Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí8 - 17další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Centrum FACT a jeho spolupráce s umělcem na příkladu filmu The Separate System
Kovandová, Alžběta ; TŘEŠTÍKOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; KRATOCHVÍL, Jaroslav (oponent)
FACT (Foundation for Art and Creative Technology) je nezisková kulturní organizace v britském Liverpoolu, která provozuje centrum sestávající z galerie, kina, videoprodukce a kavárny. Jedná se o prostor, ve kterém se spojuje několik uměleckých disciplín i odvětví, a zároveň i o místo, kde se odehrává mnoho různých workshopů a sociálních programů, protože jedním z hlavních cílů FACTu je zapojit do svých aktivit místní komunitu. To uskutečňuje prostřednictvím spolupráce s umělci, kteří pod záštitou FACTu vytvářejí svá umělecká díla a spolupracují na nich s různými skupinami obyvatel (děti, starší lidé, váleční veteráni atd.). V rámci těchto komunitních programů FACT mimo jiné provozuje i projekt Veterans in Practice, zaměřený na pomoc válečným veteránům. Ve spolupráci s nimi natočila režisérka Katie Davies pod záštitou FACTu film The Separate System o veteránech, kteří se po návratu do civilního života dostali do vězení. Tato bakalářská práce popisuje historii vzniku a fungování centra FACT a jeho jednotlivých oddělení. Ve své druhé části se věnuje projektu Veterans in Practice a vzniku filmu The Separate System, na kterém nastiňuje spolupráci FACTu s umělci a různými demografickými skupinami probíhá. Vychází nejen z knižních a internetových zdrojů, ale i z rozhovorů vedených autorkou práce se zaměstnanci FACTu a režisérkou Katie Davies.
When The Show! is Over
Bláhovec, Bohdan ; KRATOCHVÍL, Jaroslav (vedoucí práce) ; KUBICA, Petr (oponent)
Práce je analytickou příkladovou studií absolutoria na příkladu vlastního filmu Show! a reflexe jeho efektu s odstupem tří let od premiéry.
Obraz čečenské války v českém dokumentárním filmu
Chaloupka, Zdeněk ; Kratochvíl, Jaroslav (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá obrazem čečenského konfliktu v českém dokumentárním filmu devadesátých let a snaží se postihnout, v jakém prostředí tento obraz vznikal. Značná část práce je věnována společenskému a politickému kontextu tehdejší doby. Jedná se především o porevoluční vznik institucí, jako byly Člověk v tísni a agentura Epicentrum, které se významně podílely na mediální interpretaci celého konfliktu. Práce dále analyzuje televizní dokumentární filmy reflektující čečenskou válku z hlediska obsahu a vyznění. Závěrem se dostává k úvaze, do jaké míry bylo vyznění dokumentárních filmů ovlivněno ideovými postoji tvůrců a společenskou objednávkou. Cílem práce je zjistit, jaké faktory ovlivnily výslednou podobu filmů a na základě čeho bylo straněno jedné ze stran konfliktu.
Nuda ve filmu na konkrétním příkladu snímku Untitled
Bernátková, Tereza ; Kratochvíl, Jaroslav (vedoucí práce) ; VACHEK, Karel (oponent)
Práce se snaží za pomoci literatury z oblasti psychologie, vizuální antropologie a senzorické etnografie tematizovat nudu ve filmu, zejména prozkoumat její kritický potenciál. Klíčová je úvaha nad tím, co se děje ve filmu, když se zdánlivě nic neděje. Jako konkrétní příklad, na kterém desémantizaci promýšlím je tvorba Stephanie Sprayové, filmařky a antropoložky spjaté s prostředím Sensory Etnography Lab (SEL). Představuji nudu jako zajímavou emoci podporující vnímání tady a teď. Práce nemá nudu romantizovat, ani propagovat, jako spíš vést ke svému druhu ekologickému přístupu k audiovizuálnímu médiu a způsobu reprezentace reality.
Návrh designu vozu Mitsuoka Kit Car
Kratochvíl, Jaroslav ; Zdařil, Zdeněk (oponent) ; John, David (oponent) ; Pelikán, František (oponent) ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá návrhem karoserie malého jednomístného vozidla (tzv. kategorie microcars), kde hnací soustava a podvozek pocházejí ze sériového provedení vozidla Mitsuoka Kit Car, které je charakteristické svou stavebnicovou konstrukcí. Návrh nové karoserie lze proto nazvat redesignem. Analytická část disertační práce se zabývá dvěma základními problematikami, které ovlivňují výsledný design. Je to Corporate Identity a problematika provázanosti estetického vnímání cílové skupiny s preferovaným designem. Na základě rozborů stanovuje klíčové hodnoty pro nový design a pomocí referenčních objektů v oblasti transport designu hledá konkrétní charakteristická tvarová řešení, která dané hodnoty vyjadřují. Tato část také obsahuje průzkum veřejného mínění zaměřený na zjištění preferované koncepce nového designu. Vzhledem k nízké znalosti vozidel kategorie microcars v ČR bylo průzkumu pouze přihlédnuto a koncepce nového designu určena na základě posouzení funkčních aspektů. Následný vývoj designu, zachycený pomocí skic a základního softwarového renderingu, je založen na postupných krocích vedoucích k vyjádření stanovených klíčových hodnot při respektování vstupních parametrů (dimenzování, rozměry a poloha připojovacích bodů) a základních designérských pravidel. Výsledný návrh je uveden včetně konstrukčního řešení a obhajoby jednotlivých tvarových prvků. Respektuje vymezenou cílovou skupinu a zároveň reflektuje corporate identity instituce.
Návrh designu vozu Mitsuoka Kit Car
Kratochvíl, Jaroslav ; Zvonek, Miroslav (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá návrhem karoserie malého jednomístného vozidla (tzv. kategorie microcars), kde hnací soustava a podvozek pocházejí ze sériového provedení vozidla Mitsuoka Kit Car, které je charakteristické svou stavebnicovou konstrukcí. Návrh nové karoserie lze proto nazvat redesignem. Analytická část disertační práce se zabývá dvěma základními problematikami, které ovlivňují výsledný design. Je to Corporate Identity a problematika provázanosti estetického vnímání cílové skupiny s preferovaným designem. Na základě rozborů stanovuje klíčové hodnoty pro nový design a pomocí referenčních objektů v oblasti transport designu hledá konkrétní charakteristická tvarová řešení, která dané hodnoty vyjadřují. Tato část také obsahuje průzkum veřejného mínění zaměřený na zjištění preferované koncepce nového designu. Vzhledem k nízké znalosti vozidel kategorie microcars v ČR bylo průzkumu pouze přihlédnuto a koncepce nového designu určena na základě posouzení funkčních aspektů. Následný vývoj designu, zachycený pomocí skic a základního softwarového renderingu, je založen na postupných krocích vedoucích k vyjádření stanovených klíčových hodnot při respektování vstupních parametrů (dimenzování, rozměry a poloha připojovacích bodů) a základních designérských pravidel. Výsledný návrh je uveden včetně konstrukčního řešení a obhajoby jednotlivých tvarových prvků. Respektuje vymezenou cílovou skupinu a zároveň reflektuje corporate identity instituce.
Obraz Němce ve vybraných československýc h dokumentárních filmech 1948-1968
Kratochvíl, Jaroslav ; KLIMEŠ, Ivan (vedoucí práce) ; Kohoutová, Tereza (oponent)
Práce zpracovává téma obrazu Němce ve vybraných československých dokumentárních filmech z let 1948 - 1968. Soustředí se na formální a obsahové posuny ve vybraných snímcích, jejich rétoriku a žánrový rozptyl. Ve výsledku ukazuje, jak českoslovenští dokumentaristé zpracovávali česko-německá témata a jaký obraz našich sousedů přinášeli po dobu dvaceti let.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí8 - 17další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
32 KRATOCHVÍL, Jakub
1 KRATOCHVÍL, Josef
32 Kratochvíl, Jakub
28 Kratochvíl, Jan
5 Kratochvíl, Jaromír
2 Kratochvíl, Jindřich
31 Kratochvíl, Jiří
2 Kratochvíl, Jiří Jaroslav
2 Kratochvíl, Jonáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.