Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak to se mnou mluvíš?
Štanclová, Růžena ; ČUNDERLE, Michal (vedoucí práce) ; SLAVÍKOVÁ, Eva (oponent)
Tato práce se zabývá popisem dialogů vedených v odlišných sociálních rolích. Sleduje autorčiny pracovní zkušenosti, na kterých poukazuje na rozdíly rozhovorů mezi aktéry zastávajícími různé profese. Odlišné způsoby komunikace jsou dokumentovány optikou osobních postřehů, které následně umožnily problematiku nahlédnout i v souvislosti vlivu studia katedry. Tento vliv se ukázal jako zásadní. V závěru otevírá otázku, zda je možné navzdory profesní deformaci udržet vlastní všímavý přístup a zaujetí v běžném životě, který zahrnuje i rutinní pracovní povinnosti.
Hlas volajícího na pouti
Zajíček, Pavel ; RUT, Přemysl (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Práce Hlas volajícího na poušti prozkoumává možnosti začátků, jejich pokračování a reflexi.
Cesta k autorskému vyjádření v sociálně-divadelním projektu
Šupová, Barbora ; HANČIL, Jan (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Tématem diplomové práce je analýza vývoje a představení autorské inscenace Co čumíš?!, v níž autoři spolupracovali s ženami bez domova. V ní bude zohledněn terapeutický a sociální aspekt projektu, autorský přístup tvůrců, specifika umělecké výpovědi a teoretické ukotvení uměleckého tvaru.
ZPĚTNÁ VAZBA
Sušánková, Zuzana ; RUT, Přemysl (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá zpětnou vazbou v semináři autorského čtení, kterou dávají studenti k autorským textům. Autorka se zabývá různými druhy zpětné vazby, strategií připomínkování a jak ovlivňuje zpětná vazba autora. Především reflektuje svoje zkušenosti, které nasbírala během šesti semestrů na semináři autorského čtení.
Tvůrčí sebevědomí
Blechová, Eva ; CHRZ, Vladimír (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Práce se zabývá otázkou chuti tvořit a tím, jak může přemýšlení člověka o sobě samém tuto chuť posílit či oslabit, oživit či umrtvit. tradici kvalitativního výzkumu jsem provedla dvacet šest polostrukturovaných rozhovorů s tvůrci a pedagogy tvořivých, zejména divadelních disciplín, které následně analyzuji a vytvářím z nich klasifikace a dílčí modely. Ty doplňuji o své vlastní zkušenosti tvůrčí i pedagogické, relevantní literaturu a také o vlastní autorské texty. I když si práce vzhledem ke zvolené metodologii nedělá nárok na široké zobecnění, ukazuje některé principy, které mohou být inspirativní pro tvůrce i pro pedagogy.
Výchova k hlasu cesta k vědomé osobnosti
Janda Roglová, Tereza ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Autorka vede svůj introspektivní průzkum hlasu v oblasti psychosomatické disciplíny Dialogické jendání. Autorem a hlavním garantem dialogického jednání, které se vyučuje na Katedře autorské tvorby a pedagogiky Divadelní fakutly Akademie múzických umění, je prof. Ivan Vyyskočil, zakladatel a dlouholetý vedoucí této katedry. Dialogické jednání je, stejně jako práce s hlasem , disciplínou sebepoznávací a sebeprůzkumnou, a proto si autorka tuto oblast zvolila ke svému hledání.
Výzvy k herecké autenticitě
Causidisová, Tereza ; POKORNÁ, Jaroslava (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
V předložené práci se autorka zabývá hledáním autenticity. Do té míry, do které je to možné se snaží tento pojem vysvětlit. Jaké aspekty jsou k autentickému projevu nápomocné. Jakou roli zde hrají pojmy autorství, meditace, zájem. Nejvíce ji zajímá propojení autentičnosti a herectví. Zda je takové propojení možné a proč se jím zabývat. Ve druhé části dokládá své osobní a profesní zkušenosti jako reflexi svého zkoumání.
Směřování k naplněnému sdělení
Hamzová Pulicarová, Irena ; ČUNDERLE, Michal (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, Ivan (oponent)
Autorka si v této práci klade otázku po míře a kvalitě sdělnosti a věrohodnosti v mluvním i celkově osobnostním projevu šesti současných kazatelů katolické církve. Jejich projev zkoumá především z hlediska kritérií, formulovaných psychosomatickým přístupem k veřejnému vystupování. Jeho základní principy charakterizuje v příslušných kapitolách jako připravenost vědomě, tvořivě a dialogicky existovat ve veřejném prostoru. Tedy také vědomě a fyziologicky co nejkvalitněji, v souladu psychického a somatického, se projevovat svým tělem, hlasem a řečí. A to ve vztahu k sobě, k dané mluvní situaci (ke kázání/ homilii) a k těm, kdo jí jsou přítomni.
Autorský přístup k tvorbě divadla s dětmi
Tichá, Dorota ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Záměrem této diplomové práce je hledat možné cesty k autorské tvorbě v dramatické výchově. Podrobně se věnuji představením: "Tati, tatínku!" a "Čokoláda", realizovaným v letech 2013 a 2014, a souboru her. Uvažuji o spoluautorství s dětmi, jde mi o jejich aktivní zapojení při tvorbě představení, (především skrze autorské texty) a o to, jak společnými silami utvářet kulturní zázemí - divadlo, které komunikuje nejen s člověkem, ale i s místem. Věnuji se specifice autorského divadla, zvláště na Katedře Autorské tvorby a Pedagogiky. Kladu si otázky k možným předlohám pro dramatickou výchovu a hledám využití moderních režijních postupů s prvky performance a site specific i sociální působnosti divadla.
Poezie v pedagogice
Tesařová, Iva ; ČUNDERLE, Michal (vedoucí práce) ; POTUŽÁKOVÁ, Markéta (oponent)
Předkládaná magisterská práce je osobní reflexí pedagogického hledání na téma: Poezie v pedagogice. Vychází z osobní zkušenosti autorky s pedagogikou, v němž se snaží o propojení pedagogiky s poezií. Autorka předkládá názor, že poezie je důležitou součástí rozvoje předškolních dětí, kterým je přesný rytmus říkaček, básní i písní velmi blízký. Autorka hovoří i o rytmu v pedagogice jako o záchytném bodu pro další tvořivé činnosti dětí. Pochopení dětského světa, vyhýbání se drilu a přikazování, vzájemná důvěra, partnerství s dětmi, navozování pocitu jistoty u dětí, to vše provází autorčino hledání poezie v pedagogice ve smyslu nepostradatelné součásti ve výchově dětí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.