Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nízkoteplotní vlastnosti asfaltových pojiv a směsí
Veselý, Petr ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Dnešní společnost je vysoce závislá na fungující silniční infrastruktuře, která je díky kolektivní snaze z hlediska hlavní dopravní sítě téměř vybudována, a pozornost se nyní upíná k její životnosti především vzhledem ke změně klimatu a častějším teplotním extrémům. Tato práce si dává za cíl provedení základních zkoušek asfaltových pojiv, zejména ve vztahu k nízkoteplotním vlastnostem, na nejčastěji používaných silničních asfaltech a směsích z nich vyrobených. V teoretické části se práce zabývá obecnou definicí asfaltových pojiv a studiemi provedenými na obdobné téma. Praktická část popisuje jednotlivé použité zkoušky, kterými jsou mimo jiné zkouška penetrace jehlou, bodu měknutí, určení kritické teploty bodu lámavosti pomocí metody dle Fraasse a pomocí trámečkového reometru a určení kritické teploty dle TSRST. V závěru jsou zkoušky okomentovány a určeny vzájemné korelace mezi výsledky zkoušek.
Tenkovrstvé emulzní úpravy
Koudelka, Tomáš ; Komínek, Zdeněk (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na technologii emulzních kalových vrstev. Teoretická část práce přibližuje moderní trendy v technologii barevných úprav a popisuje použití technologie emulzních mikrokoberců v systému Flexiplast®. Praktická část práce je zaměřena na zkoušky směsí - štěpitelnosti, konsolidace, koheze a opotřebení, dále zkoušky ohladitelnosti kameniva Wehner/Schulze a PSV. Práce specifikuje, které kamenivo je vhodné pro použití v technologii z ohledu výše popsaných zkoušek. Dále bylo ověřeno praktické použití emulzních mikrokoberců s přídavkem barevných pigmentů a RAP materiálu.
Vliv přídávání zestárlého asfaltového pojiva na vlastnosti polymerem modifikovaných asfaltů
Pecha, Marek ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou polymerem modifikovaných pojiv, jež jsou speciálně určeny pro výrobu asfaltových směsí s obsahem R-materiálu. Tyto polymerem modifikovaná pojiva jsou v literatuře označována jako PMB RC (polymer modified bitumen for recycling). Během první části bakalářské práce byly získány různé druhy PMB RC od několika výrobců na evropském trhu. Tato pojiva byla následně zkoušena pomocí empirických zkoušek asfaltových pojiv za účelem jejich kategorizace podle ČSN EN 14023. V další části práce byl posuzován vliv přídavku zestárlého asfaltového pojiva na vlastnosti jednotlivých PMB RC. Míchání pojiv mělo za účel simulovat výrobu asfaltové směsi na obalovně, kdy dochází k míchání pojiva z R-materiálu a nově přidávaného čerstvého pojiva. Posouzení vlivu zestárlého pojiva na chování PMB RC bylo provedeno rovněž pomocí konvenčních zkoušek asfaltových pojiv.
Recyklace asfaltových směsí - variabilita vstupních parametrů R-materiálu
Tuháček, Martin ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou využívání R-materiálu při výrobě nových asfaltových směsí. V teoretické části práce jsou popsány metody recyklace asfaltových směsí. Praktická část se zaměřuje na maximální procentuální přidávané množství R-materiálu do nových asfaltových směsí. Konkrétně jsou zjišťovány mechanicko-fyzikální vlastnosti extrahovaného pojiva a křivky zrnitosti extrahovaného kameniva. Na základě provedených zkoušek je následně provedena klasifikace R-materiálu a je ověřena variabilita parametrů R-materiálu. Maximální možné procentuální přidané množství R-materiálu se stanoví právě z rozsahu parametrů dílčích charakteristik. Reprezentativní vzorky materiálu jsou odebrány ze dvou obaloven, referenční zrnitosti kameniva jsou 0/11 a 0/22.
Recyklace netuhých vozovek za studena
Řehulka, Martin ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na technologii recyklace netuhých vozovek obecně, konkrétně pak recyklaci za studena. Jedná se o moderní technologii, která byla v České republice zavedena po roce 1989. První polovina práce popisuje teoreticky různé druhy recyklací netuhých vozovek, kde je největší pozornost věnována právě této technologii. V druhé části je popsán úsek modernizované dálnice D1, kde byla tato recyklace za studena aplikována. Je doložen technologický postup včetně obrazové dokumentace a kontrolních zkoušek.
Využití fluxačních přísad pro úpravu vlastností asfaltových pojiv
Šefránková, Radka ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Dašek, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je popsat vliv fluxačních přísad na chování asfaltových pojiv. Důraz bude kladen na změny reologických vlastností asfaltových pojiv za běžných teplot, na stabilitu během stárnutí a vliv fluxačních přísad na jejich nízkoteplotní vlastnosti. V teoretické části bude popsán princip stárnutí asfaltových pojiv a budou zde shrnuty poznatky o fluxačních přísadách. Dále zde budou popsány empirické a funkční zkoušky, které poslouží k hodnocení vlastností asfaltových pojiv. V praktické části budou všechny provedené laboratorní zkoušky vyhodnoceny a budou porovnány vlivy dvou odlišných fluxačních přísad.
Recyklace asfaltových pojiv pomocí oživovacích přísad
Koudelka, Tomáš ; Komačka,, Jozef (oponent) ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Zvyšování obsahu R-materiálu v asfaltových směsích vyráběných za horka je jedním z aktuálních problémů v silničním stavitelství, kterému je věnována celospolečenská pozornost. Vyšší obsah R-materiálu přináší vyšší technologické nároky nejen na výrobu na obalovnách asfaltových směsí, ale také na zacházení s materiály obecně. Přínosem za vyšší nároky na výrobu je následné snížení environmentální zátěže spojené s výstavbou silniční infrastruktury způsobené těžbou a využíváním přírodních zdrojů. Disertační práce se zabývá studiem oživovacích přísad, které jsou používány při výrobě asfaltových směsí s obsahem R-materiálu. V práci je kladen důraz na porovnání vlastností oživených pojiv se silničními asfalty a pojivy z R-materiálů, a to včetně zhodnocení vlivu opakované recyklace. Velká část práce je věnována návrhu optimálního dávkování oživovacích přísad, přičemž některé poznatky byly použity pro návrh metodiky zabývající se okrajovými podmínkami návrhu dávkování těchto přísad. Zároveň byly hodnoceny vlastnosti a chování oživovacích přísad samotných.
Mikrokoberce zastudena
Koudelka, Tomáš ; Stehlík,, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na technologii kalových vrstev, konkrétně na mikrokoberce prováděné za studena. V teoretické části jsou rozebrány jednotlivé problematiky týkající se této technologie: složení, výroba, vliv na životní prostředí, skladování, provádění a návrh směsi. Praktická část práce popisuje výsledky získané z provedených zkoušek koheze, opotřebení, konsolidace a štěpitelnosti na směsi mikrokoberce. Při provedených zkouškách se měnila teplota asfaltové emulze a kameniva ve směsi.
Recyklace asfaltových směsí se standardním množstvím R-materiálu
Staňková, Michaela ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem asfaltové směsi pro obrusnou vrstvu se standardním obsahem R-materiálu (množství 20 %) bez užití jiných změkčujících přísad, přičemž se vlastnosti zestárnutého asfaltového pojiva ve směsi kompenzovaly dávkováním „měkčího pojiva 70/100“. Asfaltové směsi typu ACO 11+ jsou navrženy tak, aby vyhovovaly požadavkům ČSN 73 6121:2019. Cílem práce je ověřit předpokládané vlastnosti asfaltové směsi provedením funkčních a empirických zkoušek dle norem pro asfaltové směsi řady ČSN EN 12697.
Vliv teploty na přípravu asfaltových směsí s vyšším obsahem R-materiálu
Škrobáček, Petr ; Koudelka, Tomáš (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na přípravu R materiálu pro výrobu asfaltových směsí. V rámci práce je sledován vliv teploty přípravy R materiálu na vlastnosti obsahovaného asfaltového pojiva. V teoretické části je představeno asfaltové pojivo jako takové a R materiál. V praktické části je představena samotná příprava materiálu ke zkoušení v laboratorních podmínkách, dále jsou provedeny extrakce a destilace asfaltového pojiva. Na takto získaných pojivech jsou provedeny následující zkoušky: penetrace dle ČSN EN 1426, bod měknutí dle ČSN EN 1427 a zkouška na dynamickém reometru. V poslední části bakalářské práce je provedeno porovnání jednotlivých vlastností vydestilovaného asfaltového pojiva zkoumaných směsí R materiálu s cílem vyhodnotit teploty předehřívání a degradaci asfaltového pojiva na konečné vlastnosti asfaltové směsi s vyšším obsahem R¬ materiálu. Z naměřených výsledků je patrné, že vliv teploty přípravy R materiálu před samotnou výrobou asfaltové směsi má nezanedbatelný vliv na vlastnosti asfaltového pojiva, které je obsaženo v R materiálu. Dále je patrný rozdíl mezi vzorky směsi R materiálu a R materiálem pouze z ložní vrstvy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 Koudelka, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.