Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současná praxe a reprezentace argentinského tanga v Latinské Americe a Česku
Erhart, Daniel ; Brenišínová, Monika (vedoucí práce) ; Horák, Vít (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje argentinskému tangu z pohledu českého tanečníka. Snažím se zjistit, jaký dopad tango má na českou taneční scénu, a jestli si v konkurenci moderních tanců stále drží svojí dominanci. Zároveň vytvářím jistý generický profil typického českého tanguera, tj. tanečníka tanga. V závěru pak polemizuji s podobným výzkumem, který byl uskutečněn v roce 2008. Práce je rozdělená na toretickou a praktickou část. V teoretické části se věnuji dějinám tanga nejen v Argentině, ale také v tuzemsku. Zjišťuji jak a do jaké míry se čeští autoři tangu věnovali a s jakými stereotypními znaky pracovali. V praktické části pracuji s dotazníky, díky kterým analyzuji odpovědi českých tanguerů na tento argentinský tanec. Zajímám se o subjektivní pohled reposndentů na tango jako takové, jejich jednotlivé charakteristiky, jako je věk, pohlaví či povolání, a v neposlední řadě o jejich osobní zkušenost s tancem. V závěru práce se odkazuji na podobný sociologický výzkum z minulosti s jehož výsledky polemizuji. Klíčová slova Tango, vášeň, intimita, tradiční tanec, ženy, taneční historie, Argentina, latinskoamerická kultura
Magie a nadpřirozeno v Berceově díle
Erhart, Daniel ; Sánchez Fernández, Juan Antonio (vedoucí práce) ; Lukešová, Alice (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o španělském básníkovi, o básníkovi benediktinského řádu, jenž je spojený s klášterem San Millán de la Cogolla; konkrétněji o Gonzalo de Berceo. Úvod práce se zaměřuje na život tohoto výjimečného autora. Blíže je přiblížena terminologie zázračných pojmů, důvody jejich existence a historie jejích počátků. V druhé části jsou nastíněny postavy, které jsou centrem díla, a ve třetí kapitole bude řeč o středověké symbolice jako je chápání lidského těla, nebo chápání religiózních menšin a jak se tyto ideologie projevují v Berceových textech. Následně práce popisuje poetický místopis, tedy místa, kde se zázraky odehrávají a jakými literárními prostředky je autor vytváří. Celá teze neustále vytváří pomyslnou hranici mezi zázračnem a magií, což je esenciální dualita všech kapitol. Klíčová slova Středověká literatura, magie, zázrak, Berceo, náboženství

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.