Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Regulace teploty
Soviš, Jiří ; Glos, Jan (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou regulace teploty pomocí neřízeného zdroje odpadního tepla přístroje v uzavřeném objektu. Cílem práce je seznámení se s danou problematikou a technologickými prostředky, využívaných v oblasti HVAC. Součástí práce je návrh řešení regulace teploty, ve které se využívá ztrátové teplo z kompresoru na vytápění kompresorovny a dále jako doplňkový zdroj tepla do výrobní haly, za účelem snížení nákladů. V rámci řešení algoritmu byl vytvořen tepelný model v prostředí Matlab/Simulink, na základě provedeného měření, který byl použit pro návrh PI regulátoru pomocí integrálního kritéria kvality regulace ITAE a metody Nelder-Mead simplex.
Využití modelů v jazyce Modelica v prostředí Matlab-Simulink
Glos, Jan ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší použití modelů vytvořených v jazyce Modelica v prostředí Matlab/Simulink. První část práce se věnuje jazyku Modelica a standardu Functional Mock-up Interface, což je standard pro výměnu a souběžnou simulaci dynamických modelů, který je podporován ve většině modelovacích nástrojů pro jazyk Modelica. Na základě tohoto standardu byl vytvořen nástroj FMUtoolbox doplňující prostředí Matlab/Simulink o možnost načtení a simulace modelů ve formátu Functional Mock-up Unit. Nástroj poskytuje blok pro Simulink, grafické uživatelské rozhraní a možnost ovládání prostřednictvím příkazové řádky.
Modelování a řízení systému FytoScope
Stoklásek, Petr ; Glos, Jan (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá modelováním komory, která slouží k pěstování rostlin za definovaných podmínek. První část je věnována rešerši o termodynamice a problematice vlhkého vzduchu. V další části byl navržen model popisující komoru. Při následné identifikaci byla ověřena funkčnost modelu a byly určeny jeho parametry. Na základě znalosti modelu byl navržen regulační algoritmus, který byl implementován do řídicí jednotky a prakticky vyzkoušen.
Modeling and Control of Electric and Thermal Flows in Fully Electric Vehicles
Glos, Jan ; Horák, Bohumil (oponent) ; Janeček, Eduard (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
In fully electric vehicles a systematic control of thermal and electric flows is becoming very important as there is not enough waste heat for cabin heating. To avoid vehicle driving range decrease under winter condition it is necessary to employ devices allowing minimization of energy needed for cabin heating (e.g. heat pump, thermal energy storage). It is required to implement control algorithms for such devices to ensure their optimal operation. In summer conditions it is also necessary to control thermal flows to avoid excessive battery discharge due to vehicle thermal management. This work deals with control algorithms design as well as with the development of decision controller allowing routing of thermal flows.
Articulated vehicle kinematics
Roman, Matej ; Glos, Jan (oponent) ; Pohl, Lukáš (vedoucí práce)
The goal of this thesis, is to create a kinematic model of an articulated vehicle. The first part deals with finding equations of state of this system and its control driving in reverse. The second part is dedicated to implement the model in the Matlab Simulink environment and to simulate and demonstrate the functionality of control on simple examples, typical for driving in reverse. In the last part a real model is created to test the functionality of control.
Směšovač vody
Damajka, Štěpán ; Glos, Jan (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je sestavit přístroj ke směšování teplé a studené vody. Směšovač je tvořen ze snímačů teploty a průtoku. Akčními členy jsou membránové ventily a třícestný ventil se servopohonem. Práce se zaměřuje na identifikaci systému a návrh vhodného regulátoru k ovládání soustavy.
Tepelný model kabiny automobilu pro HIL simulaci
Chromiak, Michael ; Šolc, František (oponent) ; Glos, Jan (vedoucí práce)
Teplota vzduchu vnútri kabíny automobilu ovplyvňuje vodiča, ako aj celú posádku. Najmä u vodiča automobilu je potrebná maximálna tepelná pohoda, nakoľko je jedným z faktorov, ktoré môžu ovplyvniť jeho pozornosť. Pred začatím riešenia zadania tejto práce bude potrebné vykonať súhrn teoretických poznatkov potrebných ku správnemu riešeniu zadanej úlohy. Hlavným cieľom tejto práce bude vytvorenie tepelného modelu kabíny automobilu realizovaného formou diferenciálnych rovníc popisujúcich teploty, ktoré budú zostavené v Simulinku. Na zadávanie jednotlivých parametrov popisujúcich kabínu automobilu bude vytvorený skript v Matlabe. Z pohľadu posádky automobilu, je možné pre ovplyvnenie teploty vzduchu počas jazdy v aute využiť klimatizáciu alebo otvorenie okien. Preto model dostane na vstup časový priebeh prietoku vzduchu a teploty z klimatizácie, ako aj ďalšie parametre, medzi ktoré patrí aj vonkajšia teplota. Zo zadaných parametrov následne model určí priebeh teploty v kabíne automobilu. Výsledný model bude potrebné vytvoriť tak, aby ho bolo možné implementovať do mikrokontroléru a pripraviť potrebné rozhranie k HIL simulácii.
Pokročilé algoritmy řízení teploty v místnosti
Glos, Jan ; Graf, Miroslav (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá sestavením tepelného modelu konkrétní místnosti a návrhem algoritmů pro ohřev a chlazení této místnosti. Pro vytvoření přesného modelu je použito rozšíření Simscape pro Matlab/Simulink a model je sestaven výhradně podle reálných vlastností místnosti a jejích stěn (materiály, rozměry apod.). V rámci této práce jsou navrženy prediktivní (MPC - Model Predictive Control) a PI regulátory. Ve srovnání s původní regulací dosahují navržené regulátory lepší kvalitu regulace a prediktivní regulátory vycházejí v porovnání jako nejvhodnější. Kvůli přípravě na integraci splitové klimatizační jednotky, možnosti ovládání akčních členů pomocí MPC regulátoru realizovaného v Matlabu a kvůli nutnému rozdělení žádaných hodnot pro vytápění a chlazení bylo přepracováno softwarové vybavení kontroléru pro řízení technologií v místnosti.
Modeling and Control of Electric and Thermal Flows in Fully Electric Vehicles
Glos, Jan ; Horák, Bohumil (oponent) ; Janeček, Eduard (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
In fully electric vehicles a systematic control of thermal and electric flows is becoming very important as there is not enough waste heat for cabin heating. To avoid vehicle driving range decrease under winter condition it is necessary to employ devices allowing minimization of energy needed for cabin heating (e.g. heat pump, thermal energy storage). It is required to implement control algorithms for such devices to ensure their optimal operation. In summer conditions it is also necessary to control thermal flows to avoid excessive battery discharge due to vehicle thermal management. This work deals with control algorithms design as well as with the development of decision controller allowing routing of thermal flows.
Thermal Model Of A Room In Matlab Simulink And Simscape
Glos, Jan
This paper deals with creating a thermal model of a room using Matlab Simulink and Simscape library. The model is created based on building documentation and it is evaluated against the measured temperature with good compliance. The model can be beneficially used for control algorithm verification, which is quite time consuming in real-time due to large time constants. Using the proposed model the development time can be substantially reduced.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Glos, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.