|
Prototypové ověření modifikace evolučního algoritmu
Švestka, Marek ; Rajnoha, Martin (oponent) ; Šeda, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá evolučními algoritmy s vazbou na problém plánování přistávání letounů na letištích. Cílem práce je vytvořit genetický algoritmus na řešení této úlohy, aplikovat zvolené modifikace od vedoucího práce, výsledky statisticky zpracovat a porovnat. Hledání řešení problému probíhá za pomoci různých selekčních metod, které jsou blíže porovnány a vyhodnoceny. Vstupní data pro konkrétní úlohu jsou použity z Operations research knihovny. Výstupem práce je náhled na evoluční přístup k programování a jeho využití.
|
|
Strategie herních systémů
Švestka, Marek ; Tóth, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této práce je reprezentace chování umělé inteligence v počítačových hrách. Cílem bylo najít vhodné metody k její interpretaci. Tato problematika byla vyřešena implementací " map", což jsou n-rozměrné matice nesoucí informace o průběhu dané hry a dochází k jejich časté aktualizaci. V práci bylo použito několik druhů těchto matic a každá slouží k jinému účelu. Dále byl navrhnut způsob, jak se počítačový protivník může vyvíjet během dané partie hry a vytvořen algoritmus, který mu dává představu o prostoru, ve kterém se nachází. Přínosem práce je způsob, jakým lze " napodobit" chování skutečného hráče při hraní konkrétní hry. Řešení by také mohlo býti přínosem pro simulátor vojenských bitev ve skutečném světě.
|
|
Prototypové ověření modifikace evolučního algoritmu
Švestka, Marek ; Rajnoha, Martin (oponent) ; Šeda, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá evolučními algoritmy s vazbou na problém plánování přistávání letounů na letištích. Cílem práce je vytvořit genetický algoritmus na řešení této úlohy, aplikovat zvolené modifikace od vedoucího práce, výsledky statisticky zpracovat a porovnat. Hledání řešení problému probíhá za pomoci různých selekčních metod, které jsou blíže porovnány a vyhodnoceny. Vstupní data pro konkrétní úlohu jsou použity z Operations research knihovny. Výstupem práce je náhled na evoluční přístup k programování a jeho využití.
|
|
Strategie herních systémů
Švestka, Marek ; Tóth, Michal (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Obsahem této práce je reprezentace chování umělé inteligence v počítačových hrách. Cílem bylo najít vhodné metody k její interpretaci. Tato problematika byla vyřešena implementací " map", což jsou n-rozměrné matice nesoucí informace o průběhu dané hry a dochází k jejich časté aktualizaci. V práci bylo použito několik druhů těchto matic a každá slouží k jinému účelu. Dále byl navrhnut způsob, jak se počítačový protivník může vyvíjet během dané partie hry a vytvořen algoritmus, který mu dává představu o prostoru, ve kterém se nachází. Přínosem práce je způsob, jakým lze " napodobit" chování skutečného hráče při hraní konkrétní hry. Řešení by také mohlo býti přínosem pro simulátor vojenských bitev ve skutečném světě.
|
| |
| |