Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motorická výkonnost žáků základní školy praktické a žáků běžné základní školy
Nagyová, Irena ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Čichoň, Rostislav (oponent)
Název práce: Motorická výkonnost žáků základní školy praktické a žáků běžné základní školy Cíle práce: Cílem této práce bylo porovnat úroveň motorické výkonnosti žáků 8. a 9. ročníku na základní škole praktické a žáků 8. a 9. ročníku na běžné základní škole a stanovit, zda je rozdíl věcně významný. Metoda: K hodnocení úrovně motorické výkonnosti 60 žáků základní školy praktické a 60 žáků běžné základní školy v Horním Slavkově bylo použito osm motorických testů ("Hluboký předklon", "Skok daleký z místa", "Stoj - vzpor dřepmo - vzpor ležmo - vzpor dřepmo - stoj", "Kliky ve vzporu ležmo", "Běh na 60 metrů", "Běh na 1500 metrů - chlapci", "Běh na 800 metrů - dívky"). Výsledky: Z hlediska průměrných výkonů v jednotlivých motorických testech byla prokázána nižší motorická výkonnost u žáků základních škol praktických, s výjimkou testů "Hluboký předklon" u dívek, "Stoj - vzpor dřepmo - vzpor ležmo - vzpor dřepmo - stoj" u dívek, "Běh na 60 metrů" u dívek. S ohledem na věcnou významnost rozdílů průměrných výkonů žáků základní školy praktické a žáků běžné základní školy (posuzovanou podle hodnoty Cohenova koeficientu účinku d stanovenou minimálně na 0,5) byla nižší motorická výkonnost u žáků ZŠP prokázána konkrétně u testu "Kliky ve vzporu ležmo" (u dívek d = 2,23, u chlapců d = 1,15), "Leh - sed opakovaně"...
Pohybové aktivity osob se zdravotním postižením žijících v zařízeních sociálních služeb
Kaštánek, Milíč ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Potměšil, Jaroslav (oponent)
Název: Pohybové aktivity osob se zdravotním postižením žijících v zařízeních sociálních služeb Cíle: Cílem této práce bylo zjistit množství nabízených pohybových aktivit pro občany se zdravotním postižením žijících v zařízeních sociálních služeb ve Středočeském kraji. Výzkumný záměr sledoval dostupnost, osobní zkušenost a objektivní četnost volnočasových pohybových aktivit cílové skupiny. Metody: Stav a úroveň nabízených pohybových aktivit pro osoby se zdravotním postižením byly zjištěny pomocí smíšeného výzkumu (kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu). Sběr dat probíhal formou řízeného rozhovoru, při kterém byl s respondenty ve věku od 18-40 let (průměrný věk činil 31,4 let) vyplněn nestandardizovaný dotazník dělený do šesti tematických celků. Součástí těchto celků bylo 94 polytomických otázek, 20 dichotomických otázek a 6 otázek volných, na které odpovídalo celkem 40 osob (20 mužů a 20 žen) z pěti zařízení. V každém zařízení bylo také uskutečněno osobní dotazování s jedním vedoucím pracovníkem, který odpovídal na pět předem definovaných otevřených a informativních otázek. Výsledky: Předpoklad, že minimálně 80 % všech respondentů provádí pohybové aktivity, se nepotvrdil, avšak 72,5 % sportujících jedinců se našemu odhadu blíží. Více sportovních aktivit využívají muži (65,5 %) než ženy....
Motorická výkonnost žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou na 1. stupni základní školy
Otipková, Zuzana ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název práce: Motorická výkonnost žáků s poruchou pozornosti spojenou s hyper- aktivitou (ADHD). Cíle práce: Cílem práce bylo zjistit úroveň jemné a hrubé motoriky horních končetin u žáků s diagnózou ADHD na školách pro tyto žáky určených a porovnat ji s úrovní jemné a hrubé motoriky horních končetin u žáků bez této diagnózy na běžné základní škole. Dílčím cílem práce bylo zjistit úroveň hrubé motoriky dolních končetin a lateralitu párových orgánů (ruka - noha) u výše zmíněných skupin žáků. Metody: Pro zjištění úrovně jemné a hrubé motoriky horních končetin, hrubé motoriky dolních končetin, laterality horních a dolních končetin u žáků s a bez poruchy ADHD ve věku 9 - 11 let byly použity tyto druhy testů: "Spirála", "Tečkovací test", "Korálky" (úroveň jemné motoriky horních končetin); "Krabička", "Malý talířový tapping", "Velký talířový tapping" (úroveň hrubé motoriky horních končetin); "Tapping dolní končetinou" (úroveň hrubé motoriky dolních končetin); "Vyťukávání rytmu" (lateralita dolních končetin); "Zvoneček" a "Sirky" (lateralita horních končetin). Výsledky: Úroveň jemné motoriky dominantní ruky byla u žáků s diagnózou ADHD nižší než u žáků bez této poruchy (0,38 ≤ d ≤ 0,79). S výjimkou testu "Spirála" porucha ADHD negativně ovlivňovala jemnou motoriku dominantní ruky více (0,74 ≤ d ≤ 0,79) než...
Tělesná výchova a sport odsouzených žen ve Věznici Světlá nad Sázavou
Krajíčková, Vladimíra ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Lejčarová, Alena (oponent)
Název diplomové práce: Podmínky pro tělesnou výchovu a sport odsouzených žen ve věznici Světlá nad Sázavou Cíle práce: Cílem práce bylo popsat, zdokumentovat a zhodnotit podmínky pro sportovní programy v ženské Věznici Světlá nad Sázavou. Dále pak zjistit celkovou účast odsouzených žen v nabízených sportovních programech věznice a jejich motorickou úroveň. Na závěr pak porovnat jejich výsledky s normální populací žen. Metoda práce: ZJištění podmínek pro tělesnou výchovu a sport bylo provedeno dotazníkovou formou mezi jednadevadesáti odsouzenými. Motorická úroveň odsouzených byla testována dle standardizovaného UNIFIITESTU u osmdesáti žen, které JSem rozdělila do čtyř skupin po dvaceti a srovnala výsledky s normální populací žen. Výsledky práce: Výsledky motorických testů ukázaly, že všechny testované skupiny odsouzených ženy dosahují v průměru nižších výsledků než civilní obyvatelé. Celkově ve věznici sportují dvě třetiny odsouzených. Nejoblíbenější sportovním programem jsou sportovní aktivity. Podmínky pro sport ve věznici jsou hodnoceny jako dostačující. Klíčová slova- sport, ženy, věznice, program zacházení, zdatnost odsouzených, podmínky ve věznici
Vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám
Slavíková, Sylvie ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám Subjekt: Výzkumné práce se zúčastnilo 229 žáků (89 dívek a 140 chlapců, průměrný věk 14, 10 ± 1,22) pražských základních škol praktických a 30 žáků (11 dívek a 19 chlapců, průměrný věk 15,92 ± 1, 28 ) pražských základních škol speciálních. Cíl práce: Zjistit vztah dětí s mentálním postižením, resp. žáků základních škol praktických a základních škol speciálních k pohybovým aktivitám. Metoda: Pro splnění cíle byly použity dva nestandardizované dotazníky. Oba obsahovaly deset strukturovaných i nestrukturovaných položek, které zjišťovaly vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám - konkrétně ke školní tělesné výchově (v prvním dotazníku) a popř. sportu, který děti provozují ve svém volném čase (ve druhém dotazníku). Výsledky: Hypotéza, ve které jsme předpokládali největší oblíbenost tělesné výchovy jako školního předmětu žáky základních škol praktických i speciálních, se nepotvrdila. Jen velmi málo žáků základních škol praktických i speciálních navštěvuje sportovní aktivity ve svém volném čase. Zjistili jsme, že je i málo žáků, kteří navštěvují sportovní kroužky při škole. Poslední hypotéza zkoumající jak se žáci ke sportu dostali, se nám také nepotvrdila. Škola se nestala hlavním místem, kde se žáci o sportu dozvěděli a jak se...
Srovnání motorické výkonnosti žáků základních škol a základních škol praktických
Vondráček, Lukáš ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Čichoň, Rostislav (oponent)
Název práce: Srovnání motorické výkonnosti žáků základních škol a základních škol praktických Cíle práce: Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň základní motorické výkonnosti žáků Základních škol praktických ve vybraných testech kondičních schopností a získané hodnoty porovnat s žáky běžných základních škol. Metoda: Ke stanovení úrovně motorických schopností žáků základních škol praktických a žáků běžných ZŠ ve věku od 13 do 15 let byla požita testová baterie UNIFITTEST (6-60) (Měkota, et al., 2002). Ta obsahovala následující testy: "Skok daleký z místa", "Leh - sed opakovaně", "Běh po dobu 12 min", "Člunkový běh 4 x 1Ometrů". Výsledky: Z hlediska průměrů výkonů v jednotlivých testech byla prokázána nižší motorická výkonnost u žáků základních škol praktických. Z hlediska hodnot Cohenova indexu d (hodnota větší než 0,5) však byla nižší motorická výkonnost prokázána pouze u děvčat základních škol praktických oproti děvčatům ze základních škol, a to ve všech testech. U chlapců byla prokázána pouze v testu "Běh po dobu 12 minut". Předpokládané větší mezipohlavní rozdíly ve výsledcích motorických testů u žáků základních škol nebyly prokázány. Klíčová slova: lehká mentální retardace, základní škola praktická, motorická výkonnost, UNIFITTEST (6-60), kondiční schopnosti 2

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.