Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Luční byliny v kresbě
Lupińská, Lucie ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výtvarného zpracování vědecké kresby, charakterizuje jednotlivé druhy vědecké ilustrace a popisuje výtvarné techniky v tomto oboru užívané. Vymezuje vztah mezi vědeckou a literární ilustrací. Práce se zaměřuje na ilustraci botanickou, na vývoj botanické kresby v 19. a 20. století i na její budoucnost. Dále se zabývá specifiky botanické ilustrace a postupy při výtvarném zpracování rostlinné předlohy. V druhé části bakalářské práce jsou charakterizovány konkrétní rostlinné druhy, které jsou autorsky ztvárněny jako vlastní ukázka botanické kresby.
Způsoby pojetí výuky geologie na vybraných ZŠ v Ústeckém kraji
Lupińská, Lucie ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Němečková, Linda (oponent)
Předkládaná magisterská diplomová práce analyzuje přístup žáků 9. tříd základních škol a jejich učitelů k oboru geologie, který je vyučován na ZŠ nejčastěji v rámci předmětu přírodopis. Práce zkoumá souvislosti mezi učitelovým zájmem o předmět a organizačními formami výuky, obtížností předmětu a zájmem žáka o tento předmět. Teoretická část práce se zabývá terminologickým vymezením pedagogických pojmů, způsoby učitelova pojetí výuky, osobností učitele a geologií jako vědní disciplínou. Výzkumná část je věnována popisu výzkumu, tvorbě dotazníku a jeho vyhodnocení, dále jsou zde shrnuty výsledky dotazníkového šetření mezi 202 žáky a 21 učiteli z 10 základních škol Ústeckého kraje. Z dotazníkového šetření vyplývá, že geologie je učiteli i žáky považována za důležitý předmět z hlediska všeobecného vzdělání a možného využití v praktickém životě. Dále bylo zjištěno, že žáci učivo geologie nevnímají jako zajímavé, nicméně díky přístupu a použitým metodám vyučujícího je pro ně výuka geologie schůdná. Osobnost učitele, jeho postoj k učivu geologie a způsoby pojetí výuky jsou důležitým faktorem při výuce geologie na zapojených základních školách. Jako největší problém ve výuce geologie pak učitelé označují nedostatečné materiální vybavení a zázemí pro výuku.
Luční byliny v kresbě
Lupińská, Lucie ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Hrouda, Lubomír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výtvarného zpracování vědecké kresby, charakterizuje jednotlivé druhy vědecké ilustrace a popisuje výtvarné techniky v tomto oboru užívané. Vymezuje vztah mezi vědeckou a literární ilustrací. Práce se zaměřuje na ilustraci botanickou, na vývoj botanické kresby v 19. a 20. století i na její budoucnost. Dále se zabývá specifiky botanické ilustrace a postupy při výtvarném zpracování rostlinné předlohy. V druhé části bakalářské práce jsou charakterizovány konkrétní rostlinné druhy, které jsou autorsky ztvárněny jako vlastní ukázka botanické kresby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.