Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Eseje o endogenním získávání ínformací v ekonomii
Ilinov, Pavel ; Steiner, Jakub (vedoucí práce) ; Kováč, Eugen (oponent) ; Michelucci, Fabio (oponent)
České Abstrakty Pavel Ilinov 1 První Kapitola V první kapitole zkoumáme dva typy modelů: (i) model racionální nepozornosti a (ii) hru shody, kde plně informovaní hráči čelí nákladům při odchýlení se od průměrného chování. Ukazujeme, že tyto modely jsou vzájemně ekvivalentní z pohledu účastníka i vnějšího pozorovatele: každý účastník čelí shodným kom- promisům při rozhodování v obou modelech a pozorovatel není schopen rozlišit modely pouze s využitím znalosti výsledných rozhodnutí, které mohou nastat. Také zjišt'ujeme, kdy chování jednotlivce ve hře shody maximalizuje blahobyt. 2 Druhá Kapitola V druhé kapitole ukazujeme, že principál může mít prospěch z delegování roz- hodnutí na agenta, jehož názor je odlišný od názoru principála. Zkoumáme problém " delegované expertízy", ve kterém má agent oproti principálovi výhodu při získávání informací, jako protiklad k problému s privátní informací určenou předem. Pokud má principál ex ante predispozice pro nějaké rozhodnutí, je pro něj optimální najmout agenta, který má predispozice pro stejné rozhodnutí. Predispozice agenta by neměly být ve srovnání s principálem tak silné, jelikož takový agent získá více informací, které převáží zkreslení...
Explorations into Behavioral Phenomena
Appleman, William ; Michelucci, Fabio (vedoucí práce) ; McBride, Michael (oponent) ; Attanasi, Giuseppe (oponent)
Zdanění ovlivňuje společenský blahobyt složitým způsobem. Současné daňové nástroje používané v různých zemích světa mají ze své podstaty odlišné charakteristiky daňové salience. Efekt daňové salience je druh chyby rozhodování spotřebitelů, kteří plně nerozpoznávají daně v případech, kdy nejsou explicitně uvedené v ceně. Efekt velikosti nákupu (PSE) představuje změnu efektu daňové salience v závislosti na ceně nákupu. Cílem první kapitoly této disertační práce je zjistit, zda se účastníci "kvazi-field" laboratorního experimentu, v prostředí online nákupu reálného zboží s nízkou nebo vysokou cenou a s nápadnými daňovými náznaky, dopouštějí chyb daňové salience a zda se jich dopouští méně při nákupu dražšího zboží. Jedná se o první experiment v literatuře, který se zaměřuje na PSE v daňové salience a rozděluje účastníky do skupin s nízkým a vysokým rozpočtem analogicky k jejich příjmu/bohatství. Výsledky potvrzují konzistentní a signifikantní efekt daňové salience a odhalují PSE i navzdory významně nápadným daňovým náznakům. Efekt daňové salience je nejvíce hnán účastníky s vysokým rozpočtem, zatímco účastníci s nízkým rozpočtem vykazují větší efekt velikosti nákupu. Tato kombinace naznačuje, že se účastníci s omezenějším rozpočtem obecně méně často dopouštěli chyby daňové salience. U dražšího zboží...
Electoral contests with dynamic campaign contributions
Mattozzi, Andrea ; Michelucci, Fabio
We study a two-period dynamic principal agent model in which two agents with different unobservable abilities compete in a contest for a single prize. A risk-neutral principal can affect the outcome of the contest by dividing a given budget between agents in each period and her net payoff depends on the relative share of the budget given to the winner of the contest. We analyze two settings that differ by the presence/absence of moral hazard. The results we derive are consistent with stylized facts regarding the dynamics of US campaign contributions.
On the optimality of not allocating
Hernando-Veciana, Á. ; Michelucci, Fabio
We show that the commitment to not allocate may be exploited by a seller/social planner to increase the expected social surplus that can be achieved in the sale of an indivisible unit.
Does anticipated regret really matter? Revisiting the role of feedback in auction bidding
Katuščák, Peter ; Michelucci, Fabio ; Zajíček, M.
Does the type of post-auction feedback affect bidding behavior in first price auctions? Filiz- Ozbay and Ozbay (2007) find that such manipulation can increase bids in a one-shot auction. They explain this as an effect of anticipated regret combined with the assumption that feedback directly affects salience of regret relative to material payoff. We revisit this important market design issue using four different auction protocols and a large sample of subjects. We do not find any systematic effect of feedback on the average bid/value ratio. This evidence indicates either the lack of anticipated regret or its manipulability by feedback in one-shot auctions.
Does anticipated regret really matter? Revisiting the role of feedback in auction bidding
Katuščák, Peter ; Michelucci, Fabio ; Zajíček, M.
Does the type of post-auction feedback affect bidding behavior in the first price auction? Filiz-Ozbay and Ozbay (2007) find that such manipulation can increase bids in a one-shot auction. They explain their finding by anticipated regret combined with the assumption that feedback directly affects salience of regret relative to material payoff. We revisit this important market design issue using four different auction protocols and a large sample of subjects. We do not find any systematic effect of feedback on the average bid/value ratio. This evidence contradicts a presence of anticipated regret or its manipulability by feedback in one-shot auctions.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.