zkrácených únavových zkoušek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.