|
Analýza postojů k počítačovým hrám
Balajka, Pavel ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou postojů vyjadřovaných v příspěvcích uživatelů na sociálních sítích. Popisuje obecný systém, který byl pro uvedené účely vytvořen a specializován na oblast strategických počítačových her. Hlavní důraz je kladen na problémy získávání a analýzy dat ze sociálních sítí a zobrazení získaných výsledků uživateli. Jsou zmíněny jednotlivé etapy zpracování textu jako např. tokenizace a filtrace nepotřebných slov, za účelem efektivnější analýzy názorů a rozebírány metody strojového učení jako např. Decision Trees a Naive Bayes, a jejich použití. Dále je popsán návrh uvedeného systému a jeho následná implementace s vybranými částmi a metodami. Nakonec je provedeno srovnání výsledků testů analyzátoru provedených za různých podmínek.
|
|
Kooperace multiagentní skupiny v dynamickém prostředí
Balajka, Pavel ; Uhlíř, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce shrnuje důkladné prostudování pravidel a mechanismů soutěže Multiagent Contest pro rok 2020 a následný návrh a implementaci multiagentní skupiny, která se bude snažit v simulaci zmíněné soutěže uspět s co nejlepšími výsledky. Návrh byl tvořen dle metodologie Prometheus od obecné roviny (scénáře, cíle) až ke konkrétním detailům (plány, zprávy). Implementace je uskutečněna v systému JaCaMo , který je v práci také stručně popsán. Jsou rozebrány zejména jeho klady a zápory. Nakonec je vlastní řešení porovnáno s ostatními týmy, které se zmíněné soutěže tento rok účastnily.
|
|
Webová aplikace pro správu konzultací
Balajka, Pavel ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit aplikaci, která umožní lektorům vytvářet a spravovat konzultační schůzky, na které se poté studenti budou moci přihlašovat. Byla proto vytvořena webová aplikace určená pro provozování na serveru, ke které mohou lektoři a studenti přistupovat pomocí internetového prohlížeče. Zmíněný problém je řešen způsobem, který má svým uživatelům usnadňovat práci a poskytovat další možnosti ohledně správy konzultací. Aplikace umí například zasílat upozornění při uvolnění místa na konzultaci a nebo zobrazit historii konzultací -- který uživatel provedl jakou akci s vybranou konzultací. Postup jednoduchého použití aplikace je následovný: Lektor vytvoří konzultaci -- vybere datum, čas a počet míst. Student v aplikaci vyhledá lektora, zobrazí si jeho konzultace, vybere vhodný čas a jediným kliknutím se na konzultaci přihlásí. Aplikace byla vyvinuta primárně pro potřeby lektorů a studentů vysokých škol, avšak může být využita i jinými subjekty, které potřebují nebo chtějí systém, kde mohou vytvořit událost, na kterou se jiné osoby budou moci přihlásit.
|
|
Kooperace multiagentní skupiny v dynamickém prostředí
Balajka, Pavel ; Uhlíř, Václav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce shrnuje důkladné prostudování pravidel a mechanismů soutěže Multiagent Contest pro rok 2020 a následný návrh a implementaci multiagentní skupiny, která se bude snažit v simulaci zmíněné soutěže uspět s co nejlepšími výsledky. Návrh byl tvořen dle metodologie Prometheus od obecné roviny (scénáře, cíle) až ke konkrétním detailům (plány, zprávy). Implementace je uskutečněna v systému JaCaMo , který je v práci také stručně popsán. Jsou rozebrány zejména jeho klady a zápory. Nakonec je vlastní řešení porovnáno s ostatními týmy, které se zmíněné soutěže tento rok účastnily.
|
|
Analýza postojů k počítačovým hrám
Balajka, Pavel ; Otrusina, Lubomír (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou postojů vyjadřovaných v příspěvcích uživatelů na sociálních sítích. Popisuje obecný systém, který byl pro uvedené účely vytvořen a specializován na oblast strategických počítačových her. Hlavní důraz je kladen na problémy získávání a analýzy dat ze sociálních sítí a zobrazení získaných výsledků uživateli. Jsou zmíněny jednotlivé etapy zpracování textu jako např. tokenizace a filtrace nepotřebných slov, za účelem efektivnější analýzy názorů a rozebírány metody strojového učení jako např. Decision Trees a Naive Bayes, a jejich použití. Dále je popsán návrh uvedeného systému a jeho následná implementace s vybranými částmi a metodami. Nakonec je provedeno srovnání výsledků testů analyzátoru provedených za různých podmínek.
|
|
Webová aplikace pro správu konzultací
Balajka, Pavel ; Špaňhel, Jakub (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit aplikaci, která umožní lektorům vytvářet a spravovat konzultační schůzky, na které se poté studenti budou moci přihlašovat. Byla proto vytvořena webová aplikace určená pro provozování na serveru, ke které mohou lektoři a studenti přistupovat pomocí internetového prohlížeče. Zmíněný problém je řešen způsobem, který má svým uživatelům usnadňovat práci a poskytovat další možnosti ohledně správy konzultací. Aplikace umí například zasílat upozornění při uvolnění místa na konzultaci a nebo zobrazit historii konzultací -- který uživatel provedl jakou akci s vybranou konzultací. Postup jednoduchého použití aplikace je následovný: Lektor vytvoří konzultaci -- vybere datum, čas a počet míst. Student v aplikaci vyhledá lektora, zobrazí si jeho konzultace, vybere vhodný čas a jediným kliknutím se na konzultaci přihlásí. Aplikace byla vyvinuta primárně pro potřeby lektorů a studentů vysokých škol, avšak může být využita i jinými subjekty, které potřebují nebo chtějí systém, kde mohou vytvořit událost, na kterou se jiné osoby budou moci přihlásit.
|