Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení efektivnosti výuky odborných předmětů v závislosti na fyzické zátěži před vyučováním.
Janošíková, Martina ; Hanušová, Marie (vedoucí práce)
Období přechodu na střední školu přináší výrazné změny v požadavcích na studijní povinnosti, samostatnost, komunikaci, vyjadřování, nebo odloučení od rodiny v podobě pobytu na internátu. Žáci zařazeni do sportovních center mládeže se kromě těchto změn potýkají ještě s povinnostmi spojenými se sportem. Protože se jedná o žáky prvních až čtvrtých ročníků středních škol a středních odborných učilišť, tedy ve věku, kdy obraz sebepojetí-jsem to, v co věřím, vzniká v interakcích s okolním světem a vlastní zkušeností, hraje zde velmi důležitou roli vliv prostředí, kolektivu, vychovatelů, učitelů a trenérů, se kterými žáci tráví prakticky většinu času. Tato práce nahlíží na žáky komplexně z pohledu rozvoje osobnosti jako multifaktoriální biopsychosociální jednotky, z pohledu poznávacích a motivačních procesů, stavů a vlastností, z pohledu sociální psychologie zabývající se interakcí, vztahy a komunikací, psychologií jedince v rámci sociální skupiny a jejího významu pro vývoj jedince. Sleduje podmínky a výsledky vzdělávacího procesu z pohledu pedagogické psychologie, zabývá se formováním vlastností, názorů, postojů a hodnotové orientace z pohledu psychologie výchovy.
Hra jako prostředek zvyšování motivace ve vyučování odborných předmětů
Kolmanová, Linda ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Drahomíra, Drahomíra (oponent)
Bakalářská práce s názvem Hra jako prostředek zvyšování motivace ve vyučování odborných předmětů, slouží pro potřeby vhledu do problematiky motivace ve škole a jejího zvyšování prostřednictvím aktivizační metody konkrétně hry. Teoretická část přibližuje základní pojmy, které souvisí s motivy, motivací ve škole a aktivizačními metodami ve výuce, jež jsou základem pro vypracování praktické části. V praktické části je pomocí pozorování a závěrečného testu ve výukovém bloku ověřena navržená desková ekonomická hra, jakožto aktivizační metoda pro zvýšení motivace žáků ekonomického oboru. V neposlední řadě jsou představeny výsledky a provedeno zhodnocení.
Syndrom vyhoření v učitelské profesi
Vilčková, Stanislava ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice syndromu vyhoření u učitelů na středních školách. Cílem této práce bylo zjistit závislost míry vyhoření učitelů středních škol na několika faktorech, kterými byly věk, délka pedagogické praxe, typ střední školy, počet žáků ve třídě a počet žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve třídě. Pro zjištění výzkumných cílů byla použita metoda dotazníkového šetření a individuální rozhovory s učiteli na středních školách. Z výsledků výzkumu vyplývá, že míra vyhoření nezávisí na věku ani na délce pedagogické praxe, zatímco počet žáků se na vzniku tohoto syndromu podílí. Vliv výskytu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na vznik syndromu vyhoření nebyl prokázán z důvodu nedostatečného reprezentativního vzorku respondentů. Syndrom vyhoření vzniká působením dlouhodobého stresu, jeho výskyt je pro každého jedince individuální, neexistují zaručené metody, jak tomuto syndromu předejít. Odolnost závisí na několika faktorech, těmi jsou osobnostní charakteristiky, schopnost zvládat stres, vliv okolí, druh vykonávané profese. Jedním ze základů preventivního působení proti syndromu vyhoření je být o něm informován, znát okolnosti jeho vzniku, jeho příznaky a fáze průběhu.
Uplatnění prvků etické výchovy v praktickém vyučování
Stryjová, Jolanta ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Bakalářská práce s názvem Uplatnění prvků etické výchovy v praktickém vyučování je zaměřena na analýzu současné situace uplatňování etické výchovy ve vyučování a celkové morální úrovně žáků středních škol. Průzkumnou metodou v této práci bylo zvoleno vlastní šetření v podobě dotazníku. Bylo zjištěno, že v současnosti není výuka etiky dostatečná, jelikož morální uvědomění žáků je nízké a většina z nich je velice pasivní vůči společnosti a své vlastní budoucnosti. Téma výuky etiky je velice rozsáhlé, avšak na základě zjištění bylo doporučeno zvýšit povědomí pedagogů o této problematice, a také zvýšit celkovou časovou dotaci na výuku etiky, dokonce zařadit etiku mezi povinné předměty na středních školách.
Univerzita třetího věku jako součást systému celoživotního učení
Mocsonokyová, Zuzana ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Kuš, Kuš (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Univerzita třetího věku jako součást systému celoživotního učení" je zaměřena na Univerzity třetího věku a jejich zájemce, tedy na lidi v postproduktivním věku a jejich motivaci ke vzdělávání. V teoretické části jsou na základě odborné literatury charakterizovány možnosti vzdělávání seniorů a motivace a potřeby zaměřené na seniory. Dále je charakterizován vývoj a vznik Univerzit třetího věku (U3V) a shrnuty možnosti vzdělávání na Univerzitě třetího věku na České zemědělské univerzitě (ČZU) v Praze. Praktická část se věnuje průzkumu, konkrétně dotazníkovému šetření, v rámci něhož byli osloveni respondenti z kurzů U3V na ČZU v Praze. Na základě sesbíraných dat jsou v závěru práce zhodnoceny vstupní hypotézy s výsledky dotazníkového šetření a vyhodnoceno, co seniory ke vzdělávání motivuje.
Vývoj morálního vědomí u žáků středních škol a středních odborných učilišť
Linhartová, Andrea ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Kuš, Kuš (oponent)
Abstrakt Bakalářská práce s názvem "Vývoj morálního vědomí u žáků středních škol a středních odborných učilišť" je zaměřena na zjištění a porovnání úrovně morálního vědomí žáků v oborech vzdělání zakončených maturitní zkouškou a výučním listem. Práce obsahuje dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části je pomocí rešerše a studia odborné literatury zpracováno rozdělení stadií morálního vývoje dle nejznámějších autorů. Praktická část obsahuje popis zařízení, kde se formou dotazníkového šetření sbírala data. Ta se pak následně analyzovala a komparativní metodou vyhodnotila pomocí grafů. Analýza jednotlivých grafů a výsledků šetření dokázala, že morální vývoj sledované skupiny není zásadním způsobem ovlivněn faktory, které se zdály jako důležité v období vývoje žáka. Abstract Bachelor thesis entitled "Development of moral awareness among pupils of secondary schools and secondary vocational schools" is aimed at identifying and comparing the level of moral consciousness of students in the fields of education ended with graduation exam and the indenture. The work includes two parts, theoretical and practical. In the theoretical part research and study of the academic literature is used to process stages of moral development according to the most famous authors. The practical part contains a description of a device, in the form of a questionnaire to collect data. It was subsequently analysed and evaluated by comparative graphs. Analysis of individual graphs and survey results proved that moral development study group is not significantly affected by factors that seemed to be important during development of the pupil.
Univerzita třetího věku jako součást systému celoživotního učení
Hátlová, Martina ; Hanušová, Marie (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Bakalářská práce na téma "Univerzita třetího věku jako součást systému celoživotního učení" se zabývá vzděláváním seniorů se zaměřením na Univerzity třetího věku. Na základě odborné literatury jsou v teoretické části vysvětleny potřebné pojmy, je popsáno vzdělávání seniorů a možnosti vzdělávání seniorů v České republice. Dále jsou charakterizovány Univerzity třetího věku, jejich historie a působení v zahraničí. Z českých Univerzit třetího věku se zaměřuje na Českou zemědělskou univerzitu v Praze (ČZU). Praktická část práce je zaměřena na zjištění několika informací o posluchačích Univerzity třetího věku při České zemědělské univerzitě v Praze. Konkrétně se jedná o zjištění, kdo jsou tito posluchači, jejich spokojenost s lektory Univerzity třetího věku při ČZU, celková spokojenost s Univerzitou třetího věku při ČZU a jaká témata by je zajímala. Pro průzkumné šetření byly použity dotazníky v papírové formě.

Viz též: podobná jména autorů
5 HANUSOVÁ, Markéta
10 HANUSOVÁ, Martina
7 HANUSOVÁ, Michaela
5 HANUŠOVÁ, Markéta
10 HANUŠOVÁ, Martina
7 HANUŠOVÁ, Michaela
5 Hanusová, Markéta
10 Hanusová, Martina
10 Hanušová, Martina
7 Hanušová, Michaela
2 Hanušová, Miroslava
2 Hanušová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.