| |
| |
|
Dopady kurikulární reformy na oblast výchovy ve volném čase
ČERMÁK, Jaromír
Práce se zabývá kurikulární reformou a jejím přesahem do výchovy ve volném čase. Po ujednocení pojmového aparátu, který je v dané sekci mimořádně nejednotný, se snaží vyhledat cíle vzdělávání typické pro společnostní model kurikula. Při nalezení klíčových kompetencí jakožto primárně chápaného prostředku naplňujícího cíle reformy se pokouší tyto kompetence mapovat. V praktické části se práce zaměřuje na dokumenty obsahující cíle volnočasových zařízení na území okresu České Budějovice a hledá v nich, nakolik se jejich cíle shodují s cíly po kurikulární reformě a zda se k naplnění cílů plánuje použití klíčových kompetencí.
|
|
Inspirace z díla F. M. Dostojevského pro výchovu
ČERMÁK, Jaromír
Práce se zabývá filosofií výchovy jako takovou a přínosem, jaký měla díla F. M. Dostojevského pro daný obor. Objasňuje, jaké události měly zásadní význam na tvorbu autora. Teoreticky řeší, které prvky se v dílech opakují, jaký je jejich specifický význam a jak zapadají do kontextu. Upozorňuje na sociální experimenty, které Dostojevský se svými hrdiny provádí. Všímá si, k čemu takové sociální experimenty vedou. Na základě popsaných osudů se snaží stanovit body, které by si měl po přečtení Dostojevského románů čtenář uvědomit a obohatit jimi svoje pedagogické postoje.
|
| |
|
Výuka jazyků pomocí počítače a internetu
Čermák, Jaromír ; Pokorný, Pavel (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Marta (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití počítače a internetu ve výuce jazyků. Cílem bakalářské práce je tedy shrnout možnosti, které nám v současné době výpočetní technika při cizojazyčném vzdělávání nabízí. Bakalářská práce je rozdělena na 2 hlavní části. V té úvodní je popsán teoretický úvod k elektronickému vzdělávání a jeho pronikání do výuky cizích jazyků. Druhá část již je zaměřena na výuku cizích jazyků v jednotlivých oblastech elektronického vzdělávání. Tyto oblasti jsou následně detailně rozebrány v samostatných kapitolách, v jejichž závěru je obsaženo shrnutí vlivu multimediálních prvků na danou oblast výuky.
|