Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Audiovizuální ztvárnění hudebního díla
Kršáková, Leticia ; SKALL, Vladimír (vedoucí práce) ; KOPECKÝ, Pavel (oponent)
Abstrakt Tato práce se zabývá problematikou audiovizuálního ztvárnění hudebního díla. Jedná se o rozsáhlou problematiku, neboť audiovizualizace hudby v sobě akumuluje řadu uměleckých oborů a pracuje s jejich prostředky. Základní představu vývojové linie se snaží tato práce podchytit v obecné části, věnované hudbě a tanci a filmu jako jejím transformacím. V druhé části práce jsou představeny základní formy tohoto zpracování a některé hudebně filmové žánry s jejich specifickými rysy, a také jsou přiblíženy některé typické i netradiční postupy tvůrců a zhodnocena funkčnost jejich přístupů z hlediska diváka-posluchače. Teoretická opora pro v práci uvedené závěry je čerpána z dostupných pramenů a domácí i zahraniční odborné literatury. Závěry obecnějšího zhodnocení možností a úskalí ztvárňování hudby audiovizuální cestou staví především na analýze a srovnávání hudební a vizuální složky ve vybraných audiovizuálních dílech.
Filmová hudba Luboše Fišera
Kršáková, Leticia ; Zobač, Jiří (vedoucí práce) ; Bláha, Ivo (oponent)
Tato práce pojednává o filmové hudbě Luboše Fišera (nar. 30.9.1935 a zemřel 22.6.1999), jednoho z nejznámějších a nejplodnějších českých skladatelů filmové a televizní hudby. Ačkoli se práce zaměřuje především na Fišerovu tvorbu pro film, bylo nezbytné, abych okrajově zmínila i jeho tvorbu televizní a komponování koncertní v oboru ?vážné? hudby. Téma je rozděleno podle časové osy, do jednotlivých kapitol, sledujících skladatelovu tvůrčí činnost v jednotlivých desetiletích 2.pol. 20. stol. Z nepřeberné a různorodé řady filmů, k nimž L.Fišer skládal hudbu, je největší pozornost věnovaná trojici filmů, Morgiana (1972), Smrt krásných srnců (1986) a Golet v údolí (1994). Na základě rozboru hudební složky těchto tří vybraných děl se práce snaží určit osobité skladatelovy tvůrčí postupy a výrazové prostředky. Na konkrétních příkladech těchto Fišerových skladebných prostředků chce práce přiblížit charakteristické znaky Fišerovy filmové hudby obecně.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kršáková, Lucia
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.