Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Experimentální studium nestabilit mazacího filmu kluzného ložiska
Stifter, Jan ; Polach, Pavel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá experimentálním studiem nestabilit vyvolaných mazivem, které se vyskytují u rotorů uložených v kluzných ložiskách. V práci je čtenář nejprve obeznámen s vlastními nestabilitami víření a tlučení oleje. Následně jsou popsány optické pozorovací metody a různá experimentální zařízení. Poté jsou popsány modifikace experimentálního zařízení, na kterém byla prováděna měření. Nakonec jsou prezentovány výsledky ukazující vliv vnějších podmínek na výskyt nestabilit.
Výkonnost top-of-rail produktů v kolejové dopravě
Jordán, Tomáš ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená práce se zabývá vývojem metodologie pro hodnocení výkonnosti top-of-rail produktů v kolejové dopravě s využitím reálné kolejnice. Parametrem výkonnosti se rozumí vývoj adheze se vzdáleností od místa aplikace, celková délka ošetření kolejnice, trvanlivost třecí vrstvy a redistribuce produktu. Top-of-rail produkty slouží k redukci opotřebení a hluku v kolejové dopravě. V současnosti využívané metodologie v laboratorním prostředí způsobují modelová zkreslení a nereálnou třecí vrstvu. Experimenty na reálné trati jsou ovlivněny okolními podmínkami. V rámci práce vznikla metodika pro studium výkonnostních parametrů. Metodologie byla poté testována pro minimálně tři komerční produkty. Získané poznatky byly v rámci práce prezentovány a diskutovány. Současně se v práci řešila metodika pro záběh reálné kolejnice. Pro měření smykového tření na temeni hlavy kolejnice byl navržen a realizován tribometr. Výstupem práce je funkční vzorek tribometru a manuskript popisující navrženou metodologii.
Návrh dílčí části informačního systému pro vybraný subjekt
Langer, Tomáš ; Polách, Pavel (oponent) ; Luhan, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou a návrhem dílčí části informačního systému pro vybraný subjekt, konkrétně návrhem webové prezentace včetně webové aplikace pro správu obsahu vybraných sekcí webové prezentace. Pro úspěšný návrh řešení je důležitá prvotní analýza společně s požadavky ze strany zadavatele. Po analýze nastává fáze grafického návrhu, vývoj webové prezentace a aplikace pro správu obsahu. Po testování a odsouhlasení navrženého řešení ze strany zadavatele je webová prezentace a aplikace implementována na server. V samotném závěru práce je provedeno ekonomické zhodnocení a přínosy nového řešení.
Vývoj maziva pro temeno kolejnice
Skurka, Šimon ; Polach, Pavel (oponent) ; Kvarda, Daniel (vedoucí práce)
Modifikace tření v kontaktu kola a kolejnice představuje cestu k dosažení ekologicky šetrné přepravy osob a materiálu. Cílem diplomové práce je vyvinout mazivo pro temeno kolejnice, které by navozovalo vhodné třecí podmínky a zajišťovalo dostatečnou adhezi pro rozjezd či brzdění vozidla. Experimentální část práce probíhala na tribometru v konfiguraci ball-on-disc. Nejprve byly měřeny jednotlivé složky maziva. Poté byly zkoumány jejich vícesložkové kompozice a tři nejlepší byly následně porovnány s komerčními produkty. Navržená maziva prokázala dobrou schopnost řízení adheze, redukce opotřebení a také odolnost vůči přemazání. V závěru práce je diskutován proces verifikace, kterým musí mazivo projít před jeho nasazením na reálné trati.
Tréningový systém pro sportovní lezce
Polach, Pavel ; Sekora, Jiří (oponent) ; Bubník, Karel (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce byl návrh a realizace měřícího systému, který by byl schopen měřit zatížení na jednotlivých stupech lezecké stěny a tyto naměřené hodnoty využít k tréninku sportovního lezce. V práci jsou rozebrány možnosti realizace zadání a stanoveny základní požadavky na systém. Jsou zde také popsány vztahy a principy z oblasti měření s odporovými tenzometry. Součástí práce je popis procesu vývoje a konstrukce snímačů a měřicí karty a popis procesu návrhu a vývoje aplikace. Sestrojený systém byl použit při měření sportovních lezců, popis měření a některé naměřené hodnoty jsou v této práci uvedeny.
Experimentální výzkum směsí proti tvorbě námrazy trolejových vedení
Málek, Jan ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
V rámci této práce byly testovány komerčně dostupné směsi proti námraze. K tomu byla navržena metodika hodnocení vlivu testovaných směsí na rychlost růstu námrazy a její vývoj v čase. Tyto testy pak probíhali na testovacím zařízení zkonstruovaném v rámci této práce. U hodnocených směsí byl měřen vliv na adhezi ledu k trolejovému drátu. Byl také popsán vliv těchto směsí na tribologické chování kontaktu sběrače a troleje. Experimenty byly doplněny o měření velikosti kontaktního úhlu směsí na povrchu trolejového drátu. Výsledky ukazují, že testované směsi mohou snížit množství vzniklé námrazy na povrchu troleje. Tento efekt je však poměrně krátkodobý. Naopak se ukázalo, že i velmi malé množství směsi na povrchu trolejového drátu může vést k výraznému poklesu adheze námrazy.
Testování výkonnosti maziv pro kolejovou dopravu
Tomčová, Renata ; Polach, Pavel (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Maziva pro temeno kolejnice představují v železniční dopravě efektivní způsob řízení adheze, redukce opotřebení kontaktních těles a snížení hlučnosti. I přes hojné využívání těchto maziv však v současné době neexistuje norma definující způsob testování a hodnocení jejich výkonnosti. Cílem této práce je vyvinout metodologii testování maziv pro temeno kolejnice v laboratorním prostředí s využitím tribometru v konfiguraci kulička-disk. V práci jsou nejdříve analyzovány důležité provozní parametry experimentů, které jsou následně experimentálně studovány. Jedná se zejména o krátkodobý a dlouhodobý záběh, způsob aplikace, drsnost a geometrické parametry kontaktních těles. Výsledkem práce je metodika testování, která zaručuje dobrou opakovatelnost a věrohodnost výsledků. V poslední části práce byla metodika ověřena pomocí komerčních maziv pro temeno kolejnice.
Experimentální výzkum souvislostí mezi stavem maziva a chováním reálného tribologického uzlu
Málek, Ladislav ; Polach, Pavel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Hlavním cílem této experimentální práce je na základě laboratorních experimentů popsat, jak ovlivňuje změna stavu maziva tření a opotřebení mazaného uzlu. Studovanými změnami bude kontaminace oleje vlhkostí, pevnými částicemi a jeho oxidační degradace. K tomuto účelu bude použit tribometr v konfiguraci block-on-ring a zařízení typu back-to-back.
Vliv fyzické zátěže na elektrickou aktivitu svalů
Polach, Pavel ; Kolář, Radim (oponent) ; Kolářová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na posouzení vlivu fyzické zátěže na elektrickou aktivitu svalů. Jsou zde rozebrány základní principy a pojmy z oblasti elektrické aktivity ve svalech a byla provedena také rešerše v oblasti neuromuskulárního systému člověka. V textu jsou zmíněny metody měření elektrické aktivity, jejich princip a použití. Autor navrhl měřící protokol, naměřil na skupině osob EMG signál, naprogramoval aplikaci a v ní provedl analýzu těchto signálů. V závěru práce bylo navrženo a provedeno statistické zpracování a zhodnocení dat.
Vývoj tribometru pro měření adheze na reálné kolejnici
Vodehnal, Michal ; Polach, Pavel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá vývojem tribometru pro měření adheze na reálné kolejnici. Práce obsahuje přehled základních pojmů týkajících se kontaktu kola a kolejnice. Následuje přehled zařízení, která jsou schopna měřit adhezi na reálné trati. Vlastní řešení autora obsahuje konstrukční návrh tribometru, navrženou metodiku měření a také popis jednotlivých součástí. Výstupem práce je funkční vzorek, který je ověřen v laboratorních podmínkách a na reálné trati.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Polach, P.
5 Polách, Pavel
10 Polách, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.