Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Eseje o endogenním získávání ínformací v ekonomii
Ilinov, Pavel ; Steiner, Jakub (vedoucí práce) ; Kováč, Eugen (oponent) ; Michelucci, Fabio (oponent)
České Abstrakty Pavel Ilinov 1 První Kapitola V první kapitole zkoumáme dva typy modelů: (i) model racionální nepozornosti a (ii) hru shody, kde plně informovaní hráči čelí nákladům při odchýlení se od průměrného chování. Ukazujeme, že tyto modely jsou vzájemně ekvivalentní z pohledu účastníka i vnějšího pozorovatele: každý účastník čelí shodným kom- promisům při rozhodování v obou modelech a pozorovatel není schopen rozlišit modely pouze s využitím znalosti výsledných rozhodnutí, které mohou nastat. Také zjišt'ujeme, kdy chování jednotlivce ve hře shody maximalizuje blahobyt. 2 Druhá Kapitola V druhé kapitole ukazujeme, že principál může mít prospěch z delegování roz- hodnutí na agenta, jehož názor je odlišný od názoru principála. Zkoumáme problém " delegované expertízy", ve kterém má agent oproti principálovi výhodu při získávání informací, jako protiklad k problému s privátní informací určenou předem. Pokud má principál ex ante predispozice pro nějaké rozhodnutí, je pro něj optimální najmout agenta, který má predispozice pro stejné rozhodnutí. Predispozice agenta by neměly být ve srovnání s principálem tak silné, jelikož takový agent získá více informací, které převáží zkreslení...
Essays on Economics of Advertising
Valei, Azamat ; Žigić, Krešimir (vedoucí práce) ; Etro, Federico (oponent) ; Kováč, Eugen (oponent)
V této dizertaci studujeme z pohledu industriální organizace dvě témata z oblasti ekonomie reklamy. Ve své práci uvažujeme roli reklamy na trzích se síťovou externalitou ve spotřebě, a dále analyzuji reklamu jako odpověď úřadující firmy na vstup nového konkurenta na trh. První článek se zabývá pobídkou monopolistické firmy, která vyrábí produkt, jenž vykazuje charakteristiky síťové externality, inzerovat reklamu v situaci, kdy spotřebitelé nemají úplné informace, což vede k hledání jejich rezervační ceny. Pokud uzná za vhodné, může firma pomocí reklamy odhalit určité tržní informace. Výsledky naznačují, že reklama je pravděpodobnější v situaci negativní síťové externality a méně pravděpodobná v situaci pozitivní síťové externality. Pokud monopolista čelí silné síťové externalitě, pak podporuje maximální možnou síť a požaduje cenu, která odpovídá hodnotě této externality. Monopolista si může zvolit obsah své reklamy na základě typu síťové externality a nákladů spotřebitelů na hledání rezervační ceny. Obsah reklamy může obsahovat pouze informace o ceně produktu nebo pouze o vlastnostech produktu, nebo může obsahovat informace jak o ceně, tak o vlastnostech produktu. Firma si dále může zvolit takovou reklamu, která nebude poskytovat žádné výše zmíněné informace o produktu. Konkrétně pokud mají všichni...
Essays on Vertically Differentiated Markets for Complementary Goods
Burlakov, Georgi ; Žigić, Krešimir (vedoucí práce) ; Giannakas, Konstantinos (oponent) ; Kováč, Eugen (oponent)
Cílem této práce je objasnit, jak komplementarita statků ovlivňuje rovnováhu na vertikálně diferencovaných trzích. Komplementarita není neobvyklá. Mnohé diferencované statky představují z hlediska spotřebitele komplementy, to znamená, že jsou užívány pouze v kombinaci s jinými statky, které také mohou mít různou kvalitu (např. klavír a služby ladiče, pracovní cesta a ubytování, počítač a internetový prohlížeč apod.). Komplementarita mezi statky představuje exogenní náklad pro spotřebitele, který je třeba zaplatit navíc k ceně jakéhokoli dostupného statku na vertikálně diferencovaných trzích. Schopnost firem kompenzovat tyto zvýšené náklady spotřebitele tím, že účtují nižší ceny, je však pouze omezená. Některé firmy jsou také nuceny zvýšit kvalitu zboží, které nabízí. Pak ovšem již neplatí obecný princip výběru maximalizujícího diferenciaci. To, kolik firem bude mít kladné tržní podíly a zda budou obsluhovat všechny zákazníky, není možné určit pouze na základě rozdělení charakteristik zákazníků (příjmu nebo preferencí). Při zohlednění těchto faktů tato práce diskutuje množství možných rovnovážných řešení, které byly (až na pár výjimek) v existující literatuře dosud ignorovány. V prvním článku jsou exogenní náklady spotřebitele modelovány jako jednorázová daň uvalená na příjem spotřebitele. Cílem je...
Mezinárodní konkurence vertikálně diferencovaných trhů s inovací a imitací: vlivy obchodní politiky
Kováč, Eugen ; Žigić, Krešimir
Analyzujeme příznivé vlivy domácí obchodní politiky v méně rozvinuté zemi jejíž firma soutěží s firmou z rozvinuté země na domácím trhu.
Výzkum tajných dohod na trhu s benzínem
Kováč, Eugen ; Putzová, Alexandra ; Zemplinerová, Alena
Tato studie popisuje a zkoumá v širší míře teoretické a empirické nástroje, které by mohly být použity k analýze cenových mechanismů na trzích s pohonnými hmotami.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kováč, E.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.