Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Creating the Game Strategies for PuppetWars Using Neuroevolution
Šmelko, Adam ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Matzner, Filip (oponent)
V posledných rokoch nastal v hernom priemysle rozmach. Pre udržanie konkurencieschopnosti sú herné spoločnosti nútené vyvíjať stále viac príťažli- vé počítačové hry, čo implikuje i prítomnosť čo najvernejšej umelej inteligen- cie ovládajúcej herné prvky, na čo sa naša práca zameriava. Implementovali sme jednoduchú 2D programovaciu hru, na ktorej sme predviedli sadu poku- sov učiac umelú inteligenciu v nej, snažiac sa vytvoriť stratégie konkurujúce tým ľudským. Preskúmali sme niekoľko variácií učenia pomocou evolučnej stratégie aplikovanej na neurónové siete a vytvorili sme herné postavičky hodné bytia rovnocenným protivníkom užívateľom hry.
Machine learning on small datasets with large number of features
Beran, Jakub ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Matzner, Filip (oponent)
Použitie metód strojového učenia v oblasti biológie je často zložité. Na jednej strane sa v tejto oblasti zvyšuje počet premenných, ktoré je možné zaznamenať. Na strane druhej je však meranie pre každú entitu nákladné, a tak je počet pozorovaní často nízky. V tejto práci sa preto venujeme datasetom, ktoré majú nízky počet pozorovaní, ale veľký počet premenných. Zameriavame sa na rozličné kombinácie metód výberu premenných a klasifikačných metód a pokúšame sa odpovedať na otázku, ktoré kombinácie fungujú najlepšie. Pre lepšie pochopenie súvislostí medzi metódami pracujeme s dvoma simu- lačnými štúdiami a niekoľkými reálnymi datasetmi. Výsledky práce naznačujú, že väčšina klasifikačných metód dosahuje lepšie výsledky, ak pracujú s predvybranými premennými a nie so všetkými premennými dostupnými v dátach. V práci zároveň definujeme hranice pre počet pozorovaní datasetu, od ktorých dosahujú metódy výberu premenných vyššiu kvalitu a stabilitu. V závere práce popisujeme identifikovaný vzťah medzi mierou stabil- ity výberu premenných (tzv. Jaccardov index) a mierou kvality výberu premenných (tzv. False Discovery Rate). 1
Controlled Music Generation with Deep Learning
Židek, Marek ; Hajič, Jan (vedoucí práce) ; Matzner, Filip (oponent)
Generování hudby je jedna z nejtežších úloh pro umělou inteligenci. Přístupy založené na strojovém učení již dokázaly přesvědčivě napodobovat skladatelskou práci na kratších hudebních úsecích, nicméně většina současných přístupů nedokáže vytvořit delší koherentní skladby. Tato práce chce ukázat, jak můžeme ovládat modely hlubokého učení z vnějšku, abychom docílili dlouhodobé koherence vygenerovaných skladeb s více hlasy. Pracujeme s klasickou hudbou s instrumentací od klavíru, přes smyčcový kvartet až po symfonické skladby. Ovladatelnost generovacího procesu spočívá ve využívaní hudební formy, která je v abstraktním slova smyslu obecným popisem pro podobnosti a nepodobnosti hudebních pasáží a jejich rozložení ve skladbě. Pro dosáhnutí této ovladatelnosti, (1) navrhujeme pseudometriku pro porovnávání hudení podobností s pomocí již existujících metod, (2) extrahujeme hudbení formu z trénovacích dat pomocí shlukovacího algoritmu nad podobnostními hodnotami, (3) trénujeme tři modely, které generují podobné, nepodobné a lokálně koherentní hudební fragmenty, a (4) navrhujeme způsob, jak využívat extrahované hudební formy společně se třemi modely pro generování delších koherentních skladeb z hudebních fragmentů. Ukazujeme, jak si v generování hudebních fragmentů vedou modely "transformer", když jim předkládáme...
Echo state networks and their application in time series prediction
Savčinský, Richard ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Matzner, Filip (oponent)
Rekurentné neurónové siete (RNN) umožňujú modelovať dynamické systémy s premenlivou dĺžkou vstupu. Ich nevýhoda je v náročnom učení, teda ťažkom nastavovaní váh neurónov, ktoré sú v sieti spojené. Echo state siete (ESN) sú zvláštnym typom RNN, ktoré sa naopak dajú učiť relatívne jednoducho. Majú rezervoár neurónov, ktorých stav odráža históriu všetkých signálov v sieti, a preto je tento typ sietí vhodný na simuláciu a predikciu časových postupností. Dosia- hnutie maximálneho výkonu ESN vyžaduje veľmi precízne nastavenie a experi- mentovanie. Preto sme v tejto práci vytvorili nástroj pre konštruovanie a testova- nie takýchto sietí. Pre účely vyskúšania vytvoreného nástroja sme implementovali úlohu predpovedania vývoja časových radov. Konkrétne sme sa zamerali na pred- povedanie vývoja cien akcií, čo predstavuje veľmi neistú a pre presnú predpoveď veľmi náročnú oblasť. Výsledky našich experimentov sme porovnali s výsledkami iných nástrojov, a zistili sme, že náš nástroj dáva porovnateľné výsledky. 1
Echo state networks and their application in time series prediction
Savčinský, Richard ; Mráz, František (vedoucí práce) ; Matzner, Filip (oponent)
Rekurentné neurónové siete (RNN) umožňujú modelovať dynamické systémy s premenlivou dĺžkou vstupu. Ich nevýhoda je v náročnom učení, teda ťažkom nastavovaní váh neurónov, ktoré sú v sieti spojené. Echo state siete (ESN) sú zvláštnym typom RNN, ktoré sa naopak dajú učiť relatívne jednoducho. Majú rezervoár neurónov, ktorých stav odráža históriu všetkých signálov v sieti, a preto je tento typ sietí vhodný na simuláciu a predikciu časových postupností. Dosia- hnutie maximálneho výkonu ESN vyžaduje veľmi precízne nastavenie a experi- mentovanie. Preto sme v tejto práci vytvorili nástroj pre konštruovanie a testova- nie takýchto sietí. Pre účely vyskúšania vytvoreného nástroja sme implementovali úlohu predpovedania vývoja časových radov. Konkrétne sme sa zamerali na pred- povedanie vývoja cien akcií, čo predstavuje veľmi neistú a pre presnú predpoveď veľmi náročnú oblasť. Výsledky našich experimentov sme porovnali s výsledkami iných nástrojov, a zistili sme, že náš nástroj dáva porovnateľné výsledky.
Optimization of a circulating multi-car elevator system
Pantůčková, Kristýna ; Fink, Jiří (vedoucí práce) ; Matzner, Filip (oponent)
Cirkulující výtahový systém obsahuje několik kabin ve dvou šachtách. V jedné šachtě se kabiny pohybují směrem nahoru, ve druhé směrem dolů. Tento sys- tém se podobá páternosteru, kabiny ale musí pro naložení a vyložení pasažérů zastavit a otevřít dveře. Kromě mnoha technických výzev tento systém přináší algoritmické otázky ohledně efektivního řízení všech kabin. Tato práce studuje off- line optimalizační problém hledání nejefektivnějšího řízení výtahového systému pro pevně danou množinu pasažérů. Za tímto účelem byl vytvořen počítačový program obsahující implementaci genetického algoritmu pro hledání nejefektiv- nějšího řízení a diskrétní simulaci pro vyhodnocování efektivity řízení. Program poskytuje grafické uživatelské rozhraní pro zadávání parametrů, generování pasa- žérů a zobrazování výsledků. 1
Umělý hráč pro Angry Birds
Nikonova, Ekaterina ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Matzner, Filip (oponent)
Angry Birds is a popular video game, in which the player is provided with a sequence of birds to shoot from a slingshot. The task of the game is to kill all green pigs with maximum possible score. Angry Birds appears to be a difficult task to solve for artificially intelligent agents due to the sequential decision-making, nondeterministic game environment, enormous state and action spaces and requirement to differentiate between multiple birds, their abilities and optimum tapping times. In this thesis, we are presenting several different techniques suitable for the implementation of artificial Angry Birds agent. First, we will show how limited Breath First Search can be used to estimate potentially good shooting points. After that we will discover how reinforcement learning can be applied to the Angry Birds game. Lastly, we will apply Deep reinforcement learning to Angry Birds game by implementing Double Dueling Deep Q- networks. One of our main goals was to build an agent that is able to compete in AIBirds competition and with humans on the game's first 21 levels. In order to do so, we have collected a dataset of game frames that we used to train our agent. We evaluate our agents using results of the previous participants of AIBirds competition and results of volunteer human players.
Creating the Game Strategies for PuppetWars Using Neuroevolution
Šmelko, Adam ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Matzner, Filip (oponent)
V posledných rokoch nastal v hernom priemysle rozmach. Pre udržanie konkurencieschopnosti sú herné spoločnosti nútené vyvíjať stále viac príťažli- vé počítačové hry, čo implikuje i prítomnosť čo najvernejšej umelej inteligen- cie ovládajúcej herné prvky, na čo sa naša práca zameriava. Implementovali sme jednoduchú 2D programovaciu hru, na ktorej sme predviedli sadu poku- sov učiac umelú inteligenciu v nej, snažiac sa vytvoriť stratégie konkurujúce tým ľudským. Preskúmali sme niekoľko variácií učenia pomocou evolučnej stratégie aplikovanej na neurónové siete a vytvorili sme herné postavičky hodné bytia rovnocenným protivníkom užívateľom hry.
Predikce sekundární struktury proteinu pomocí hlubokých neuronových sítí
Filippi, Michal ; Hoksza, David (vedoucí práce) ; Matzner, Filip (oponent)
Znalost struktury, kterou proteiny zaujímají v prostoru, je klíčovým faktorem při studiu jejich funkce. Experimentální zjištění struktury je ale nákladné a časově náročné, proto jsou velmi populární predikční modely struktury. Nejvýraznějším podproblémem predikce struktury proteinů je predikce lokálního uspořádání sou- sedících aminokyselin určeného vodíkovými vazbami, tzv. sekundární struktury proteinů. Tato práce se zaměřuje na využití hlubokých neuronových sítí v pre- dikci sekundární struktury. Na implementovaném predikčním modelu jsou v rámci této práce testovány různé modifikace sítě, především je pak provedeno srovnání LSTM a GRU paměťových buněk. Dále jsou zkoumány nové metody předzpraco- vání proteinů, a to zrychlení klasické metody výpočtu PSSM a zahrnutí predikce terciární struktury mezi vstupy predikčního modelu. V poslední části práce je ověřována použitelnost vyhlazovacích metod pro modely predikující složitější os- mistavové rozdělení sekundárních struktur. 1
Heterogenní ostrovní modely
Balcar, Štěpán ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Matzner, Filip (oponent)
Práce se zabývá heterogenními ostrovními modely. Navrhuje a implementuje nový ostrovní model na základě poznatků o homogenních modelech v oblasti evolučních algoritmů. Model umožňuje dynamické přeplánovávání obecných výpočetních metod. Práce experimentálně porovnává výsledky homogenních a heterogenních modelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.