Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výtvarná koncepce filmového zpracování románu Arthura C. Clarka "A Fall Of Moondust", žánr science fiction a jeho výtvarné zpracování na příkladech světové kinematografie
Bouška, Petr ; Nekvasil, Ondřej (vedoucí práce) ; Masník, Boris (oponent)
Vědeckofantastický žánr se ve filmové tvorbě těší už od prvopočátku velké oblibě. Přináší pohledy na svět, který neexistuje a film je ideálním prostředkem tyto fantastické světy zhmotňovat. Pro svou oblíbenost však hranice toho, co je science fiction, postupně mizí a samotný pojem ztrácí na významu. Můžeme se tak pod hlavičkou vědecké fikce setkat s filmy, které přinášejí pouze fantastické vize, ale s vědou toho mají pramálo společného. Cílem teoretické části bylo oddělit filmové tituly, které právem do žánru science fiction patří, a to v úzkém segmentu odehrávajícím se ve vesmírném prostoru nebo s vesmírem související okrajově. Protože se tato práce zabývá především výtvarným zpracováním sci-fi filmů, na vybraných titulech je představena jejich vizuální stránka. Selekce probíhala podle osobních preferencí a vlastní definice pojmu. Výsledky teoretické části posloužily jako jeden z podkladů pro výtvarné ztvárnění praktické části, které řeší zpracování románové předlohy A. C. Clarka - A Fall of Moondust - do filmové podoby. Praktická část přináší vizuální návrhy dekorací a scén, jež kladou významný důraz na věrohodnost a snahu zařadit film mezi vědecky korektní díla. Tato práce může sloužit pro potřeby filmových produkcí při případném zájmu o realizaci tohoto konkrétního díla, či následujícím tvůrcům postaveným před úkol zpracování vědeckofantastického díla. Pro ně bude přínosná i teoretická část, která je může odkázat na zajímavá a inspirativní díla.
Digitální filmové triky
Duda, Martin ; Masník, Boris (vedoucí práce) ; Weiser, Antonín (oponent)
Tématem této práce jsou filmové triky. Na začátku je vysvětleno co filmový trik je, proč se dělá a do jakých kategorií se dá rozdělit. Práce se soustředí na nové digitální trikové technologie, konkrétně kombinaci 3D CG animace a reálného prostředí. Klasické triky zmiňuje jen okrajově. Součástí práce je i názorný přehled historie vývoje triku na jednotlivých zlomových projektech, včetně obrázkové dokumentace. V jednotlivých kapitolách jsou podrobně popsány i vlastní poznatky z mé dosavadní praxe v tomto oboru, které by se daly aplikovat při vytváření dalších tvůrčích projektů. Na závěr jsem začlenil do této práce i praktický aglicko - český slovníček pojmů, nejčastěji používaných při natáčení a postprodukci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.