|
Vliv migrace na vybrané socioekonomické ukazatele
Vrána, Martin ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Langhamrová, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem migrace. V teoretické rovině práce definuje pojem migrace, pojednává o jejích příčinách, formách, druzích a důsledcích. V rovině praktické práce potom zkoumá vliv migrace na socioekonomické ukazatele. Jejím cílem je charakterizovat dopady migrace na sociální a ekonomické ukazatele České republiky a na příkladu ekonomické aktivity cizinců a dalších vybraných kritérií zhodnotit situaci, která by v důsledku migrace mohla v socioekonomické oblasti do budoucna v České republice nastat. Práce dále také informuje o současném stavu a vývoji migrace v České republice, o tom, jaká byla zvolena migrační politika, podrobněji se také zabývá tím, jaké menšiny na našem území žijí. Zvolenému cíli práce se věnuje třetí kapitola, která přináší praktické poznatky o ekonomických sociologických a demografických aspektech migrace.
|
|
Residual Stresses Assessment in Coated Materials: Complementarity between Neutron and X-Ray Techniques
Rogante, M. ; Mikula, Pavol ; Vrána, Miroslav
The residual stress (RS) status induced in the substrate of coated materials by the coating process plays frequently a major role in lending the component’s characteristics. RS assessment can give, thus, a substantial contribution in justifying different cases of failure or else bad performance of coated components due to e.g. the coating delamination or to other occurrences which are not simply interpretable via the conventional mechanical tests or microstructure analyses. The adoption of both neutron diffraction (ND) and X-ray diffraction (XRD) techniques has revealed its usefulness in assessing the RS values in proximity of the coating interface area, respectively, without any layer removal or hole drilling at the extreme surface.
|
|
Marketing cílený na děti
Hašová, Tereza ; Skokanová, Dagmar (vedoucí práce) ; Vrána, Maxim (oponent)
Bakalářská práce Reklama cílená na děti pojednává o teoretickém vymezení oblasti reklamy zaměřené na děti. Marketingová komunikace a konkrétně reklama jsou častým tématem ve světě kolem nás a děti jsou zajímavou cílovou skupinou. Práce se věnuje jak příslušné legislativě reklamy zaměřené na děti v České republice, tak také možným morálním dopadům na specifickou skupinu. Komplexně shrnuje dosud zjištěné poznatky a teoretické pojmy. Přináší také praktické informace získané provedeným výzkumným nástrojem -- dotazníkem a komentuje názorné příklady, a tím se snaží nabídnout možná řešení omezení případného vlivu reklamy na děti.
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
ANALÝZA VÝVOJE MĚNOVÉ STRATEGIE ČNB OD ROKU 1993
Vrána, Martin ; Zeman, Karel (vedoucí práce) ; Štěpánek, Pavel (oponent)
Dané téma jsem si zvolil z toho důvodu, že ČNB od jejího vzniku v roce 1993 prošla řadou změn a jako centrální banka silně ovlivňovala svou měnovou politikou ekonomiku naší země. V teoretické části mé práce budu popisovat obecnou charakteristiku centrální banky, její význam a funkce. Charakterizuji nástroje, funkce a cíle měnové politiky centrální banky. Dále uvedu úlohu a vliv centrálního bankovnictví a porovnám názory ekonomických škol na jeho postavení. Postupně popíši historický vývoj centrální banky a bankovního systému na našem území. Analytická část bude věnována hodnocení a analýze měnové strategie ČNB od počátku jejího fungování až do současné doby se zvláštním zřetelem na daná období, která zaznamenala největší změny v centrálním bankovnictví. Největší prostor v analytické části věnuji měnové politice ČNB. Dále se budu věnovat měnové politice ČNB po vstupu do EU a s tím souvisejícím budoucím vstupem do měnové unie. Cílem této práce je zhodnocení a přezkoumání nejvýznamnějších změn centrálního bankovnictví a hlavně měnové politiky České národní banky od počátku jejího vzniku
|