Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kambo a jeho mnoho tváří
Civišová, Dagmar ; Kuřík, Bohuslav (vedoucí práce) ; Heřmanová, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se antropologickou optikou zabývá stromovou žábou nazývanou Kambo, žijící v severozápadní Amazonii. Žába produkuje při podráždění voskovitý sekret, který se ze zvířete stírá a následně se využívá po celém světě pro svůj léčebný potenciál. Žába je zkoumána v základním konceptuálním rámci, jímž je modernita, globalizace a difúze kulturních prvků. Práce sleduje vliv Kamba na různorodé aktéry. Z globální sítě Kamba se práce soustřeďuje na uzly Amazonie a Česka. Kambo není jen nositelem biochemických reakcí, ale i socio-materiální entitou, součástí rituálu, ziskem, cirkulací zážitku, či součástí nejrůznějších technik kultivace vlastního já, které popisuje ve svém pozdějším díle Michel Foucault. Kambo se účastní tvarování lidské subjektivity, takže tato práce za pomoci etnografického výzkumu odpovídá na otázku, kam až Kambo sahá. Výsledky ukazují, že Kambo je mezníkem v životních trajektoriích respondentů, jimiž byli především praktikanti a uživatelé Kamba ovlivnění hnutími New Age, a pro které má látka význam univerzálního léčivého elixíru celé řady fyzických i psychických problémů. Pomocí etnografického výzkumu je přístup ke Kambu porovnáván se skupinou lidí Matsés, jež žije v původním prostředí Kamba a používá jej bez ceremoniálních praktik především jako pomůcku k lovu. V...
Komerční komunikace Kutné Hory a jejich perspektiva
Paulišová, Anna ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Civišová, Dagmar (oponent)
Kutná Hora je krásné historické město zapsané od roku 1995 na Seznam památek UNESCO, které patří k významným destinacím cestovního ruchu v České republice. Současným problémem Kutné Hory je však pokles návštěvnosti a krátký pobyt návštěvníků ve městě, který se již dlouhodobě nedaří řešit. Cílem práce "Komerční komunikace Kutné Hory a jejich perspektiva" je popsat komerční komunikace, které v současné době město využívá a zhodnotit jejich potenciál do budoucna. Dalším cílem je uvést na základě provedené analýzy návrhy na zkvalitnění komunikace města, které by Kutné Hoře pomohly zvýšit výtěžnost cestovního ruchu. Práce vysvětluje principy využití marketingu v případě turistických destinací na příkladě Kutné Hory, přičemž se opírá o data z odborné literatury, autorčina průzkumu a informace získané od odborníků, kteří v této oblasti pracují. Autorka zde přichází s konkrétními návrhy, jak zlepšit propagaci a komunikaci Kuté Hory, jež by mohly být inspirací pro pracovníky destinačního managementu města.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.