|
Studie křižovatky ulic Hlavní třída a Slezská ve Frýdku-Místku
Sláviková, Ľubica ; Polesná, Kateřina Mičová (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je variantní návrh úpravy stykové křižovatky ve Frýdku-Místku na průsečnou. Nejdřív byla provedena prognóza intenzit generované dopravy z územního plánu, dále prognóza intenzit při přeložce silnice II/477. Pro každou prognózu byly vytvořeny dvě varianty. V první variantě to je jednopruhová okružní křižovatka a světelně řízená křižovatka se signálním plánem. Ve druhé a třetí variantě se jedná o turbo okružní křižovatku a světelně řízenou křižovatku se signálním plánem. Všechny varianty byly kapacitně posouzeny.
|
|
Technická studie silničního obchvatu městské části Brno – Žebětín
Misiarzová, Vendula ; Polesná, Kateřina (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracování technické studie silničního obchvatu městské části Brno – Žebětín, který povede v koridoru dostupného městského pozemku. V rámci zpracování studie obchvatu bude vyřešeno napojení obchvatu na stávající silnici III/3842 a ulici Hostislavovu v místech křižovatky s ulici Chrpovou. V návrhu bylo také nutno zohlednit dopravní napojení uvažované obytné zóny a přístup pěších z ulice Hostislavova. Projekt byl zpracován ve dvou variantních řešeních, lišící se druhem navržené křižovatky u ulice Hostislavova. Ve variantě - A byla navržená styková křižovatka, ve variantě – B pak okružní křižovatka. Dále bylo provedeno zhodnocení těchto dvou variant a pro podrobné zpracování technické studie byla vybrána Varianta – A.
|
|
Křižovatka silnice I/49 v Želechovicích
Řezáč, Jan ; Polesná, Kateřina (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce bylo dopravně-inženýrské řešení křižovatky ulic Osvobození – Podřevnická v několika variantách. Pro tyto varianty byly navrhnuty potřebné stavební úpravy, dále byla vybrána jedna varianta a ta byla následně kapacitně posouzena podle příslušných technických předpisů. Pro ověření kapacitního posouzení byla provedena simulace navržených variant pomocí programu Aimsun.
|
|
Studie úpravy křižovatek ulic Rakovecká x Páteřní x Nad Dědinou v Brně
Sláviková, Ľubica ; Polesná, Kateřina (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování studie úpravy křižovatek v městské části Brno – Bystrc z důvodu jejich nevyhovujícího tvaru a stavu. Tyto intravilánní křižovatky jsou světelně neřízené s upravenou předností dle dopravního značení. Křížení mezi silnicí II. třídy 384 (ul. Rakovecká) a místní komunikací (ul. Páteřní) je stykové. Křížený mezi místními komunikacemi (ul. Nad Dědinou a ul. Páteřní) je průsečné. Úprava křižovatek vyvolá rekonstrukci také autobusové zastávky, okolních chodníků pro pěší a okolní účelové komunikace či vjezdů. Při rekonstrukci bude možné zrealizovat nové parkovací plochy.
|
| |
|
Studie křižovatky ulic Hlavní třída a Slezská ve Frýdku-Místku
Sláviková, Ľubica ; Polesná, Kateřina Mičová (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je variantní návrh úpravy stykové křižovatky ve Frýdku-Místku na průsečnou. Nejdřív byla provedena prognóza intenzit generované dopravy z územního plánu, dále prognóza intenzit při přeložce silnice II/477. Pro každou prognózu byly vytvořeny dvě varianty. V první variantě to je jednopruhová okružní křižovatka a světelně řízená křižovatka se signálním plánem. Ve druhé a třetí variantě se jedná o turbo okružní křižovatku a světelně řízenou křižovatku se signálním plánem. Všechny varianty byly kapacitně posouzeny.
|
|
Studie úpravy křižovatek ulic Rakovecká x Páteřní x Nad Dědinou v Brně
Sláviková, Ľubica ; Polesná, Kateřina (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je zpracování studie úpravy křižovatek v městské části Brno – Bystrc z důvodu jejich nevyhovujícího tvaru a stavu. Tyto intravilánní křižovatky jsou světelně neřízené s upravenou předností dle dopravního značení. Křížení mezi silnicí II. třídy 384 (ul. Rakovecká) a místní komunikací (ul. Páteřní) je stykové. Křížený mezi místními komunikacemi (ul. Nad Dědinou a ul. Páteřní) je průsečné. Úprava křižovatek vyvolá rekonstrukci také autobusové zastávky, okolních chodníků pro pěší a okolní účelové komunikace či vjezdů. Při rekonstrukci bude možné zrealizovat nové parkovací plochy.
|
|
Technická studie silničního obchvatu městské části Brno – Žebětín
Misiarzová, Vendula ; Polesná, Kateřina (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracování technické studie silničního obchvatu městské části Brno – Žebětín, který povede v koridoru dostupného městského pozemku. V rámci zpracování studie obchvatu bude vyřešeno napojení obchvatu na stávající silnici III/3842 a ulici Hostislavovu v místech křižovatky s ulici Chrpovou. V návrhu bylo také nutno zohlednit dopravní napojení uvažované obytné zóny a přístup pěších z ulice Hostislavova. Projekt byl zpracován ve dvou variantních řešeních, lišící se druhem navržené křižovatky u ulice Hostislavova. Ve variantě - A byla navržená styková křižovatka, ve variantě – B pak okružní křižovatka. Dále bylo provedeno zhodnocení těchto dvou variant a pro podrobné zpracování technické studie byla vybrána Varianta – A.
|
| |
|
Křižovatka silnice I/49 v Želechovicích
Řezáč, Jan ; Polesná, Kateřina (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce bylo dopravně-inženýrské řešení křižovatky ulic Osvobození – Podřevnická v několika variantách. Pro tyto varianty byly navrhnuty potřebné stavební úpravy, dále byla vybrána jedna varianta a ta byla následně kapacitně posouzena podle příslušných technických předpisů. Pro ověření kapacitního posouzení byla provedena simulace navržených variant pomocí programu Aimsun.
|