|
Pozitivní myšlení a jeho vliv na strukturu vlastních skladeb
Aslamas, Anton ; KURZ, Ivan (vedoucí práce) ; LOUDOVÁ, Ivana (oponent)
Moje práce má záměr nejen zmapovat zajímavý vzájemný průnik mezi hudbou, filosofií a psychologií, ale i pomoci jiným umělcům (zejména pak hudebním skladatelům), kteří by tento spis v budoucnu mohli číst, nasměrováním do poněkud méně sledovaných a komentovaných oblastí poznání. V mé práci postupuji od obecného ke konkrétnímu - nejprve objasňuji, co je pozitivní psychologie, dále se věnuji účinkům, které má pozitivní myšlení na člověka obecně. Těžištěm mé práce je pojednání o tom, jaký konkrétní dopad má pozitivní přístup a myšlení na tvorbu mých skladeb. Práci pak zakončují příklady pravděpodobného pozitivního myšlení při hudební tvorbě z historie (týkají se zejména L. van Beethovena, O. Messiaena a S. Gubajduliné).
|
|
Ruská hudba 20. století a její vliv na českou tvorbu
Aslamas, Anton ; Kurz, Ivan (vedoucí práce) ; Loudová, Ivana (oponent) ; Gemrot, Jiří (oponent)
Moje práce má záměr především poukázat na vzájemnou propojenost dvou
slovanských kultur na hudebním poli. Tento cíl jsem si vytyčil i proto, že, zdá se,
během posledních dvaceti let tyto vazby poněkud upadly do zapomnění nebo
alespoň nejsou úplně v popředí zájmu veřejnosti. První kapitola mapuje
společenskou situaci v Rusku v minulém století a její dopad na hudbu. Dále pak jsem
věnoval po jedné kapitole pěti velikánům, kteří do dané oblasti patří ? I.
Stravinskému, S. Prokofjevovi, D. Šostakovičovi, S. Gubajdulinové a A. Schnittkemu.
Zmínil jsem se i o těch skladatelích, jejichž umělecký význam je o něco menší než u
osobností jmenovaných výše. Konečně následuje ta nejpodstatnější část práce ?
rozbor konkrétních příkladů vlivu ruské hudby na českou. Nejzevrubněji jsem se
věnoval Symfonii čís. 1 S. Havelky, Vokální symfonii V. Sommera, 4. sonátě pro
klavír L. Fišera, Proměně pro sólové housle a smyčcový kvintet O. Kvěcha a konečně
Sonátě pro klavír na téma Sergeje Prokofjeva V. Tichého.
|