Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tradiční grafické techniky ve volnočasové pedagogice
KAŠPAROVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá tradičními grafickými technikami ve volnočasovém zařízení. Cílem práce je uplatnit poznatky načerpané v teoretické části ve výchovně vzdělávacím projektu. Bakalářská práce se dělí se na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol, na pedagogiku volného času, tradiční grafické techniky a tvořivost. Praktická část je zaměřena na výchovně vzdělávací projekt, který byl zrealizován v domě dětí a mládeže s dětmi z kroužku kreativity ve věku od deseti do dvanácti let. Práce obsahuje metodické listy, které popisují jednotlivé lekce včetně jejich námětu, úkolu, výchovně vzdělávacího cíle, motivace, časové dotace, průběhu činnosti, hodnocení a reflexe realizované činnosti. Během tří lekcí byly dětem poskytnuty základní informace o tradičních grafických technikách a vyzkoušely si tisk z výšky, technikou linoryt.
Senioři a léky
Kašparová, Veronika ; Práznovcová, Lenka (vedoucí práce) ; Solich, Jan (oponent)
SOUHRN Senioři a léky Diplomová práce Veronika Kašparová Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Katedra sociální a klinické farmacie V této diplomové práci jsem se zabývala problematikou seniorů a jejich farmakoterapií. Nejdříve jsem popsala typické znaky stáří, léčení seniorů, demografii společnosti a strategii péče o stárnoucí populaci. V metodické části jsem zpracovala dotazníky formou tabulek a grafů. V nich jsou obecné údaje o respondentech (pohlaví, vzdělání, finanční zabezpečení, věk apod. ), o volně prodejných lécích a jejich doplatcích v různých závislostech (na věku, pohlaví a finančním zabezpečení), o důvěře lékaři, lékárníkovi a v reklamu. V diskusi jsem vyhodnotila výsledky, které vyplynuly z dotazníků. Ty ukázaly, že senioři za volně prodejné léky utratí průměrně 180 Kč za měsíc. Z výsledků je patrné, že neexistují příliš velké rozdíly mezi muži a ženami v tomto věku ani mezi důchodci a nedůchodci. Určitá závislost se objevila ve vztahu k věku. Senioři důvěřují lékaři, méně lékárníkovi a reklamě věří zčásti.
Průzkum krovu nad hospodářským objektem
Kašparová, Veronika
Bakalářská práce se zabývá dokumentací a stavebně technickým průzkumem krovu nad hospodářským objektem. Průzkum se zaměřuje na poškozené dřevěné prvky, zejména hlavně na jejich rozsah a příčiny poškození. Součástí je zhodnocení stávajících prvků krovu i střešního pláště a následné vytvoření výkresové dokumentace. Dále je možné se v práci dočíst o posouzení stavu konstrukce krovu z hlediska možností využití pro půdní vestavbu. Obsahem práce je i výkresová dokumentace a fotodokumentace.
Reflexe nové formy krátkodobých dobrovolnických pobytů "voluntourism" ze strany zúčastněných českých dobrovolníků a odborné kritiky
Kašparová, Veronika ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Diplomová práce pojednává o krátkodobém dobrovolnictví označovaném jako dobrovolnický cestovní ruch (DCR), nebo také jako "voluntourism". Tento typ dobrovolnictví získal svoji popularitu, ale také jistou kritiku ze strany odborníků na téma dobrovolnictví. Cílem této práce je představit problematiku DCR, prozkoumat kritické pohledy ze strany odborníků, zanalyzovat vnímání DCR ze strany českých dobrovolníků, kteří projekt DCR absolvovali a následně tyto reflexe s odbornou kritikou porovnat. Teoretická část je zaměřená na představení problematiky DCR a na analýzu odborných textů zabývající se kritikou DCR. Empirická část je zaměřena na samotné výpovědi dobrovolníků a jejich následné srovnání s odbornou kritikou. V závěru práce poskytuji shrnutí výsledků výzkumu a pojednávám o rozdílech v reflexích dvou rovin aktérů. Klíčová slova: dobrovolnictví, dobrovolnický cestovní ruch, krátkodobé dobrovolnictví, voluntourism.
Muž jako učitel na prvním stupni základní školy
Kašparová, Veronika ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Tématem této práce je muž jako učitel na prvním stupni základní školy. Předkládaná práce si klade za cíl zjistit, jaká je role muže jako učitele v prostředí prvního stupně základní školy a co tato role obnáší. Práce je členěna na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je popsána učitelská profese z hlediska vývoje profesní dráhy učitele, profesní identity a osobnosti učitele. Zabývá se vztahem mezi učitelem a žákem, dále také genderovou problematikou ve školním prostředí. Těžištěm teoretické části je prezentace zahraničních výzkumných prací týkající se mužů učitelů. Empirická část je koncipována jako případová studie učitele prvního stupně jedné z pražských základních škol. Jsou zde využity metody rozhovoru s učiteli, dotazníky od rodičů žáků a dlouhodobé zúčastněné pozorování třídy. Výsledky případové studie jsou dále rozšířeny o vyjádření osmi mužů učitelů z různých základních škol v Praze. Výzkum ukázal, že specifikem mužské učitelské role je "učitel jako kamarád". Příčinou tohoto specifika se jeví liberálnější pojetí výuky. Role učitele pak obnáší určitá dilemata v přístupu a chování vůči žákům, jejich rodičům a společnosti. Klíčová slova Učitel, muž, žák, model role, první stupeň základní školy
Strategie zvládání zátěžových situací osob s těžkým zrakovým postižením
Kašparová, Veronika ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Tato práce se zabývá strategiemi zvládání zátěžových situací osob s těžkým zrakovým postižením. V teoretické části charakterizuje zrakové postižení, zabývá se psychickým vývojem zrakově postiženého dítěte, funkcemi kompenzačních mechanismů a socializací zrakově handicapovaného. Definuje pojmy jako zátěžová situace, stres a jeho prožívání, frustrace a deprivace. Dále se zabývá prožíváním zrakového handicapu u dítěte a jeho rodiny a u člověka v dospělém věku. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkum. Za cíl si klade zjistit typy zátěžových situací u zrakově handicapovaných a jejich strategie zvládání. Zjišťuje, jak souvisí vznik zátěže se zrakovým handicapem a zda je samotný handicap zdrojem zátěže v osobním a společenském životě zrakově handicapovaných.
Využívání vzdělávacích portálů jako jedna z forem mimoškolního vzdělávání
Kašparová, Veronika ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Zelinková, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využíváním vzdělávacích portálů dostupných na internetu. Práce se zaměřuje na důvody využívání vzdělávacích portálů z pohledu jejich uživatelů a na důvody zřízení z pohledů jejich zřizovatelů. Dále se práce věnuje popisu tohoto typu neformálního vzdělávání probíhajícího za pomoci informačních a komunikačních technologií. Také se zabývá otázkou nabídky a poptávky ve vztahu ke vzdělávání a vzdělanostními nerovnostmi. Veškerá zjištění vznikla na základě expertních rozhovorů se zřizovateli a online dotazníkového šetření s uživateli vybraných vzdělávacích portálů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Senioři a léky
Kašparová, Veronika ; Práznovcová, Lenka (vedoucí práce) ; Solich, Jan (oponent)
SOUHRN Senioři a léky Diplomová práce Veronika Kašparová Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové, Katedra sociální a klinické farmacie V této diplomové práci jsem se zabývala problematikou seniorů a jejich farmakoterapií. Nejdříve jsem popsala typické znaky stáří, léčení seniorů, demografii společnosti a strategii péče o stárnoucí populaci. V metodické části jsem zpracovala dotazníky formou tabulek a grafů. V nich jsou obecné údaje o respondentech (pohlaví, vzdělání, finanční zabezpečení, věk apod. ), o volně prodejných lécích a jejich doplatcích v různých závislostech (na věku, pohlaví a finančním zabezpečení), o důvěře lékaři, lékárníkovi a v reklamu. V diskusi jsem vyhodnotila výsledky, které vyplynuly z dotazníků. Ty ukázaly, že senioři za volně prodejné léky utratí průměrně 180 Kč za měsíc. Z výsledků je patrné, že neexistují příliš velké rozdíly mezi muži a ženami v tomto věku ani mezi důchodci a nedůchodci. Určitá závislost se objevila ve vztahu k věku. Senioři důvěřují lékaři, méně lékárníkovi a reklamě věří zčásti.
IFRS a česká účetní legislativa
Kašparová, Veronika ; Dvořáková,, Veronika (oponent) ; Jakubcová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vymezení rozdílů mezi českou účetní legislativou a Mezinárodními standardy účetního výkaznictví. Teoretická část práce definuje pojem IAS/IFRS jeho vývoj a význam v mezinárodním měřítku. Zabývá se pravidly a požadavky, které jsou vymezeny v Koncepčním rámci finančního výkaznictví a také v IAS 1 Prezentace účetní závěrky. V teoretické části jsou popsány rozdíly ve vykazování v konkrétní oblasti účetnictví. Praktická část se zabývá analýzou vybrané účetní jednotky a aplikací požadavků IAS/IFRS na vybrané položky obchodní korporace. Po aplikaci požadavků je navržen výkaz o finanční situaci a výkaz o úplném výsledku v souladu s pravidly IAS/IFRS. Poslední kapitolou diplomové práce jsou navržené postupové kroky potřebné pro první přijetí IAS/IFRS.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 KAŠPAROVÁ, Vendula
11 KAŠPAROVÁ, Veronika
2 Kašparová, Vladana
1 Kašparová, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.