|
Biokompozitní materiály v nábytkářství
Kopecká, Magdaléna
Tato bakalářská práce se zaobírá problematikou využití biomateriálů jako alternativních náhrad neobnovitelných materiálů a surovin pro zajištění budoucí ekologické udržitelnosti. Za referenční biokompozit, jako alternativu k neobnovitelným materiálům, bylo zvoleno houbové mycelium. Jsou popsány základní vlastnosti tohoto biomateriálu, způsob výroby, ale i požadavky na bezpečnost. Dále byly provedeny vybrané zkoušky fyzikálních a mechanických vlastností. Jednalo se o měření vlhkosti, hustoty, bobtnání a stanovení pevnosti v tahu kolmo na rovinu desky. Všechna měření byla prováděna v souladu s ČSN, výsledky měření byly popsány a statisticky ověřeny.
|
|
Ergoterapie jako významný aspekt podpory procesu integrace žáka s dětskou mozkovou obrnou
Vojtíšková, Soňa ; Soudná, Kateřina (vedoucí práce) ; Kopecká, Magdalena (oponent)
Název práce: Ergoterapie jako významný aspekt podpory procesu integrace žáka s dětskou mozkovou obrnou Název práce v anglickém jazyce: Ergotherapy as Major Aspect ofSupport for Integration Process ofPupil with Cerebral Palsy Cíle práce: Shrnutí dostupných informací o ucelené rehabilitaci, se zaměřením na ergoterapii a její význam v procesu integrace. Předmětem pozorování byl průběh ergoterapie u žáka s dětskou mozkovou obrnou, konkrétní využití pomůcek, jejich pomoc k vytváření podmínek pro integraci a závěrečné vyhodnocení pozorování. Metoda: Byla provedena metoda pozorování a také metoda testování. Výsledky: Ergoterapeutické postupy a pomůcky přispívají ke stimulaci a aktivaci pohybového aparátu, psychiky, kognitivních funkcí a smyslového vnímání. Napomáhají tak k podpoře integrace žáka s dětskou mozkovou obrnou. Klíčová slova: dětská mozková obrna, ucelená rehabilitace, ergoterapie, integrace, Jedličkův ústav, sebeobsluha
|
|
Ergoterapie jako významný aspekt podpory procesu integrace žáka s dětskou mozkovou obrnou
Vojtíšková, Soňa ; Soudná, Kateřina (vedoucí práce) ; Kopecká, Magdalena (oponent)
Název práce: Ergoterapie jako významný aspekt podpory procesu integrace žáka s dětskou mozkovou obrnou Název práce v anglickém jazyce: Ergotherapy as Major Aspect ofSupport for Integration Process ofPupil with Cerebral Palsy Cíle práce: Shrnutí dostupných informací o ucelené rehabilitaci, se zaměřením na ergoterapii a její význam v procesu integrace. Předmětem pozorování byl průběh ergoterapie u žáka s dětskou mozkovou obrnou, konkrétní využití pomůcek, jejich pomoc k vytváření podmínek pro integraci a závěrečné vyhodnocení pozorování. Metoda: Byla provedena metoda pozorování a také metoda testování. Výsledky: Ergoterapeutické postupy a pomůcky přispívají ke stimulaci a aktivaci pohybového aparátu, psychiky, kognitivních funkcí a smyslového vnímání. Napomáhají tak k podpoře integrace žáka s dětskou mozkovou obrnou. Klíčová slova: dětská mozková obrna, ucelená rehabilitace, ergoterapie, integrace, Jedličkův ústav, sebeobsluha
|
| |